Enkele vraagjes van een newbie

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Relfie
Starter

Hallo,

Ik krijg dinsdag mijn nieuwe D6 PIH , heb al veel gelezen hier op het forum maar heb weer een paar vraagjes,
*. Kun je in de powerstand alleen rijden met goed gevulde accu, hoe lang is dat in doorsnee ?
* In de hybride stand werkt de elec.motor alleen mee als er genoeg stroom in de accu zit,om als het nodig bij gripverlies bij te springen of is dat alleen AWD mogelijk?
* Mag je bij het laden alleen onderbreken als de accu vol is? Lijkt mij lastig als je bij openbaarlaadpunt korter als ca. 3 uur aangesloten bent .
Thanks.
jrkalf
3rd Gear member
Contacteer:

Hoi Relfie,

1. Powerstand kan volgens mij altijd, alleen zal je dynamo dan constant de accu moeten bijladen.
Hoe vaak denk je in de Power stand te gaan rijden? Die auto is bloedje snel in de Powerstand, maar je zal merken dat de auto zich niet enorm laat uitnodigen tot de powerstand. Ik moet zeggen dat de hybride stand zo smooth rijdt dat ik me weinig tot niet laat verleiden tot een stukje racen in power stand.

2. in de hybride stand werkt de erad alleen mee bij snelheden tot 150km/u. En op puur electrisch alleen beneden de 125km/u zo ver ik het heb mogen ervaren.

3. Daar heb ik nog nooit rekening mee gehouden. De stekker gaat er in, moet ik weg, dan gaat deze er weer uit.
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Relfie
Starter

Bedankt voor je snelle antwoord,jrkalf.
Ik geloof zeker dat de hybride stand lekker smooth rijdt en ik denk dat dat ook zeker bijna altijd zal doen(en elektrisch natuurlijk) maar soms is toch ook lekker om die vele paardjes even de vrije teugel te geven( kom vaker in Duitsland )
Die vraag over het laden was omdat in gebruiksaanwijzing staat:de stekker niet uit trekken voordat het laadproces is voltooid,omdat daarom het 230v net beschadigd kan worden.
vaudi
5th Gear member

Die vraag over het laden was omdat in gebruiksaanwijzing staat:de stekker niet uit trekken voordat het laadproces is voltooid,omdat daarom het 230v net beschadigd kan worden.

Als je maar eerst de stekker uit de auto trekt. Dat kan door de auto van slot af te doen. Daarna pas de stekker uit de wandcontactdoos.

De Mennekes stekker die in de auto komt, is veel zwaarder uitgevoerd en die kan die stroom wel onderbreken. Dan ziet het kastje geen auto meer en die zal dan vanzelf uitgaan. Vervolgens doe je de stekker
in de contactdoos aan de muur eruit.

Wens je veel plezier met je nieuwe auto. Is echt een zeer speciale auto binnen autoland. Wij genieten er flink van.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hans98
4th Gear member

Kan je nog slapen Relfie? :-)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Relfie
Starter

Bijna niet meer Hans98, het kriebelt al lang maar nu kan ik nauwelijks meer wachten,morgenmiddag kan ik hem ophalen.
Relfie
Starter

Vaudi bedankt nog voor de verdere uitleg van het laden.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik vind zelf de AWD stand het lekkerst rijden. Dit zorgt echter wel voor een verhoogd brandstofverbruik als de accu minder dan (ongeveer) 10 km actieradius heeft.

De Power stand is erg nerveus en dan hangt de auto lekker aan het gas. Bijzonder! Het laden wordt hier ook wel eens onderbroken. Krijg je netjes een melding van op je telefoon, maar heeft zover ik weet geen nadelige gevolgen.
IV39
4th Gear member

rsnhakan schreef: Ik vind zelf de AWD stand het lekkerst rijden. Dit zorgt echter wel voor een verhoogd brandstofverbruik als de accu minder dan (ongeveer) 10 km actieradius heeft.

De Power stand is erg nerveus en dan hangt de auto lekker aan het gas. Bijzonder! Het laden wordt hier ook wel eens onderbroken. Krijg je netjes een melding van op je telefoon, maar heeft zover ik weet geen nadelige gevolgen.
Welk laden wordt dan onderbroken? Ik heb nog geen melding gezien op mijn telefoon (android) als ik in de powermodus rij.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
IkeV70
5th Gear member

IV39 schreef:
rsnhakan schreef: Ik vind zelf de AWD stand het lekkerst rijden. Dit zorgt echter wel voor een verhoogd brandstofverbruik als de accu minder dan (ongeveer) 10 km actieradius heeft.

Welk laden wordt dan onderbroken? Ik heb nog geen melding gezien op mijn telefoon (android) als ik in de powermodus rij.
:-)
Hij bedoelt niet dat het laden onderbroken wordt tijdens rijden in powermodus, maar gewoon aan de laadpaal. Twee reacties op 2 verschillende dingen in 1 alinea.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
IV39
4th Gear member

IkeV70 schreef:
IV39 schreef:

:-)
Hij bedoelt niet dat het laden onderbroken wordt tijdens rijden in powermodus, maar gewoon aan de laadpaal. Twee reacties op 2 verschillende dingen in 1 alinea.
Ah, duidelijk... O-)
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”