polestartuning

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Hey'

Sedert 3 weken heb ik een v70 D 126 pk 2006 in mijn bezit.
Nu wil ik een tuning via de huistuner.
Het gekke is dat voor dit type motor geen Polestar tuning beschikbaar is!

Weet iemand waarom?
De volvodealer stuurde mij zelfs naar Rica tuning, maar of dat nu zo verstandig is, ik hoef niet meteen 185 pk , en dacht een " veilige " tuning bij de dealer te laten doen.

Gr Koster
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29578
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ja, dat zijn keuzes van Polestar, blijkbaar is er te weinig vraag naar tuning voor jouw motortype.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Jammer, op zich zijn de 126 pk en 163 pk dezelfde motoren, bij mijn weten ook de versnellingsbak en koppeling.
Wellicht toch maar naar Rica.

Gegroet!
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

De 126 PK is niet te tunen, die heeft technisch wat verschillen met de 163 PK. Had je een 131 PK gehad, dan had je die gerust naar 163 kunnen laten brengen. Staat wel het een en ander over geschreven op het forum, even de zoekfunctie gebruiken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Alles is te tunen,alleen niet bij Polestar. De 126PK is inderdaad anders dan een 163. Andere turbo meen ik.
Verder heeft de 126PK een altijd een 5 bak en de modellen na 2005 mwt 163 en meer een 6 bak.

Bij tuning zeker niet onbelangrijk te checken wat je bak hebben kan.

Ik rijd lekker origineel rond met mijn 131 trappende paardjes, en naar mijn mening niet onverdienstelijk.
Laatst gewijzigd door Rippie V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Oke, heb bij Rica gekeken, en ja, daar kunnen ze hem tunen a 700 euro naar 185 pk
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik rijd lekker origineel rond met mijn 131 trappende paardjes, en naar mijn mening niet onverdienstelijk.
EDIT:
Ik rijd REED lekker origineel rond met mijn 131 trappende paardjes, en naar mijn mening niet onverdienstelijk. :'(
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Bijkomend voordeel : het blijft allemaal lekker lang heel
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Jep, als je meer wilt kan je volgens mij beter een andere auto nemen. @Koster is het vermogen dan te weinig dat je hem wilt laten tunen?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Nee , niet echt te weinig, maar ben wel nieuwsgierig naar " meer"
Heb nu maar 126 pk , beetje meer power zou leuk zijn' het is wel een heel tam pruttelaartje....
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Rippie V70 schreef: Bijkomend voordeel : het blijft allemaal lekker lang heel
En dat is helemaal waar!
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Je kan ook op maat tunen. Bel eens met Obbe van Volvotune. Is een forumsponsor en kan je er heel veel over vertellen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

koster schreef: Oke, heb bij Rica gekeken, en ja, daar kunnen ze hem tunen a 700 euro naar 185 pk
Toegestane tuningmarge is dacht ik 20% tov. het oorspronkelijke vermogen.
Los van dat blijft de boel dan normaliter wel heel.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb een S60 d met 126pk gehad en dat is een ander blok dan de 131/163pk blok.
Koppeling en vliegwiel schijnt anders te zijn, remmen zijn ook kleiner waardoor je ook daar verschillen hebt met zijn krachtiger broer.
Ik heb in 1.5jaar meer dan een ton op de klok gezet en dat ging prima dankzij een soepele 5 cylinder.
Ik heb daarna de 185pk diesel in een V70 gehad en nu nog meer in een XC60 en het went allemaal erg snel.
Ik heb in de S60 afgezien van tuning ivm vliegwiel en koppeling.

Edit idd wat Mart zegt over de 20% regeling, meer dan 20% vermogentoename en je moet ook langs het RDW voor een herkeuring.
Of je het belangrijk vind moet jij zelf uitmaken, de wet schrijft het wel voor :police:
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Je hebt gelijk. Ik wil ook niet het maximale.
Ik vind 163 pk ruim voldoende' de vraag is of de auto zuiniger zal worden bij gelijk gebruik want daar promoten de diverse tuners mee.
Ik rij nu plm 1 op 15\16, en dat is eigenlijk heel mooi .
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Je hebt ook zogenaamde "eco" tuning dan gaat men voor zuinig. Ik hoor daar wel goede geluiden over (in het algemeen).

Tuning opzich maakt het allemaal wel zuiniger, meer gebruik van het vermogen en koppel je weet wel de gebruikelijke, maar wel ware bla bla. Het pakt vaak minder zuinig uit omdat het uitnodigd tot "harder" rijden. Ben je een gediciplineerd persoon? Dan ga je de voordelen zeker merken.

Hier is nog een tip nu we toch bezig zijn. Verlaag de auto een handje vol centimeters scheelt gigantisch in het verbruik. Weet ik nog van een Alfa (en ik merk het nu reeds bij mijn onlangs verlaagde S60).
Ik weet geen cijfers, maar de wetten van de mechanica dwingen dat af. Wellicht nog meer dan tuning en het is nog mooi ook ;)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ecotuning van Rica heeft Turbodesk laten doen. Dat is er na een paar weken weer uit gehaald, voldeed niet, auto zoop evenveel of minimaal minder.
Ik draaide met mijn vorige (131 PK V70) 1 op 18 tot 1 op 20. Dat verschil ten opzichte van de jouwe Koster heeft te maken met rijstijl en gebruik van de CC. Als je daar mee gaat spelen, CC en rijstijl, kun je zuiniger zonder tuning. Reken uit wat je besparing zal zijn, links om of rechs om, het gaat nergens over en dus: lekker origineel blijven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Ik krijg het niet voor elkaar om zuiniger te rijden. Ik gebruik altijd de cc en schakel bij 1700 toeren.( oude lul?)
Ik heb nooit diesel gereden , dus tips wat betreft zuinig rijden op diesel zijn welkom.
Moet ik meer of minder toeren maken, ik voel het koppel meestal rond de 1700 \1900 inkomen.
Dagelijks rit naar mijn werk rijd ik altijd 100km p\u op de cc.
Verder een fijne wagen, voor de vakantie komt er een sleurhut achter, dus een beetje koppel is wel lekker in de bergen ;~)
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Verder een fijne wagen, voor de vakantie komt er een sleurhut achter, dus een beetje koppel is wel lekker in de bergen ;~)
Met de 320Nm koppel moet je de bergen wel door kunnen komen met je sleurhut. Wat heb je er achter hangen?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Nog niet beslist...wellicht blijft het bij de vouwwagen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”