Bestuurdersstoel & armsteun, hoe leder op te knappen?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
R_Z_B
1st Gear member

Beste allemaal,

Mijn S40 uit 2000 (Europa) is voorzien van een halflederen interieur.
Nu is de bestuurdersstoel na 187.000 km wat ingezakt, maar begint ook het leer op een aantal plekken te slijten.
Hoe kan ik dit proces stoppen/terugdringen?

Heb reeds een flesje van, ik geloof, Valma gekocht, dit maakt het leer vooral glad/glimmend maar geeft slechts kortstondig resultaat..

Iemand goede tips?

gr, Richard
lint
Geartronic member

Bij een goede autobekleder eens vragen wat een stoelrenovatie kost.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
mga1600
6th Gear member

Setje op kleur kopen bij colourlock.....setje bestaat ui schoonmaakspulletjes, kleurmiddel, sealen en conditioner. Werkt prima, heb er al meerdere behoorlijk versleten en vervuilde lerenbekleding mee opgeknapt. Even googlen en dan per mail bestellen met de kleurcode van het leer, het spul wordt namelijk op kleur aangemaakt. Er zit ook een soort lijm bij waarmee je kerven kunt repareren voordat je gaat kleuren.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
lint
Geartronic member

Dat spul van colourlock is goed om het leer op te knappen maar doet natuurlijk niets aan de doorgezakte stoel want dat is gewoon slijtage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
game0ver
2nd Gear member

Zou er een mooie passagiersstoel bij zoeken van de sloop, zullen de kosten ook niet zijn!
Hierna schuim en evt bekleding omzetten op je eigen stoel! Meest goedkope oplossing denk ik!
volvo-s40
4th Gear member

als je een beetje kunt lullen als brugmans.... heb je een compleet interieur voor rond de 150 op de sloopt, en soms nog volleder ook.

Prijzen van 300 a 400 euro op MP links laten liggen.

Wel er op letten welke stoelen je in je auto hebt zitten, Phase 1 kan niet in een Phase 2, en/of andersom.
Het past wel, maar airbags werken dan niet.

Anders inderdaad een stoel bekleder zoeken, kost wat, heb je ook wat. Dan overleven de stoelen de auto wel.

Of gewoon bij werken met een poetsmiddel, zoals er al word beschreven zijn er talloze in de omloop waarbij ieder weer zijn favoriet heeft.

succes
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
R_Z_B
1st Gear member

Late reactie, maar bedankt voor de adviezen!

Ik wil op zoek gaan naar een goede zitting en foam, de rest van het interieur is nog heel netjes, en wil de auto zo origineel als mogelijk houden.

Iemand nog een goed adres in de regio haaglanden?

Gr, Richard
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”