Trillingen bij optrekken

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Alex S40 T5
1st Gear member

Goedenavond,

Afgelopen weekend heb ik op mijn S40 T5 verlagingversen gemonteerd van Eibach ( Pro Kit ).
Plus ook de draagarmen vervangen ( de rubbers waren op en een setje complete draagarmen waren
goedkoper dan alleen de rubbers, na een beetje speurwerk op het internet ).

De wagen is nu zo'n 25-30 mm lager staat wel netjes, maar nu na de montage trilt de auto nogal
erg met optrekken, je voelt het duidelijk in je stuur en met name trilt de auto aan de passagierskant.

Nu wordt er al tegen mij gezegd door een ex Ford monteur dat dit aan de aandrijfas kan liggen.
Die zegt dat de Focus ST met zelfde onderstel dit probleem ook kent na verlagen van de auto.

Dit doordat de homokineet in de aandrijf as nu een andere positie heeft.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad of kent?

Zou graag meer info willen voordat ik aan de aandrijfassen ga beginnen die nogal erg prijzig zijn.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Alex S40 T5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 T5 Exclusive, 270 pk / 400 NM, Feritta dubbele uitlaat systeem, R-Velgen 18 inch / Parkeerverwarming / RTI Navi / Leer / etc. etc.
Johan s60
6th Gear member

Wat ook mogelijk is, is dat er een kogel uit geschoten is tijdens het demonteren.
Als je de assen te ver uittrekt kan er een kogel uit schieten.

Het verlagen opzich hoeft niet direct te betekenen dat ze hierdoor gaan trillen, waar je wel op moet letten is, dat homokineten wel een kleine absolute minimale hoek moeten maken anders wordt de slijtage niet goed verdeeld met als gevolg slijtage op een plek en dan gaan ze wel trillen.

Maar gezien jouw prestaties kan het natuurlijk om slijtage gaan wat zich nu ineens uit in trillen.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Alex S40 T5
1st Gear member

Dank je Johan voor je bericht.

Ik heb nog wel zondag de homokineet en aandrijf as los gehad om daar naar te kijken of alles nog wel vast zat.
Alles zit nog goed op zijn plek en de lagers en dergelijke draaien perfect rond, ook alle borgveertjes zaten op
z'n plek. Maar nadat gecontroleerd te hebben trilt hij nog steeds.

Ik vind het nogal een abrupt gevolg als je slechts 25-30 mm naar beneden gaat met verlagen.

Maar inderdaad zoals je zegt het kan wel door slijtagen zijn gekomen en dat het nu anders gaat inslijten.

Voor nu nog even onduidelijk verhaal. Maar ik ga al wel rekening houden met het ergste.
Laatst gewijzigd door Alex S40 T5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 T5 Exclusive, 270 pk / 400 NM, Feritta dubbele uitlaat systeem, R-Velgen 18 inch / Parkeerverwarming / RTI Navi / Leer / etc. etc.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”