Nadelen van een V70 D5 zijn op zich erg moeilijk te vinden en ik denk dat als iemand klachten denk te hebben dat dat meer luxe problemen zijn.
Maargoed om dan toch van wal te steken:
1) draaicirkel is iets minder. In parkeergarages is het soms goed uitkijken
2) de verbruiksmeter is vrij irritant dara deze niet echt een goeie waarde aangeeft. Vooral niet als ik de auto geleend heb van paps en deze dan zegt, God jong, je hebt wel hard gereden he?!
3) dat de D5 vaak vraagt om hard gereden mee te worden en je op de autosnelweg graag andere auto's vooruit trekt (nadeel is boetes)
4) dashboardkastje kan niet zo veel in, moet scheef erin gedouwd worden (al is het kastje in de V70 stukken groter dan die in de S70). Het bakje voor je beker naast de handrem. Hier past wel een flesje spa in, maar blijft niet goed staan en men gooit hier veelal rotzooi in.
5) De D5 in de 1ste versnelling tegenvalt, zeker t.o.v. de 2 en de 3. Je moet veeeel te snel schakelen. Al trek je andere auto's eruit als je gas geeft nadat je hem in de 2 hebt staan.
6) de matjes achterin vaak verwisseld worden na het schoonmaken van de auto. Lijken zo erg op elkaar.
7) De rolhoes is op zich makkelijk te dichten, al zijn die oudere versies (als ik het goed heb, in de 850) waar deze gewoon als harmonica werken, makkelijker te sluiten.

de achterruit/kant wordt erg snel vies door het opspattend vuil en roet van de diesel
9) dat de abs en al die veiligheidsdingen niet uitgezet kunnen worden
Zals ik al zei, het zijn geen minpunten in feite. Het zijn gewoon een paar puntjes die me opvalt, maar ondanks deze punten blijft het een mega fijne auto met een kei goeie motor.