Ik rijdt nu een Mazda 3 Gtm-line uit Juni 2010 welke ik nieuw heb gekocht, waarover ik niks meer dan lof heb. De auto voelt degelijk aan, stuurt lekker strak en het interieur is naar mijn smaak helemaal in orde. Maar omdat ik weer terug moet naar diesel heb ik lang gezocht naar een jonge occasion die de gewenste opties had en ook nog eens redelijk zuinig is. Uiteindelijk bleven een Ford Focus station titanium met oa ST-pack en een Volvo V40 R-design over die binnen het gestelde budget bleven. De Focus was absoluut geen verkeerde auto en ook nog eens praktisch vanwege het feit dat het een station is. Maar omdat wij maar met z'n 2-en zijn, is een station geen must.
De klik die ik de eerste keer tijdens een proefrit met een V40 R-design had, was vele malen groter dan met de Focus. Het interieur, het koppel, eigenlijk het totaal plaatje bij de V40 is gewoon meer mijn ding. Nadat ik eerst in mijn regio had proefgereden in een zwarte en electric silver uitvoering bij verschillende dealers, hing mijn schoonvader vorige week aan de bel met het verhaal dat zijn dealer een "blauwe" R-design had staan. Mijn schoonvader heeft vorige week nl een V60 gekocht en tijdens het gesprek wat hij daar had, vertelde hij dat ik op zoek was naar een V40 R-design uitvoering. Nadat ik op de site van de dealer had gekeken bleek het om de kleur Rebel Blue te gaan, echter wist ik nog niet wat ik me daarbij voor moest stellen omdat ik deze kleur nog nooit in het echt had gezien.
Omdat het openingsbod qua inruil van mijn huidige auto van deze dealer al vele malen scherper was dan van de dealers waar ik inmiddels ben geweest, heb ik afgelopen Zaterdag een afspraak gemaakt om te komen kijken. En om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik was op slag verliefd! De details van een R-design springen er echt uit bij deze kleur, het smoelt gewoon lekker. Daarbij kwam nog bij dat de auto de opties had die ik graag wilde.
Uiteindelijk heb ik een goede deal kunnen maken en heb de auto gekocht.
De auto is dus een V40 D2 R-design in de kleur Rebel Blue uit Mei 2013 met 28000 km op de teller, met de oa de volgende opties/pakketten:
- Winterline pakket (is voor mij echt een must en stoel- en voorruitverwarming zit nu ook op de Mazda)
- Senus Connect (zou ik zelf nooit bestellen)
- Navigatie /camera (ik heb dus twee navigatie systemen)
- Nieuwe 16" Ixion velgen met nieuwe Continental winterbanden
Helaas moet ik nog twee weken wachten, omdat de voor- en achterbumper opnieuw gespoten worden. Dankzij dit forum kwam ik het issue met de lak tegen bij de bumpers en had de dealer daarop gewezen. Zonder enige moeite vertelde de dealer dat de bumpers opnieuw (deels ?) gespoten worden.
Alvast wat pics:

Nu kan het lange wachten beginnen, geduld is niet helemaal mijn ding...