Motorkap sluit niet goed

Plaats reactie
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Als ik de motorkap dichtdoe sluit hij aan de passagierskant net niet goed. Zit speling van een halve cm waardoor de motorkap boven de 100 aan die kant gaat trillen. Hij lijkt goed in het slotje te vallen maar houdt dus speling. Aan de andere kant zit hij goed.

iemand een idee waar het aan kan liggen?
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Heeft de auto dit al zolang je hem hebt of is het sinds kort? Misschien heeft de auto schade gehad?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Is sinds kort. Heb vandaag nog beter gekeken en het blijkt dat het slotje niet vastklikt als de beugel erin valt. Iemand enig idee hoe dat gemaakt kan worden?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29484
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het niet goed sluitende slotje vervangen of even wisselen met de andere kant en kijken of de kap dan aan die kant wel goed sluit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Flink wat WD40 erin, wil vast wel helpen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Lexus76
3rd Gear member
Berichten: 367
Lid geworden op: 12.09.2012 - 09:17

Ik sluit me aan bij Oceanracer. Had het een tijdje geleden ook. Ben ervoor naar de dealer geweest. Binnen 10 minuten gefixt. Naderhand vroeg ik wat hij had gedaan; gewoon even goed smeren...
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Oceanracer schreef: Flink wat WD40 erin, wil vast wel helpen!
Heb ik geprobeerd, helaas... Werkt niet. Het lijkt of het systeem wat zorgt dat hij dicht klikt kapot is. Aan de bestuurderskant klikt hij wel vast en aan de passagierskant niet.

Er zal wel een ander slotmechanisme op moeten denk ik. Van de week maar eens naar laten kijken.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Hmmm... Gaat de kabel wel soepel heen en weer? (Kabel om hem van binnenuit te ontgrendelen)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Oceanracer schreef: Hmmm... Gaat de kabel wel soepel heen en weer? (Kabel om hem van binnenuit te ontgrendelen)
Dat weet ik niet, heb wel de indruk dat het zoiets moet zijn. Hij blijft dus zeg maar constant in ontgrendelde toestand aan 1 kant. Is er een makkelijke manier om dit te checken?
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Met een houten takje o.i.d. kijken wat er gebeurt. Dus dat van boven naar beneden door het slot bewegen. Dikke schroevendraaier kan ook.
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Trucker
6th Gear member
Berichten: 4572
Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
Contacteer:

Siemen72 schreef:
Oceanracer schreef: Hmmm... Gaat de kabel wel soepel heen en weer? (Kabel om hem van binnenuit te ontgrendelen)
Dat weet ik niet, heb wel de indruk dat het zoiets moet zijn. Hij blijft dus zeg maar constant in ontgrendelde toestand aan 1 kant. Is er een makkelijke manier om dit te checken?
Het is eigenlijk heel simpel te controleren
Als je motorkap opent dan moet de sluiting alle 2 het zelfde er uit zien

als je op de tekening kijkt moet de 2 rode blokjes dicht staan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Trucker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Gebruikersavatar
Trucker
6th Gear member
Berichten: 4572
Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
Contacteer:

Trucker schreef:
Siemen72 schreef:
Oceanracer schreef: Hmmm... Gaat de kabel wel soepel heen en weer? (Kabel om hem van binnenuit te ontgrendelen)
Dat weet ik niet, heb wel de indruk dat het zoiets moet zijn. Hij blijft dus zeg maar constant in ontgrendelde toestand aan 1 kant. Is er een makkelijke manier om dit te checken?
Het is eigenlijk heel simpel te controleren
Als je motorkap opent dan moet de sluiting alle 2 het zelfde er uit zien

als je op de tekening kijkt moet de 2 rode blokjes dicht staan
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Oceanracer schreef: Met een houten takje o.i.d. kijken wat er gebeurt. Dus dat van boven naar beneden door het slot bewegen. Dikke schroevendraaier kan ook.
Dat heb ik gedaan, dan klikt de bestuurderszijde vast, zoals het hoort, de passagierszijde klikt niet vast, die komt weer naar boven en blijft open staan.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dan kun je stellen dat de slotvanger plechtig overleden is en vervangen dient te worden. Op naar de sloop of naar de dealer dus.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Oceanracer schreef: Dan kun je stellen dat de slotvanger plechtig overleden is en vervangen dient te worden. Op naar de sloop of naar de dealer dus.
Ik denk het ook... Is zo'n slotvanger zelf makkelijk te vervangen of moet er veel voor los.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”