Tot op heden, de Volvo hybride wereld alleen aangeboden elektriciteit in combinatie met diesel. Maar nu S60L Hybrid heeft zijn wereldpremière en vervolgens de dieselmotor wordt vervangen door een turbocharged bensinare.
Auteur: Mattias Rabe
In ongeveer anderhalf jaar heeft Volvo bood klanten een hybride optie in de vorm van de V60 Plug-in Hybrid . Een efficiënte maar krachtige diesel hybride waarin de twee energiebronnen goed voor de aandrijving van elk wielstel. De auto is dus vierwielaandrijving, terwijl ondanks 215 plus 68 pk stoot slechts 48 gram koolstofdioxide per kilometer (0,18 liter per mil).
Maar ... de auto, ondanks de lof van de media en de eigenaar, gedeeltelijk ondervraagd omdat het een diesel hybride. Velen zijn namelijk eisen een benzine-hybride en dergelijke is niet aan de Volvo naast de V60 Plug-in Hybrid . Pas nu, dat is.
Voor nu is het tijd voor Volvo om de stap naar benzine hybride auto ter wereld. Je doet het met S60L Hybrid die zal te zien zijn op de Motor Show in Peking, die af in iets meer dan tien dagen. Schopt Volvo S60L had zijn wereldpremière in november vorig jaar, met een omzet lancering in december. De L betekent dat er een model versie met een lange wielbasis drie inches langer (totaal 286 cm) dan de standaard S60. Het model wordt alleen verkocht in China, waar de vraag naar extra beenruimte op de achterbank is groot. Op onze stem hier op teknikensvarld.se bleek dat meer dan acht van de 10 bezoekers willen S60L zien met extra beenruimte op de Zweedse markt. Hoor je dat, Volvo?
Het is deze verlengde S60 wordt Volvo's diesel hybride opties. Het is dan ook alleen bedoeld voor de Chinese markt.
Powertrain hart van de Volvo S60L Hybrid is de helft van een turbocharged benzinemotor met cilinderinhoud van 2,0 liter. Er wordt gezegd dat 200 pk, dezelfde kracht cijfer dat werd aangekondigd voor 2,0 T optie wanneer S60L werd officieel te leveren. Maar 2.0 T heeft in China, net als de T4 motor in Zweden, 180 pk. Zo, we vermoeden dat S60L Hybrid heeft een 180-pk turbomotor (met uitzondering van de VEA) met maxvrid van 300 Newton meter onder de motorkap.
De tweede helft bestaat uit een elektromotor van 68 pk (50 kW). Het vermogen leidt ons meteen vermoeden dat het dezelfde motor gebruikt in de V60 Plug-in Hybrid. Het levert een koppel van 200 Nm, wat zou betekenen dat S60L Hybrid heeft een totaal maxvrid van 500 newtonmeter.
Als aandrijflijn configuratie is hetzelfde als in laddhybridversionen van V60, dat is belastbaar (de naam geeft de indruk van anderen) en vierwielaandrijving, valt nog te bezien.
De prijs voor Volvo S60L Hybrid in China wordt gezegd om te landen op de tegenwaarde 335 000 kronen. Dat vergelijkt met de V60 Plug-in Hybrid in Zweden kost van 526 000. S60L Hybrid gaat over de verkoop aan Chinese klanten later dit jaar.
Voor meer informatie krijgen we wanneer de Motor Show in Peking heeft de poorten geopend voor dit jaar.
Als je teleurgesteld dat deze Volvo-benzine hybride alleen worden verkocht in China waren, misschien kun je genieten van het voordeel van de kennisgeving van vorig jaar dat de V60 zal komen als bensinladdhybrid .
Bron: Teknikensvärld - Vertaling Google
Volvo S60L Hybride - elektriciteit nu gecombineerd met benzine
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
WOW ik denk wie heeft dit geschreven, maar zie onderin dat het Google was.... man man.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Waarschijnlijk begrijp ik dit googlewaals Engels toch beter dan Zweeds. Is dit een krantenbericht, artikel in autotijdschrift of een persbericht van Volvo zelf?Paul schreef: WOW ik denk wie heeft dit geschreven, maar zie onderin dat het Google was.... man man.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben schreef: Bron: Teknikensvärld
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ik moet zeggen dat ik de totale bouw van de auto niet verkeerd vind ogen.
De portieren zien er goed in balans uit, niet echt zomaar een stukje tussen geplakt.
Zou zeggen, laat evengoed maar naar Europa komen
Ps...
Dat interieur........
De portieren zien er goed in balans uit, niet echt zomaar een stukje tussen geplakt.
Zou zeggen, laat evengoed maar naar Europa komen

Ps...
Dat interieur........
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
Als prijs van deze configuratie is competitiever dan als laddhybridversionen van V60, dat is zeker haalbaar (geeft de indruk van anderen) voor Benelux ik denken
S60 MY12 D 163/400 Geartronic * C70 2.0D Geartronic Summum * C30 1.6D M * S80 2.4D Summun Geartronic * XC90 D5 A* V70 (die met de bredere schouders en rechtstaande achterlichten) D5 A *C70 I 2.0 B 163 PK M * 855 2.0 B A * Saab 9.3 2.2TiD M* Ford Mondeo 1.8TD Clipper * 745 D6 4M+Overdrive * Ford Escort Clipper 1.6D * Opel Kadett 1.6D * Peugeot 405 GLD * Citroen C25
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7770
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Dezelfde aandrijflijn komt in de nieuwe XC90: Volvo heeft speciaal voor China de S60L Petrol Plug-in Hybrid (PPHEV) ontwikkeld. Het woordje ‘petrol’ verklapt al dat bij deze versie een dieselmotor ontbreekt. Dezelfde aandrijflijn komt ook in de XC90, zo kan Volvo bevestigen.
T8
Afgezien van de benzinemotor, is de hybridetechniek precies hetzelfde als in de V60 Plug-in Hybrid voor Europa. De XC90 krijgt net als deze S60L PPHEV een 238 pk sterke 2,0 liter benzinemotor plus een elektromotor met 68 pk. In theorie komt dit uit op een gecombineerd vermogen van 315 pk, al doet Volvo hier geen uitspraken over. De benzinemotor heeft 350 Nm trekkracht, de elektromotor 200 Nm. Schakelen gebeurt via een achttraps automaat. De aandrijflijn is door Volvo ‘T8’ gedoopt.
CO2-emissie
Een 11,2 kWh lithium-ion batterijpakket, geplaatst onder de bagageruimte, voorziet de elektromotor van energie. In het geval van deze S60L PPHEV kan er op een volle acculading 50 kilometer puur elektrisch gereden worden. De aandrijflijn verbruikt volgens de NEDC-meetmethode slechts 50 gram per kilometer, wat neerkomt op een gemiddelde van 1 op 50. In Nederland zou dit 7 procent bijtelling betekenen, maar aangezien de XC90 een aanzienlijk grotere auto is, kan Volvo nog niet zeggen welke verbruikscijfers/uitstoot de aandrijflijn in de XC90 oplevert. De nieuwe SUV wordt eind dit jaar voorgesteld en is Volvo's eerste model op het nieuwe SPA-platform.
Begin 2015
De S60L PPHEV komt begin 2015 in China op de markt en rolt in de Chengdu-fabriek van de band. Plannen om de auto in Europa te leveren zijn er niet. "De auto is alleen voor China ontwikkeld", zegt de woordvoerster.
T8
Afgezien van de benzinemotor, is de hybridetechniek precies hetzelfde als in de V60 Plug-in Hybrid voor Europa. De XC90 krijgt net als deze S60L PPHEV een 238 pk sterke 2,0 liter benzinemotor plus een elektromotor met 68 pk. In theorie komt dit uit op een gecombineerd vermogen van 315 pk, al doet Volvo hier geen uitspraken over. De benzinemotor heeft 350 Nm trekkracht, de elektromotor 200 Nm. Schakelen gebeurt via een achttraps automaat. De aandrijflijn is door Volvo ‘T8’ gedoopt.
CO2-emissie
Een 11,2 kWh lithium-ion batterijpakket, geplaatst onder de bagageruimte, voorziet de elektromotor van energie. In het geval van deze S60L PPHEV kan er op een volle acculading 50 kilometer puur elektrisch gereden worden. De aandrijflijn verbruikt volgens de NEDC-meetmethode slechts 50 gram per kilometer, wat neerkomt op een gemiddelde van 1 op 50. In Nederland zou dit 7 procent bijtelling betekenen, maar aangezien de XC90 een aanzienlijk grotere auto is, kan Volvo nog niet zeggen welke verbruikscijfers/uitstoot de aandrijflijn in de XC90 oplevert. De nieuwe SUV wordt eind dit jaar voorgesteld en is Volvo's eerste model op het nieuwe SPA-platform.
Begin 2015
De S60L PPHEV komt begin 2015 in China op de markt en rolt in de Chengdu-fabriek van de band. Plannen om de auto in Europa te leveren zijn er niet. "De auto is alleen voor China ontwikkeld", zegt de woordvoerster.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5306
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
een iets langere wielbasis kan de S/V 60 volgens mijn best gebruiken iets meer binnenruimte en qua weggedrag wat meer naar de V70 lijkt me een prima idee. Ik ben er altijd vanuitgegaan dat de T8 (in de XC90) de T6 VEA (ca 300 pk) zou zijn + de erad is nog meer maar dat sommetje klopt niet naar mij mening aangezien de energie voor de erad uiteindelijk uit de verbrandingsmotor komt en de erad boven de 150 kmh helemaal niet meer mee doet en dat is nou juist waar je vermogen nodig