Mijn achterruitwisser van mijn V70 (2006) werkt prima in de continu-stand, maar op de intervalstand stopt hij op een willekeurige plek.
Naar aanleiding van discussies op de fora bedrading doorgemeten. Bij continu wissen geeft zowel de witte als de gele draad stroom. Bij interval geeft de witte draad de impulsen voor de interval. De gele draad geeft continue stroom maar daar reageert de motor dus niet op. Probleem lijkt dus te zitten in dat de stroom door de gele draad de motor niet bereikt. Wisser gedemonteerd en opengemaakt. Wat blijkt, één van de drie sleepcontacten is afgebroken (zie foto).
Probleem opgelost, echter hoe kom ik aan een nieuw sleepcontactje?
Met andere woorden, wie heeft er nog een defecte wisser waar ik één van de contactjes uit kan halen?
SerK, Nijmegen
Ruitenwissermotor achter defect
- lint
- Geartronic member
Misschien bij een autodemontagebedrijf een ruitenwissermotor kopen of zelf een koperen strip maken ter vervanging.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- veryVolvominded
- Starter
Ditzelfde probleem is mij enige maanden ook overkomen met de V70 uit '06. Vervolgens naar autodemontagebedrijf 'Auto Rima' in Druten afgereisd en een oplossing gevonden in de vorm van een nieuwe achterruitenwissermotor á €75,-. Klein verschil is wel het een achterruitenwisser van vóór de facelift betreft (en nu naar de linkerkant ipv de rechterzijde wijst in de ruststand), aangezien het betreffende type ruitenwissermotor erg vaak defect gaat aldus Rima.
Volvo V70 2.4d Momentum Electric Silver MY'07