Homelink

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
V50 R
6th Gear member

Beste V40 rijders, iedere dag maak ik gebruik van meerdere toegangspoorten, waardoor ik flink wat afstandsbedieningen in de auto heb liggen. Nu zat ik te denken om homelink als accesoire te bestellen, echter ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het homelink systeem in de V40. Deze zit namelijk in de binnenspiegel verwerkt terwijl het bij eerdere versies in de zonneklep verwerkt zat. Bmw heeft hem bij de 5 serie ook in de binnenspiegel en daarvan is het signaal vrij zwak, vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen met homelink. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
dbosker
6th Gear member

V50 R schreef: Beste V40 rijders, iedere dag maak ik gebruik van meerdere toegangspoorten, waardoor ik flink wat afstandsbedieningen in de auto heb liggen. Nu zat ik te denken om homelink als accesoire te bestellen, echter ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het homelink systeem in de V40. Deze zit namelijk in de binnenspiegel verwerkt terwijl het bij eerdere versies in de zonneklep verwerkt zat. Bmw heeft hem bij de 5 serie ook in de binnenspiegel en daarvan is het signaal vrij zwak, vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen met homelink. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb voor de V60 en C70 de zonneklep-versie.
Kijk wel even goed welke afstandsbedieningen je wilt inprogrammeren. Zogenaamde rolling codes willen namelijk niet ingeprogrammeerd worden.
Ik ben er zelf bijna 1½ maand mee bezig geweest om het werkend te krijgen voor 3 garage-deuren.
Uiteindelijk voor 2 deuren (met de rolling code) een externe (2-kanaals) ontvanger besteld (geleverd door Homelink Duitsland). Deze als extra er tussen gezet.
1 Homelink (V60) was toen in te programmeren. Echter bereik was slecht. Dit verbeterde aanzienlijk met een externe 433 Mhz antenne van Conrad.
Bij de C70 was het nog niet in te programmeren. Uiteindelijk van Homelink Duitsland een afstandsbediening toegezonden gekregen. Deze ingeprogrammeerd op de universele ontvanger. Vervolgens deze ontvanger gekopieerd naar de Homelink zonneklep.
Nu het werkende is, is het wel mooi. Inderdaad geen rondslingerende handbedieningen meer in de auto.

laatste Volvo (960) verkocht
Paul
Geartronic member

Ik heb Homelink in mijn C30 en mijn V60 bereik is prima, maar precies wat dBosker zegt... het is de zonneklep versie. Dus tsja... aan deze reactie heb je dus niet zo veel... Sorry!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
V50 R
6th Gear member

@Paul en Dick dank voor jullie antwoorden. Er is nog weinig over deze versie van homelink te vinden op het internet dus alle antwoorden helpen. Dick welke externe module van conrad heb je besteld om het bereik te verbeteren?
dbosker
6th Gear member

Homelink Duitsland; deze ontvanger.

https://www.shopssl.de/epages/es1056731 ... Categories

Conrad:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1900 ... archDetail

Deze combinatie functioneert (althans bij mij) goed.

V50 R
6th Gear member

Bedankt Dick, ik ga me er even in verdiepen. Wil namelijk wel graag een vlekkeloos systeem voor die 450euro. :)
dbosker
6th Gear member

V50 R schreef: Bedankt Dick, ik ga me er even in verdiepen. Wil namelijk wel graag een vlekkeloos systeem voor die 450euro. :)
Geen dank - graag gedaan. Heeft mij ook aardig wat tijd, google en zweetdrupjes gekost. Ik wilde het uiteindelijk werkend hebben, en het is me gelukt.

Plaats reactie

Terug naar “V40”