Vandaag eens een poging ondernomen de EQ instellingen van de SC-901 goed in te stellen. Dit m.b.v. "pink noise" en een RTA app op de iPad. Best leuk projectje.
Betreft een C70 cabrio 2001 met nav, dus zonder middenspeaker. Verder voor en achter totaal 4 luidsprekerroosters en in ieder portier ook 2. Tevens subwoofers in de achterbank. Als ik het goed heb, een premium systeem zonder Dolby (geen middenspeaker).
Nu loop ik er tegen op dat de onderste luidsprekers in beide portieren helemaal niets doen. Alvorens morgen de panelen eraf te halen en op onderzoek uit te gaan, even de vraag of iemand dit bekend voorkomt. Heb uurtje lopen zoeken op het forum, maar kwam dit specifieke geval niet tegen.
Bij voorbaat dank voor reactie.
Onderste luidsprekers portieren doen niks
- mga1600
- 6th Gear member
Ik had dat destijds aan een kant met mijn toenmalige C70 cabrio. Was een kwestie van een andere (tweedehands) speaker gaan halen. Later ging de andere kant ook stuk.....het lijkt dus een bekend euvel. Het probleem met de oude speakers was dat er roestvorming was opgetreden waardoor de spoel niet kon bewegen. De C70 heeft speakers die afwijken van die van overige modellen....het was daarom even zoeken naar een tweedehandse maar ik vond die bij Hunterparts in Gorredijk (even googlen)
Succes
Succes
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 1st Gear member
Dank je wel, zal het gaan zoeken in de luidsprekers. Morgen panelen er dus maar af en doormeten.
- mga1600
- 6th Gear member
Overigens heb ik destijds voor diezelfde C70 een dashboard en een opbouw"geval" voor een centre speaker gescoord en ook een bij de sc-901 horende soundprocessor. De originele originele centre speakers zijn meestal "vergaan", nieuwe zijn enorm duur maar er zijn passende alternatieven. Weet niet meer precies welk type, maar op het 850-forum lees daar wel wat over. Ik vond de weergave echt een heel stuk beter met die toevoegingen!
Ik denk (weet niet zeker) dat ik die processor nog wel ergens heb liggen, evenals een bovenkap van het dashboard (zwart), maar waarschijnlijk niet de speaker-inbouw unit.... ik zou moeten kijken. Als je interesse hebt graag PM, dan kruip ik de vliering op.....
Ik denk (weet niet zeker) dat ik die processor nog wel ergens heb liggen, evenals een bovenkap van het dashboard (zwart), maar waarschijnlijk niet de speaker-inbouw unit.... ik zou moeten kijken. Als je interesse hebt graag PM, dan kruip ik de vliering op.....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- cees klumper
- 4th Gear member
Mijn beide onderste luidsprekers (C70 cabrio) zijn stuk gegaan. De eerste heb ik vervangen met een tweedehands van Hunter parts; die ging binnen twee jaar ook stuk. Dus toen de andere de geest gaf heb ik een nieuwe gehaald bij Volvo. De andere moet ik nog steeds doen, maar voor mij geen tweedehands meer. Inmiddels is ook de center speaker stuk.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 1st Gear member
Heb inmiddels de luidsprekers eruit gehaald en inderdaad, ziet er niet fraai uit. Zware corrosie en een weerstand van enkele MegaOhms. Inmiddels paar aanvragen lopen voor gebruikte vervangers, daar ik nogal schrok van de nieuwprijs.
Gr. Arjen
Gr. Arjen