Lol Mark,
De zwevende lieser, zo van een Audi en/of BMW in de "voordelige" Volvo.
(en dan bedoel ik natuurlijk niet de liefhebbers!)
(yep evenals de Ford T op de eerste auto na de meest belangrijke, en wat dacht je van de Mustang, neen echt Ford IS belangrijk)
Beetje zure columnist
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
De liefhebbers maken niet meer dan 10% van de omzet van Volvo (of welk merk dan ook). De groep die hier een beetje neerbuigend wordt neergezet, is wel de groep die er voor zorgt dat Volvo überhaupt nog bestaat!LtStone schreef: De zwevende lieser, zo van een Audi en/of BMW in de "voordelige" Volvo.
(en dan bedoel ik natuurlijk niet de liefhebbers!)
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- LtStone
- 4th Gear member
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
- Locatie: Amstelveen
Dat is in Nederland zeker zo ja. Maar ik trek dat toch enigszins in twijfel als we buiten de punaise kop die Nederland heet gaan kijken. Daar waar er niet zo een belachelijk belasting klimaat is voor auto bezitters. Ach zonder die laatste spurt in Nederland in december 2013 zou Volvo het ook wel gered hebben, maar feit is wel dat een significant deel van de schone auto's naar de Ned markt gaan heb ik het gevoel!
Alleen weet ik geen def cijfers. Wellicht dat iemand daar wat zinnigs over kan roepen omwille van de discussie?
Alleen weet ik geen def cijfers. Wellicht dat iemand daar wat zinnigs over kan roepen omwille van de discussie?
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Daar zijn de cijfers niet anders: max 10% is liefhebber en de rest koopt 'gewoon een auto' en kan de keer daarna zomaar overstappen naar een ander merk. In Nederland is het voor een producent vrij makkelijk te bepalen hoe ze de verkopen kunnen beïnvloeden, namelijk door te zorgen voor 14% bijtelling. In andere landen moeten ze iets anders verzinnen...LtStone schreef: Dat is in Nederland zeker zo ja. Maar ik trek dat toch enigszins in twijfel als we buiten de punaise kop die Nederland heet gaan kijken. Daar waar er niet zo een belachelijk belasting klimaat is voor auto bezitters.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
vindt het een beetje overtrokken verhaal, maar als een merk van imago veranderd en daardoor zich beter in de markt plaats zal je dit soort verhalen altijd krijgen van mensen die er op de een of andere manier jaloers op zijn of niks beters weten om af te zeiken. Volvo spreekt mij voornamelijk aan door zijn veiligheid (die hij dit jaar heeft mogen bewijzen en met succes heeft gedaan), dat het design ook nog leuk is en niet gekopieerd is van andere merken is een leuke bijkomer.
Wat ook belangrijk is voor een bedrijf is om continue door te groeien, want als ze stil gaan staan zal dit tot de ondergang leiden mits er niks aan gedaan wordt (zie 1990-2000 periode voor Volvo). Het is mij duidelijk dat deze azijnzuur pisser totaal geen benul heeft van hoe je moet ondernemen.
Ben het niet altijd eens met de huidige weg die Volvo volgt (Geely die de concurrentie wil aangaan met Audi en Mercedes etc.) maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met hun visie.
Wat ook belangrijk is voor een bedrijf is om continue door te groeien, want als ze stil gaan staan zal dit tot de ondergang leiden mits er niks aan gedaan wordt (zie 1990-2000 periode voor Volvo). Het is mij duidelijk dat deze azijnzuur pisser totaal geen benul heeft van hoe je moet ondernemen.
Ben het niet altijd eens met de huidige weg die Volvo volgt (Geely die de concurrentie wil aangaan met Audi en Mercedes etc.) maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met hun visie.
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ook al is het boek uit 18-Noach, het wordt nog steeds als marketing bijbel gezien. Heb nooit gesnapt waarom, de hele structuur van het boek is een drama. Voor degene die het niet kennen; bij mij thuis ter inzage beschikbaar4wielen schreef: Neem een Kotler, of recenter Simon Sinek: niets meer dan aansprekende verhalen, maar zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. Maar ja, marketeers kunnen zo mooi verhalen verkopen he...
Uit het artikel:
Ben benieuwd wat er hier had gestaan als hij zelf de afgelopen jaren nu.nl een beetje gevolgd had. Als je tussen 2006 (topjaar...) en 2013 slechts 900 auto minder produceert, dan doe je het gewoon goed. Daarbij is de hele afzetmarkt in de US nogal gekrompen.Volvo verkocht in 2006 wereldwijd 428.780 auto’s. In 2013 waren het er slechts 427.840. China groeide als afzetmarkt, maar in Amerika was er een afname van meer dan 50 procent!. Het is zo erg dat de Wall Street Journal al suggereerde dat het voor Volvo wellicht beter is om te markt te verlaten.
Weer een indicatie dat auteur al enige tijd in een hutje op de hei verblijftVolvo zou nog steeds als de veiligste auto gezien kunnen worden, als Volvo alle middelen in het bedrijf zou richten op veiligheid. Denk aan het introduceren van nieuwe innovatieve veiligheidsfuncties, maar voornamelijk door consumenten er continue aan te herinneren dat Volvo niets anders dan veiligheid betekent.
Als je pretendeert een solide columnist en auteur ("The only brand book you will ever need") en een ambitieus adviseur te zijn ("Over a decade of global experience") te zijn, dan verwacht ik wel dat het onderzoek waarop de column gebaseerd is wat gedegener gedaan zou zijnAls je met je bedrijf een duidelijke positionering in de markt hebt, zorg er dan voor dat je daarin verder groeit en die positie verstevigt.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik me stoor aan de huidige volvo commercials, weg met milieuvriendelijkheid en veiligheid, nee een beetje zogenaamd duurzaam maar wel zo veel mogelijk (slurpende) PK's promoten.....
Als je de PKs aanspreekt voel je het misschien niet in de wegenbelasting, maar wel aan de pomp en in het milieu.....
Als je de PKs aanspreekt voel je het misschien niet in de wegenbelasting, maar wel aan de pomp en in het milieu.....
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Daarom rijd je ook geen milieu vervuilende Volvo meer maar een..kuch..milieu ondersteunende VW blauwmotionSeat eco...Boswachter schreef: Ik kan niet anders zeggen dan dat ik me stoor aan de huidige volvo commercials, weg met milieuvriendelijkheid en veiligheid, nee een beetje zogenaamd duurzaam maar wel zo veel mogelijk (slurpende) PK's promoten.....
Als je de PKs aanspreekt voel je het misschien niet in de wegenbelasting, maar wel aan de pomp en in het milieu.....
Mss heb je van een foute paddenstoel gesnoept waardoor de wereld er een beetje anders uitziet maar Volvo brengt een 14% V40 op de markt die 190pk heeft, ik zou ook balen indien ik dan net een 14% VWSeat Altea Eco ben gaan rijden met een 100pk trutteschudder.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Een 181/190 pk 2 liter motor die minder uitstoot dan de 1.6 115 pk die ook in de prijslijsten staat.... Denk dat Volvo dan een behoorlijk argument heeft om dat in reclamespotjes te roepen. Sterker nog, deze spotjes promoten te modellen waarmee je schoner kunt rijden. Ik zie je probleem niet. Ja ze schermen met de pk's. Daar hebben ze een term voor: USP.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!