Ik heb met enkele binnenverlichting problemen dit zijn:
- kofferbakverlichting die doen helemaal niks(lampen zijn goed)
- Binnenverlichting, blijft continu branden bij de geopende deuren stand.
- Zit er verlichting in de verwarmingsregeling
Binnenverlichting 460 uit 1991
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Steam Powered Volvo
Volvo 460 1.7 carburateur uit 1991
Volvo 360 2.0 injectie uit 1987
De Volvo helpt de scouting waar hij kan
Volvo 460 1.7 carburateur uit 1991
Volvo 360 2.0 injectie uit 1987
De Volvo helpt de scouting waar hij kan
-
- 4th Gear member
Ik denk dat hij bedoeld dat de verlichting continu blijft branden in de stand waar hij normaal alleen aan moet gaan als de deur open is, en weer uit moet gaan als hij weer dicht is?
Je moet even kijken of alle schakelaartjes bij de deuren nog goed lopen (geen vuil ertussen), en of alle draadje goed aangesloten zijn en de stekkers niet geroest zijn...
En bij de bediening van de verwarming hoort idd licht te branden. Hoe je dat moet maken kun je denk ik wel vinden met de search optie, dat is namelijk al eens aan de orde geweest in het forum. Schijnt wel een behoorlijke klus te zijn om alles zonder schade uit te bouwen....
Je moet even kijken of alle schakelaartjes bij de deuren nog goed lopen (geen vuil ertussen), en of alle draadje goed aangesloten zijn en de stekkers niet geroest zijn...
En bij de bediening van de verwarming hoort idd licht te branden. Hoe je dat moet maken kun je denk ik wel vinden met de search optie, dat is namelijk al eens aan de orde geweest in het forum. Schijnt wel een behoorlijke klus te zijn om alles zonder schade uit te bouwen....
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
Uit mijn hoofd zou de plafonniere uit moeten gaan met het knopje in de middelste stand; zo nee, dan mist er in één van de vier deuren het koperen dingetje met de vier pootjes achter het rubbertje. Dit rubbertje is het rondje onder de sloten in de carrosserie. Rubbertje eraf peuteren, dingetje er weer in (even op de sloop kijken) rubbertje er weer op (heel moeilijk, je krijgt het rubber randje bijna er weer niet om.elpee schreef:Ik heb met enkele binnenverlichting problemen dit zijn:
- kofferbakverlichting die doen helemaal niks(lampen zijn goed)
- Binnenverlichting, blijft continu branden bij de geopende deuren stand.
- Zit er verlichting in de verwarmingsregeling
Ik hoop dat je dit snapt.
Kofferbakverlichting wordt geschakeld middels een schakelaartje in het slot.
Is heel simpel, slot zonodig demonteren, achterplaat van de kofferbakbekleding af (fittingen van de achterlichten eruit, stekkers eraf, niet kapotgooien, verscheidene parkers loswippen) even schoonmaken.
Volgens mij zit er voor de schuiven een witte fitting waar je bij kunt als je de klok eruit trekt, maar dit weet ik niet zeker.
mvg
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij mij blijven de lampjes binnen (zowel leeslampjes voor als middelste lamp) nog ca. 15 seconden branden nadat je de deur dicht hebt gedaan, of als je hem start gaan ze uit. De leeslampjes voor de achterpassagiers gaan niet branden (ik weet niet of dat zo hoort).
De lampjes van de ventilatie etc branden bij mij gewoon, maar ik heb van die draaiknoppen.
De lampjes van de ventilatie etc branden bij mij gewoon, maar ik heb van die draaiknoppen.
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
-
- 4th Gear member
Dat kan, nieuwere types hebben dat, maar de oudere types GLE en Turbo ook, vertragingsrelais.volvoruud schreef:Bij mij blijven de lampjes binnen (zowel leeslampjes voor als middelste lamp) nog ca. 15 seconden branden nadat je de deur dicht hebt gedaan, of als je hem start gaan ze uit. De leeslampjes voor de achterpassagiers gaan niet branden (ik weet niet of dat zo hoort).
Ik vermoed dat elpee doelt op het blijven branden van de plafonniere met de deuren dicht.
Zodoende mijn relaas.
mvg
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
in mijn eenvoudige, uiteraard niet met Volvo vergelijkbare duitse dienstdiesel, gaat na een paar minuten de binnenverlichting uit als de deuren/achterklep open staan; dit is om te voorkomen dat de accu leeg raakt als je auto bv tijdens je vakantie in de garage staat met een deur niet gesloten