Sinds een half jaar heb ik piepjes over mij radio, leuk detail hij doet het ook als de radio uit staat.
Wij een muizenval in de auto gezet maar het piepen hield niet op.
Nu even serieus.
De piepjes, 3x achter elkaar lijkt op een alarm signaal echter de dealer kan bij het uitlezen helemaal niets vinden.
Er is ook geen regelmaat want zo hoor je weken niets en dan heb je het 6x op een dag.
Op dat moment komt er ook geen melding binnen op de display van de computer en is er geen vreemd gedrag aan de auto te herkenen of zien.
Omdat we aan het begin van de piepjes dachten dat het een signaal van de radio zelf was hebben we er geen aandacht aan geschonken.
Toen de piepjes een keer met regelmaat aanwezig waren merkte we dat het geluid ook te horen was toen we de radio uit hadden.
Omdat de auto vorig jaar ook ergens een sofware update heeft gehad durven we niet te zeggen of deze iets met de piepjes te maken zou kunnen hebben.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Cathy
Iritante piepjes over de radio.
-
- 2nd Gear member
Zijn het niet dezelfde piepjes als bij het niet dragen van de gordel? Als je hard rijdt komt het geluid uit de speakers...
- Kurt1975
- 4th Gear member
Heb je cruise control?
Bij de V60 en de V40 hier krijgen we ook een melding (piepjes en visueel) als we 3 seconden meer dan 3 km/uur sneller gaan dan ingesteld (bij bergaf rijden of zo).
Ik weet niet of dat er bij de S40/V50 met cruise ook inzit.
Bij de V60 en de V40 hier krijgen we ook een melding (piepjes en visueel) als we 3 seconden meer dan 3 km/uur sneller gaan dan ingesteld (bij bergaf rijden of zo).
Ik weet niet of dat er bij de S40/V50 met cruise ook inzit.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- Starter
hendrik jan de volvoman: Nee het zijn niet de piepjes van het dragen van de gordels, het geluid lijkt ook niet op deze piepjes.
Longone: Het is de Momentum uitvoering, deze heeft deze opties allemaal ingebouwd.
Kurt1975: Ik gebruik de cruise control niet, verder kunnen de piepjes bij stapvoets komen maar ook bij 100 km/pu.
Woensdag 26/3 heb ik de piepjes nog gehoord, nu zondag 4 dagen later en 500km verder geen piepjes gehoord.
ik heb het geluid opgenomen en ben aan het zoeken hoe ik het hier op kan zetten zodra mij gelukt is horen juillie dat
Groetjes en bedank voor de reacties.we blijven zoeken
Cathy
Longone: Het is de Momentum uitvoering, deze heeft deze opties allemaal ingebouwd.
Kurt1975: Ik gebruik de cruise control niet, verder kunnen de piepjes bij stapvoets komen maar ook bij 100 km/pu.
Woensdag 26/3 heb ik de piepjes nog gehoord, nu zondag 4 dagen later en 500km verder geen piepjes gehoord.
ik heb het geluid opgenomen en ben aan het zoeken hoe ik het hier op kan zetten zodra mij gelukt is horen juillie dat
Groetjes en bedank voor de reacties.we blijven zoeken
Cathy
- Elvis
- 2nd Gear member
Hallo Cathy,
Ik heb ook wel eens last gehad van onverklaarbare piepjes.
Het bleek toen dat ik iets op de rechter voorstoel had gelegd dat zwaar genoeg was om de auto te laten geloven dat er iemand op de stoel zat zonder de riem te gebruiken waardoor het riemalarm werd geactiveerd.
Ik heb mij eerst ook een waas voor de ogen gezocht maar uiteindelijk bleek dit het te zijn.
Misschien ligt er bij jou ook iets op 1 van de stoelen ??
Ik heb ook wel eens last gehad van onverklaarbare piepjes.
Het bleek toen dat ik iets op de rechter voorstoel had gelegd dat zwaar genoeg was om de auto te laten geloven dat er iemand op de stoel zat zonder de riem te gebruiken waardoor het riemalarm werd geactiveerd.
Ik heb mij eerst ook een waas voor de ogen gezocht maar uiteindelijk bleek dit het te zijn.
Misschien ligt er bij jou ook iets op 1 van de stoelen ??
Cupra Formentor VZ (11-2022) 7-Speed DSG, 310 pk, 4WD, ACC, afn. trekhaak
V40 T5 R-Design Polestar (1-2017) Winterline, 8-speed GT, ACC, BLIS, standkachel, afn. trekhaak
V40 T3 R-Design Polestar (2-2014) Winterline
V50 2.4 Kinetic (11-2004)
V40 T5 R-Design Polestar (1-2017) Winterline, 8-speed GT, ACC, BLIS, standkachel, afn. trekhaak
V40 T3 R-Design Polestar (2-2014) Winterline
V50 2.4 Kinetic (11-2004)
- Fons099
- 3rd Gear member
Maar dan gaan ook de lampjes branden dat de gordels niet vast zitten.
En boven de 40 gaat het over in een irritante harde piep.
Dat lijkt me toch iets wat echt opvalt.
(heb regelmatig hetzelfde als ik mijn laptoptas op de stoel leg...)
En boven de 40 gaat het over in een irritante harde piep.
Dat lijkt me toch iets wat echt opvalt.
(heb regelmatig hetzelfde als ik mijn laptoptas op de stoel leg...)
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- Starter
beste Elvis en Fons099.
helaas moet ik zeggen dat dit het ook niet is .heb een paar dagen weer niks gehoord .
en afgelopen zaterdag nog twee keer achter elkaar .
de ene keer was het terwijl we een bocht ingingen de tweede gewone snelheid.
deze week gaat hij weer voor onderhoud na de garage .hopen dat zij al weer iets meer weten .
het geluid dat ik opgenomen heb weet ik niet hoe ik dat hier op kan zetten.mischien dat iemand het weet.
het geluid dat ik heb opgenomen was terwijl ik stil stond .
dus alles om alles is het zeer onduidelijk wat het kan zijn .
ik denk wel als het een alarm signaal is dat ik dat kan zien op mijn dashboard.
daarom denk ik dat dit geluid is van een waarschuwing maar van wat dan ??
groetjes cathy
helaas moet ik zeggen dat dit het ook niet is .heb een paar dagen weer niks gehoord .
en afgelopen zaterdag nog twee keer achter elkaar .
de ene keer was het terwijl we een bocht ingingen de tweede gewone snelheid.
deze week gaat hij weer voor onderhoud na de garage .hopen dat zij al weer iets meer weten .
het geluid dat ik opgenomen heb weet ik niet hoe ik dat hier op kan zetten.mischien dat iemand het weet.
het geluid dat ik heb opgenomen was terwijl ik stil stond .
dus alles om alles is het zeer onduidelijk wat het kan zijn .
ik denk wel als het een alarm signaal is dat ik dat kan zien op mijn dashboard.
daarom denk ik dat dit geluid is van een waarschuwing maar van wat dan ??
groetjes cathy
-
- Starter
heb me intussen aangemeld op facebook .
mischien dat ik daar het geluid op mag zetten .
mischien dat ik daar het geluid op mag zetten .
- eeltje69
- 2nd Gear member
Ik denk dat ik ook de piepjes heb die hier bedoelt worden. Maar als ik de radio uit doe dan hoor ik ze niet.
Het zijn een soort kreunende piepjes en ze treden zomaar een keer op.
Vaak inderdaad een paar achter elkaar en daarna niets meer.
Radio blijft het gewoon doen.
Ben benieuwd of we hetzelfde "probleem" hebben en wat de oplossing en oorzaak kan zijn.
Het zijn een soort kreunende piepjes en ze treden zomaar een keer op.
Vaak inderdaad een paar achter elkaar en daarna niets meer.
Radio blijft het gewoon doen.
Ben benieuwd of we hetzelfde "probleem" hebben en wat de oplossing en oorzaak kan zijn.
Renault Laguna blauw metalic 2.2 Dci Grand tour 150PK 283.000 km
Volvo V50 Black Saphire 2.0D Kinetic MY2006 --- 282.000 km. Tuning naar 170PK
Volvo V50 Saville Gray Metallic 2.0D automaat Edition II MY2009 met 289.000 km
Volvo V60 Black Sapphire Metallic D4 automaat Ocean Race(?) MY2014 met 146.500 km
Volvo V50 Black Saphire 2.0D Kinetic MY2006 --- 282.000 km. Tuning naar 170PK
Volvo V50 Saville Gray Metallic 2.0D automaat Edition II MY2009 met 289.000 km
Volvo V60 Black Sapphire Metallic D4 automaat Ocean Race(?) MY2014 met 146.500 km