Als je het display op het groene eco scherm zet, kan je in het linkerdeel exact zien op welk punt de remmen worden aangesproken.
Zodra je de wijzer onder de pijlpuntmarkering duwt, spreek je de remmen aan (volgens de piro-drive instructeur).
Het grote volvo v60 PIH problemen topic
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ik ook niet, maar dat is het verhaal van de instructeur.
Maar de werking van de diverse thema's staat sowieso niet goed beschreven.
Het bezoek aan Beesd gaat daar hopelijk helderheid in scheppen.
Maar de werking van de diverse thema's staat sowieso niet goed beschreven.
Het bezoek aan Beesd gaat daar hopelijk helderheid in scheppen.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Ik heb wel eens wat stukjes in het ECO thema gereden, maar dat heb ik nog niet zo mogen ervaren.Poni schreef: Ik ook niet, maar dat is het verhaal van de instructeur.
Maar de werking van de diverse thema's staat sowieso niet goed beschreven.
Het bezoek aan Beesd gaat daar hopelijk helderheid in scheppen.
A.s. vrijdag is het mijn beurt om hen uit te horen. Dan heb ik m'n training in Waddinxveen.
Jelle
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Nogmaals geprobeerd en nu werkt het zoals het hoort. Springt netjes terug naar Hybrid.
@rsnhakan, ik rij eigenlijk 98% van de tijd met het Hybrid thema. Deze vind ik persoonlijk het beste... behalve met Power
@rsnhakan, ik rij eigenlijk 98% van de tijd met het Hybrid thema. Deze vind ik persoonlijk het beste... behalve met Power
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
IV39, ik bedoel via MYCAR en dan de Hybrid optie kiezen. Waar je de V60 in beeld krijgt zeg maar. Ben de naam even kwijt.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
My V60, Hybrid, Stroomtoevoer?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Juist!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Het is duidelijk wat je bedoelt. Die weergave heb ik toen ook gelijk opgezet en daar was duidelijk te zien waarvandaan de aandrijving kwam. Gisteren weer een aantal maal geprobeerd en het werkte zoals het hoort.
Wat mij betreft opgelost
.
Wat mij betreft opgelost

Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Dat steentje tussen de remschijven heb ik nu voor de derde keer in een paar maanden tijd. Zijn er meer mensen met dit probleem? Bij de dealer merk ik dat het vaker voorkomt bij Volvo rijders met een grindpad. Lijkt mij in dat geval een ontwerpfout. Ik heb het grindpad al 6 jaar en met drie andere auto's nog nooit dit probleem gehad. Of heb ik gewoon pech?Paul schreef: Niets van deze problemen.
Ik had een steentje tussen mijn remschrijven wat extreem geluid veroorzaakte.
Had de Connected Touch die niet goed was vast gezet door de monteur (was een hele schroef vergeten dus dat rammelde)
Verder de software update voor de "Let op, lage accuspanning" melding.
Op eigen verzoek nieuwe software voor Sensus, nu blijft de radio uit als ik hem uit had gezet in de rit ervoor.
Verder hangen gelukkig bij mij de deuren goed, geen windgeruis, goed dak, top auto.
Bij mij was het dus vooral een foutje van een steen en de monteur, dus het blijft mensenwerk!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Bij onze beide V60 hybrid is dit voorgekomen. Dus lijkt inderdaad een ontwerp foutje.pih2013 schreef:Dat steentje tussen de remschijven heb ik nu voor de derde keer in een paar maanden tijd. Zijn er meer mensen met dit probleem? Bij de dealer merk ik dat het vaker voorkomt bij Volvo rijders met een grindpad. Lijkt mij in dat geval een ontwerpfout. Ik heb het grindpad al 6 jaar en met drie andere auto's nog nooit dit probleem gehad. Of heb ik gewoon pech?Paul schreef: Niets van deze problemen.
Ik had een steentje tussen mijn remschrijven wat extreem geluid veroorzaakte.
Had de Connected Touch die niet goed was vast gezet door de monteur (was een hele schroef vergeten dus dat rammelde)
Verder de software update voor de "Let op, lage accuspanning" melding.
Op eigen verzoek nieuwe software voor Sensus, nu blijft de radio uit als ik hem uit had gezet in de rit ervoor.
Verder hangen gelukkig bij mij de deuren goed, geen windgeruis, goed dak, top auto.
Bij mij was het dus vooral een foutje van een steen en de monteur, dus het blijft mensenwerk!
Het lawaai klinkt wel erg onheilspellend.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Ik dacht dat het steentje tussen de remschijf en de metalen beschermkap aan de binnenkant van de schijf zat.
Ik hoorde eerst een "metalen" rammel onder het rijden, na een stop was de herrie ineens intens bij het rijden van de volgende meter.
De beschermkap werkt als een soort versterking van het geluid?
Ik hoorde eerst een "metalen" rammel onder het rijden, na een stop was de herrie ineens intens bij het rijden van de volgende meter.
De beschermkap werkt als een soort versterking van het geluid?
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Ik heb het bij de V60 (niet PIH) nog niet meegemaakt. Bij de vorige, een V50, wel verschillende keren.
Het is inderdaad een hels kabaal, waar je een hele straat bij wakker maakt 's morgens.
Het is inderdaad een hels kabaal, waar je een hele straat bij wakker maakt 's morgens.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Was er niet een handigheidje bekend om het steentje eruit te laten rollen? Achteruitrijden en nog wat?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Klopt, achteruit rijden en een paar keer flink remmen, maar het is mij nog nooit gelukt om daarmee het steentje er uit te krijgen. Ik heb vorige keer even met de monteur meegekeken waar het probleem precies zit en het zit tussen de ankerplaat en de remschijf. Een steentje kan er vanaf de bovenkant inspringen en aan de onderkant is de ruimte smaller tussen de ankerplaat en de remschijf waardoor het steentje er niet meer uit kan. Als je het wiel er af haalt (anders kom je er nooit bij) dan kun je eenvoudig met een schroevendraaier de ankerplaat een beetje buigen waardoor het steentje er uit kan.jvov60 schreef: Was er niet een handigheidje bekend om het steentje eruit te laten rollen? Achteruitrijden en nog wat?
Naast het enorme kabaal loop je trouwens het risico dat je de remschijf beschadigd, zeker als het steentje een beetje scherp is. Ik ga vandaag hiervoor voor de derde keer naar de dealer en ga pushen voor een structurele oplossing. Het lijkt mij namelijk inderdaad een ontwerpfout.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05
Om nog even terug te komen op het oorspronkelijke topic. Na een aantal maanden en een aantal software-updates verder lijken al mijn problemen (en dat was een hele lijst) opgelost, op het steentjes en navigatie probleem na. Steentjes probleem, ziet vorige post. Als niet regelmatige bezoeker van dit forum heb ik waarschijnlijk een hoop informatie over het SCT - IGO gemist, maar dit is nog steeds mijn grootste ergernis met de PIH. Ik snap niet hoe een gerenomeerde leverancier als Volvo zo'n waardeloos systeem in de markt kan zetten en nog erger, de problemen ook niet oplost. In november 2013 kreeg ik al de belofte dat er een update zou komen voor de kerst waarmee in ieder geval in-uitzoomen mogelijk zou zijn zodat je tijdens navigatie een beetje idee hebt waar je bent, maar tot nu toe is daar niets van terechtgekomen en de dealer kan mij ook niet vertellen of hier nog iets aan gedaan gaat worden. Waarschijnlijk is dit een herhaling van vele eerdere posts, dus sorry daarvoor, maar ik moest het gewoon even kwijt. Of vergis ik mij en is er inmiddels wel (zicht op) een oplossing?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Er is wel een oplossing voor je nav...
bevrijd hem en installeer TomTom erop. Hoef je nooit meer terug te kijken.
bevrijd hem en installeer TomTom erop. Hoef je nooit meer terug te kijken.
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
- Contacteer:
misschien heb ik iets gemist, maar ik kan gewoon in- en uitzoomen bij mijn navigatiesysteem. Ik heb een model 2014. afleverdatum 29-12-2013.