@ mkinket
Was je maar een paar honderd euro kwijt voor xenonlampen ? Ik heb al bedragen van
1500€ te horen gekregen in Nederland en belgie . Kan je de kwaliteit vergelijken met originele xenonlampen. Ik wil mijn nieuwe xc60 er niet goedkoop uit laten zien
Wel of geen Xenon in de V50
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
@teflon1980, zoals ik eerder heb aangegeven kost een setje aftermarket Pilot xenon lampen 200euro en dan moet je 4300k of 5000k nemen. Alleen zoals ik eerder heb gezegd zoek jij de looks van de orginele lampen (dus met lens) en dat wordt een moeilijk verhaal vanwege de Canbus. Je kan er dus niet zomaar een xenonbehuizing inklikken en klaar.
Daarom hebben de aftermarket setjes zoals Pilot ook naast de balast (die erg warm kan worden) een canbus kastje die de boordcomputer van de volvo voor de gek houdt waardoor je geen foutmelding krijgt. Let alleen op dat elk aftermarket setje een storing zou kunnen geven op de langere termijn. In mijn v50 heb ik al ooit een nieuwe ruitenwissermotor (piekspanning!) moeten laten instaleren. Dus problemen komen voor, alleen niet bij iedereen.
Persoonlijk zou ik het niet doen bij een nieuw type xc60, deze heeft overdag toch dagrijverlichting en in het donker heeft een xc60 met halogeen een prima lichtbeeld.
Daarom hebben de aftermarket setjes zoals Pilot ook naast de balast (die erg warm kan worden) een canbus kastje die de boordcomputer van de volvo voor de gek houdt waardoor je geen foutmelding krijgt. Let alleen op dat elk aftermarket setje een storing zou kunnen geven op de langere termijn. In mijn v50 heb ik al ooit een nieuwe ruitenwissermotor (piekspanning!) moeten laten instaleren. Dus problemen komen voor, alleen niet bij iedereen.
Persoonlijk zou ik het niet doen bij een nieuw type xc60, deze heeft overdag toch dagrijverlichting en in het donker heeft een xc60 met halogeen een prima lichtbeeld.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
http://www.volvoforum.nl/topic.php?t=60 ... #last_post
Wellicht handig om je vragen toch in 1 topic te stellen, zo ingewikkeld is het forum ook weer niet
Wellicht handig om je vragen toch in 1 topic te stellen, zo ingewikkeld is het forum ook weer niet
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 02.02.2014 - 15:32
Nee hoe meer ik het gebruik hoe makkelijker dit forum wordt. En merci voor uw antwoord. Zal wellicht toch maar de gewone lampen houden . Heb de auto nog niet gezien , mss valt het nog goed mee.
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Ja, ik trek even een topic uit de grotten van Volvoforum.
De mensen die hier ervaring mee hebben, hebben jullie de automatische verlichting ook uit laten zetten? Ik las namelijk in het C30 gedeelte dat dat verstandig was om kapotte ruitenwissermotoren en computers te voorkomen. Of was dit alleen bij oudere sets. Bij mij gaat het dus om een C30 MY2009
De mensen die hier ervaring mee hebben, hebben jullie de automatische verlichting ook uit laten zetten? Ik las namelijk in het C30 gedeelte dat dat verstandig was om kapotte ruitenwissermotoren en computers te voorkomen. Of was dit alleen bij oudere sets. Bij mij gaat het dus om een C30 MY2009
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Heeft te maken met de gevoelige elektronica in de c30/s40/v50 reeks. Niet aan de sets die verkrijgbaar zijn. Er ontstaat een piekspanning waardoor deze onderdelen kapot gaan. Het is dan beter om handmatig de lampen te starten en niet automatisch bij opstarten. Neemt niet weg dat er nog steeds een risico is op schade of kapotte onderdelen.
Heb je trouwens de lens in de koplamp al eens schoon gemaakt? Dat scheelt al erg veel qua lichtbeeld, zeker icm een paar goede philips lampen.
Heb je trouwens de lens in de koplamp al eens schoon gemaakt? Dat scheelt al erg veel qua lichtbeeld, zeker icm een paar goede philips lampen.
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Mijn lamp is opzich niet slecht hoor. Zou ook nog eens moeten kijken wat erin zit. Vergeleken mijn vorige auto (Peugeot 206) is de huidige verlichting al hemels.
Ik vroeg me gewoon af of de problemen die in het begin vaak genoemd werden nog steeds ontstaan, en dat antwoord is dus ja.. Lastig dan..
Ik vroeg me gewoon af of de problemen die in het begin vaak genoemd werden nog steeds ontstaan, en dat antwoord is dus ja.. Lastig dan..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Ik zit er ook aan te denken om Xenon te plaatsen in mijn V50. dit ivm het slechte lichtbeeld wat de stock halogeenverlichting geeft.
Kun je het automatisch inschakelen van de verlichting ook uitzetten? Ik ben toch wel bang dat er spul kapot gaat
Tevens ben ik ook wel nieuwschierig wat er dan in de halogeenvarianten anders gaat dan in de fabrieksaf xenon varianten. Die hebben dan toch last van eenzelfde piekspanning?
Kun je het automatisch inschakelen van de verlichting ook uitzetten? Ik ben toch wel bang dat er spul kapot gaat

Tevens ben ik ook wel nieuwschierig wat er dan in de halogeenvarianten anders gaat dan in de fabrieksaf xenon varianten. Die hebben dan toch last van eenzelfde piekspanning?
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Het automatisch inschakelen uitschakelen moet bij de dealer en kost €€€, ik gok een euro of 50?! of je moet iemand vinden die VIDA heeft, denk ik zo en het voor € of niks wil doen..
Sowieso idioot waarom dit ook niet gewoon via de radio te regelen is..
Of weet iemand een manier die ik zelf kan doen, zonder kosten te maken?!
Sowieso idioot waarom dit ook niet gewoon via de radio te regelen is..
Of weet iemand een manier die ik zelf kan doen, zonder kosten te maken?!
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21091
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ehm ik draaide vroeger de lichtknop even op stadslicht om na het starten gewoon de verlichting aan te zetten.
Heeft een week nodig en dan weet je niet anders.
Maak mij er nu met oem xenon niet meer druk om, wanneer de pitten minder worden gaan er nieuwe lampen in.
Heeft een week nodig en dan weet je niet anders.
Maak mij er nu met oem xenon niet meer druk om, wanneer de pitten minder worden gaan er nieuwe lampen in.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Ik heb de nieuwe pilot digital line, die vraagt alleen stroom van de originele aansluiting om het relais te schakelen, de rest komt direct van de accu. Zo heb je geen last van piekstromen.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.