Hallo, ik ben Frits en woonachtig in de randstad.
Na een lange zoektocht uit eindelijk uitgekomen op een V50 Diesel. Ik heb al research gedaan en daaruit kwam de 1.6 redelijk onbetrouwbaar, de 2.0 redelijk betrouwbaar mits goed onderhouden. D5 onverwoestbaar.
De liquide middelen(4000 tot 5000€) reiken niet zo ver om de aanschaf van een d5 te verwezenlijken. Dus ik blijf hangen bij de 2.0d. Ik heb wel degelijk de zoekfunctie gebruikt en al veel nuttige info gelezen.
Maar alleen vraag ik mij nu af. Ik zie veel v50 met een redelijke optie lijst maar met kilometerstanden variërend van 320 tot 360, maar voor een heel zacht prijsje.
Is dit nou te doen als er een onderhoudshistorie bekend is of zal ik niet lang van mijn koop kunnen genieten?
Alle tips en tricks zijn welkom.
De aanschaf
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Dat is nu heel moeilijk om dat vooraf in te schatten. Dat weet je pas achteraf. Hangt af van onderhoudshistorie maar natuurlijk ook hoe je er zelf mee gaat rijden.
Het aanbod is enorm en de prijzen zijn laag.
Laat vooraf ev. de auto keuren dan komen bij een goede keuring afwijkingen betreffende koppeling, lagers, motor enz. aan het licht.
Bij juist onderhoud en dito rijstijl gaat auto nog tonnen mee.
Het aanbod is enorm en de prijzen zijn laag.
Laat vooraf ev. de auto keuren dan komen bij een goede keuring afwijkingen betreffende koppeling, lagers, motor enz. aan het licht.
Bij juist onderhoud en dito rijstijl gaat auto nog tonnen mee.
allewielendraaienawd schreef: Hallo, ik ben Frits en woonachtig in de randstad.
Na een lange zoektocht uit eindelijk uitgekomen op een V50 Diesel. Ik heb al research gedaan en daaruit kwam de 1.6 redelijk onbetrouwbaar, de 2.0 redelijk betrouwbaar mits goed onderhouden. D5 onverwoestbaar.
De liquide middelen(4000 tot 5000€) reiken niet zo ver om de aanschaf van een d5 te verwezenlijken. Dus ik blijf hangen bij de 2.0d. Ik heb wel degelijk de zoekfunctie gebruikt en al veel nuttige info gelezen.
Maar alleen vraag ik mij nu af. Ik zie veel v50 met een redelijke optie lijst maar met kilometerstanden variërend van 320 tot 360, maar voor een heel zacht prijsje.
Is dit nou te doen als er een onderhoudshistorie bekend is of zal ik niet lang van mijn koop kunnen genieten?
Alle tips en tricks zijn welkom.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Het blijft sowieso een gok, omdat je nooit precies weet wat de auto qua onderhoud, problemen, schades en vooral berijder meegemaakt heeft.
En verder, tja, als je voor 1/8 van de oorspronkelijke prijs een auto koopt, dan mag je redelijkerwijs ook niet verwachten dat 'ie nog jarenlang probleemloos en zonder extra onkosten zal rijden.
Maar goed, een Volvo aankoopkeuring van 99 Euro geeft je wel iets meer inzicht in de algehele staat.
En verder, tja, als je voor 1/8 van de oorspronkelijke prijs een auto koopt, dan mag je redelijkerwijs ook niet verwachten dat 'ie nog jarenlang probleemloos en zonder extra onkosten zal rijden.
Maar goed, een Volvo aankoopkeuring van 99 Euro geeft je wel iets meer inzicht in de algehele staat.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28889
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het blijft inderdaad altijd een gok als je een auto koopt met zulke km standen maar een aankoopkeuring geeft iets meer duidelijkheid over de staat van de auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976