Mede-forummers,
Wie weet er een goed adres om de kleppen van een Volvo S60 2.4 140PK op Lpi te laten stellen (B524452S2).
Omgeving Limburg, noord Brabant.
Graag jullie ervaring en aanbevelingen
goed adres om kleppen te laten stellen?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Er zijn er niet echt veel die dat (goed)doen,bij een dealer kom je uit zo rond de 1000 euro..
In Limburg zou ik niet weten,midden Nederland wel..
In Limburg zou ik niet weten,midden Nederland wel..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Bespaar je de zoektocht die ik ook heb gedaan.cuba pete schreef: Mede-forummers,
Wie weet er een goed adres om de kleppen van een Volvo S60 2.4 140PK op Lpi te laten stellen (B524452S2).
Omgeving Limburg, noord Brabant.
Graag jullie ervaring en aanbevelingen
In Nederland varieren de prijzen van 1000 tot 2000 euro, dan heb ik het nog niet eens over Volvo dealers die er niet aan beginnen of überhaubt niet weten dát ze gesteld dienen te worden.
Volvo specialist Auto EFMA in Aachen.
Zij doen het voor €600,- en wordt dan echt gedaan door specialisten die verstand hebben van Volvo.
Je krijgt een echte Volvo 850 of 960 mee als leenauto waar je alleen benzine in hoeft te gooien.
Laatst gewijzigd door RoyvW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Daar hoef je niet voor naar Duitsland natuurlijk,er zijn meer Volvo techneuten die dat doen in Nederland..
Ik heb er eentje terug gehad van iemand die daar geweest is,dat was helaas niet helemaal goed gegaan ivm een flinke olielekkage..
Viel achteraf mee,maar toch jammer van het werk.
Ik heb er eentje terug gehad van iemand die daar geweest is,dat was helaas niet helemaal goed gegaan ivm een flinke olielekkage..
Viel achteraf mee,maar toch jammer van het werk.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Er zullen er meerdere zijn, helaas zijn ze op een hand te tellen. De link olie lekkage en kleppen stellen die kan ik niet helemaal leggen.MarioC70 schreef: Daar hoef je niet voor naar Duitsland natuurlijk,er zijn meer Volvo techneuten die dat doen in Nederland..
Ik heb er eentje terug gehad van iemand die daar geweest is,dat was helaas niet helemaal goed gegaan ivm een flinke olielekkage..
Viel achteraf mee,maar toch jammer van het werk.
Ik snap niet dat diegene met de olie lekkage niet terug is gegaan naar EFMA als daar de oorzaak is ontstaan, ze geven namelijk garantie en zijn wat dat betreft erg service gericht. Er kunnen natuurlijk overal zaken misgaan, hoe er daarna mee wordt omgegaan vind ik veel belangrijker en dat zit zover ik persoonlijk heb ervaren wel snor daar.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik heb al het gereedschap ervoor en ook de ervaring ermee,de link olie lekkage en kleppen stellen kan ik wel uitleggen,het complete nokkenas deksel moet eraf,veel werk en als dat niet zorgvuldig gemonteerd wordt na het stellen ,dan heb je dus een lekkage.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.06.2013 - 20:57
- Locatie: Oud-Beijerland
Hallo,misschien een domme vraag vraag maar moeten de kleppen echt om een bepaalde tijd gesteld worden?Ik dacht dat er hydraulische kleppen in zaten en dat deze niet gesteld hoef
de te worden.Groet Ron.Betreft een S60 10 pk van 2001.
de te worden.Groet Ron.Betreft een S60 10 pk van 2001.
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Als hij nog maar 10 pk heeft, is er vast meer aan de handronald57 schreef: Hallo,misschien een domme vraag vraag maar moeten de kleppen echt om een bepaalde tijd gesteld worden?Ik dacht dat er hydraulische kleppen in zaten en dat deze niet gesteld hoef
de te worden.Groet Ron.Betreft een S60 10 pk van 2001.

V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
De 2.4 motoren vanaf 1999 hebben allemaal vaste klepstoters, die wanneer gereden wordt op LPG gesteld dienen te worden.ronald57 schreef: Hallo,misschien een domme vraag vraag maar moeten de kleppen echt om een bepaalde tijd gesteld worden?Ik dacht dat er hydraulische kleppen in zaten en dat deze niet gesteld hoef
de te worden.Groet Ron.Betreft een S60 10 pk van 2001.
Wanneer het stellen nodig is verschilt, sommige zijn al snel aan de beurt andere niet, ligt vooral aan je rijstijl. De kleppen van mijn S60 (317.000 km) zijn nog nooit gesteld. Als je vaak plankt dan kun je ervan uitgaan dat de kleppen snel gesteld dienen te worden, laat je niet stellen dan houd de motor er vanzelf mee op en zul je de kop moeten laten reviseren a €2000 - €2500,-
Jouw auto is van 2001, dit blok heeft nog klep inspectiebouten waar de speling gecontroleerd kan worden. Heb je een auto vanaf 2003 (?) geloof ik dan zijn deze bouten niet meer aanwezig en zal er compressie moeten worden gemeten om erachter te komen wat de "staat" van de kleppen is.
Maar volgens mij rij je gewoon benzine? Dan hoe je je niet druk te maken.

Laatst gewijzigd door RoyvW op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wanneer de LPi installatie is ingebouwd. Mijn installatie zit er al in vanaf 10.000kmJohan s60 schreef: Zelfs op LPG is 420 dkm haalbaar zonder te stellen, althans bij mijn vorige S60 was de klepspeling nog ruim voldoende
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
bij mijcuba pete schreef: Mede-forummers,
Wie weet er een goed adres om de kleppen van een Volvo S60 2.4 140PK op Lpi te laten stellen (B524452S2).
Omgeving Limburg, noord Brabant.
Graag jullie ervaring en aanbevelingen
