Beste,
Ik heb een B20 blok in mijn volvo 144 uit 1973.
Als ik me auto koud start loopt de tempratuur op tot in het rode. Als ik door blijf rijden komt de tempratuur weer gewoon naar normaal.
Als ik de koelvloeistof bijvul gooit die het er tijdens het rijden weer uit. De koelvloeistof slag naar de motor wordt warm. De slang van de motor naar de radiateur wordt ook warm. De radiateur is aan de onderkant wel warm en boven niet. Na het rijden staat het vloeistof pijl weer normaal.
Hoe kan ik dit oplossen?
Met vriendelijke groet,
Hobiiee
B20 wordt warm na koude start
- lint
- Geartronic member
Het lijkt erop dat de radiateur is verstopt, normaal wordt die egaal warm.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- Starter
Beste Lint,
Bedankt voor uw reactie.
Mijn radiateur is ongeveer een maand geleden vervangen. Als ik in de slang naar de motor knijp zie ik dat er bij een koude motor lucht uit het reservaar komt. En bij een warme motor gaat het pijl omhoog en daarna weer terug.
Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers
Bedankt voor uw reactie.
Mijn radiateur is ongeveer een maand geleden vervangen. Als ik in de slang naar de motor knijp zie ik dat er bij een koude motor lucht uit het reservaar komt. En bij een warme motor gaat het pijl omhoog en daarna weer terug.
Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers
- lint
- Geartronic member
Een nieuwe radiateur zal niet verstopt zijn. Is het koelsysteem wel ontlucht na montage van de nieuwe radiateur?
Controleer ook nog even of er geen olie in de koelvloeistof zit of olie in de koelvloeistof, zie je bij een defecte koppakking.
Het kan ook nog een circulatieprobleem zijn b.v. door een slechte waterpomp.
Controleer ook nog even of er geen olie in de koelvloeistof zit of olie in de koelvloeistof, zie je bij een defecte koppakking.
Het kan ook nog een circulatieprobleem zijn b.v. door een slechte waterpomp.
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- Starter
Beste Lint,
De volledige kop + koppakking is ongeveer een jaar geleden vervangen. Ik zal voor de zekerheid nog even controleren of dit ook niet het geval is.
Ik weet niet of het koelvloeistof systeem is ontlucht.. Ik heb wel de motor warm laten draaien met de dop open en steeds een beetje koelvloeistof aangevuld. Zit er op het B20 blok ergens een ontlucht stukje?
Met vriendelijke groet,
Hobiiee
De volledige kop + koppakking is ongeveer een jaar geleden vervangen. Ik zal voor de zekerheid nog even controleren of dit ook niet het geval is.
Ik weet niet of het koelvloeistof systeem is ontlucht.. Ik heb wel de motor warm laten draaien met de dop open en steeds een beetje koelvloeistof aangevuld. Zit er op het B20 blok ergens een ontlucht stukje?
Met vriendelijke groet,
Hobiiee
- lint
- Geartronic member
Nee, het ontluchten gaat zoals je hebt gedaan.
Het wordt steeds lastiger om een oorzaak te vinden als eigenlijk alle mogelijke oorzaken al zijn verholpen.
Het wordt steeds lastiger om een oorzaak te vinden als eigenlijk alle mogelijke oorzaken al zijn verholpen.
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- Starter
Het is een lastig probleem.
Ik heb zelf het idee dat er lucht in het koel systeem komt terwijl de auto stil staat.
Maar als de auto heet wordt en veel druk op bouwt, spuit de koelvloeistof eruit bij de vul dop. Ik zal morgen even de dop van de radiator afhalen om te kijken of deze volledig gevuld is.
Met vriendelijke groet,
Hobiiee
Ik heb zelf het idee dat er lucht in het koel systeem komt terwijl de auto stil staat.
Maar als de auto heet wordt en veel druk op bouwt, spuit de koelvloeistof eruit bij de vul dop. Ik zal morgen even de dop van de radiator afhalen om te kijken of deze volledig gevuld is.
Met vriendelijke groet,
Hobiiee
- mga1600
- 6th Gear member
Bij een oude MG van me had ik iets dergelijks. De oplossing bleek te zitten in het vervangen van de radiatordop die de overdruk in het systeem moet regelen- maar dat niet meer goed deed.
XC60 T6 Ultimate Dark my24