De navi geeft geen geen kortere afstand weer dan 20 meter, en telt daar naartoe af in stappen van 10 meter (60, 50, 40, 30, 20...). Dus als je aan het stoplicht staat zegt de navi dat de afslag over 20 meter is -wat m.i. meestal niet zo ver bezijden de werkelijkheid is, terwijl je de afslag neemt zegt 'ie 20 meter, heb je de bocht gemaakt zal er nog even '0 m' in het scherm staan, daarna popt al heel snel de volgende aanwijzing op.racer924 schreef: Nu ben ik algemeen gezien heel tevreden van de eerste 800 gereden kilometers, maar is er een kwestie met de gps die me aardig stoort. Als ik moet afslaan dan is de gps steeds te laat. Op het moment dat ik moet afslaan staat er steevast nog afslaan over 20 meter.
Het is geen vertraging op de gps, ik ben eens een halve minuut blijven stilstaan op een t-kruispunt en hij bleef gewoon op rechts afslaan over 20 meter staan.
En het is geen afwijking op het gps-signaal. Want dan zou hij in principe eens 20 meter te vroeg moeten zijn als ik de andere kant uitga.
Ik had er nooit wat over gelezen en nu vraag ik me af of er echt iets mis is met de gps, of dat iedereen dit zo heeft en ik de enige ben die zich er aan stoort?
Ik zou ook verwachten dat de winterbanden juist tot een hoger verbruik zouden leiden. En aangezien er volgens mij meerder V40-rijders zijn met dezelfde bandensets als ik (Pirelli cinturato zomer, en Vredestein wintrac winter) ben ik dus heel benieuwd of zij vergelijkbare resultaten hebben.evert65 schreef: bijzonder, altijd gemeend dat winterbanden brandstof slurpers waren
D2 schreef: Ik heb het door mij gerealiseerde verbruik op winterbanden (Vredestein Wintrac Extremes, als ik mij niet vergis) en zomerbanden (Pirelli Cinturato P7) met elkaar vergeleken. Beide banden zijn in de maat 205/50/17 en worden op dezelfde velgen gebruikt. Het resultaat:
Winterbanden: 39.226 km afgelegd met verbruik 1 op 18,61 gemiddeld.
Zomerbanden: 27.569 km afgelegd met verbruik 1 op 16,90 gemiddeld.
Hoewel ik al enigszins op deze uitslag anticipeerde (obv tussentijdse waarnemingen) verbaast het mij hoe groot het verschil is. Mijn rijstijl is op beide bandensets hetzelfde, of in elk geval niet aantoonbaar verschillend. De zachte winter en verschillende lange vakantieritten zullen het gemiddelde op de winterbanden gunstig beïnvloed hebben, en ik heb nog ruim 10.000 km op de zomerbanden te gaan, maar mijn voorlopige conclusie is toch dat de Pirell's tamelijk onzuinige banden zijn.
Herkent iemand dergelijke resultaten?
Het heeft er zo te zien nooit in gezeten. Maar zit er in jouw auto net als bij mij wel een uitsparing op die plek?Joh@n schreef: Ik weet dat het lampje in MY15 er uit bezuinigd is. Dus ik heb hem ook niet.