Het aanmelden door de dealer van mijn nieuwe auto bij de VOC helpdesk ging prima, en uit het gesprek dat (via de zwarte knop) gevoerd werd begreep ik dat ze "alles" van je auto weten. Da's mooi als je het onverhoopt nodig hebt.
Maar de App krijg ik niet aan de gang. Ik heb hem geïnstalleerd vanuit de Appstore (iPhone) en de demo werkt goed. Maar om het ding werkend te krijgen moet je een Volvo-Id aanmaken, maar dat werkt niet. Het mailtje dat je na stap 1 ontvangt bevat een knop die je brengt in een menu waar je allerlei gegevens moet invullen, maar bij de laatste stap krijg steeds de mededeling dat de verbinding verbroken lijkt te zijn en dat ik het supportteam moet bellen en de foutcode 4061 moet noemen. Heb het zowel vanaf mijn iphone geprobeerd, maar ook vanaf mijn PC - zelfde probleem..
Dus het nummer voor NL gebeld, maar daar weten ze niets van de App en hebben ze ook geen ander contact adres voor je!
Ze stuurden me naar de dealer die dan wellicht via een interne support lijn ergens wat informatie op kan vissen, maar voorlopig is die app teleurstellend dus.
Je moet met de telefoon in de auto zitten. Je moet alle gegevens invullen en in de laatste stap moet je in de auto zitten en op de volvo-on-call knop drukken. Je hebt twee minuten of iets dergelijks om dit te kunnen doen. Dus het is raadzaam in je auto te zitten op dat moment.
Hoe werkt de refresh functie eigenlijk? Op de iPhone zou je verwachten dat dat moet lukken met het scherm even naar onder te slepen, maar dat is het blijkbaar niet.
Ik moet nu steeds uit- en inloggen om de laatste gegevens van mijn PIH te krijgen.
Hèhè.....ik heb eindelijk mijn Volvo ID kunnen aanmaken en de app kunnen activeren. Ook ik heb last van de eerder genoemde problemen, namelijk dat de app niet weet waar de auto is (terwijl ik er met de telefoon in de hand naar kijk...) en het ontbreken van een temperatuur etc., maar je kunt niet alles hebben.....
Wat ik wel briljant vind is de mogelijkheid om alvast je navigtiebestemming vanaf mijn iPhone naar de auto (Sensus3) te sturen. Daar ben ik echt blij mee!
Ik heb niets ondernomen sinds het vorige bericht.....maar zowel de temperatuur als de locatie wordt nu steeds netjes weergegeven! Is dit beginnersgeluk....?
Ik krijg sinds enige tijd continue de melding dat "Mijn Volvo in gebruik is en om veiligheidsredenen communicatie niet mogelijk is.". De APP werkt helemaal niet meer hierdoor terwijl mijn Volvo toch echt stil staat hier voor de deur ?!
Komt dit meer voor en gaat zich dit weer vanzelf oplossen ?
V60 PIH 14.5, Hybrid Tech Line, Driver Support Line, Sport leer.
Pipo44: heb ik ook....sinds gisteren .....
Ik had juist mijn iPhone ge-update naar 7.1.1....en was bang dat het daarmee te maken heeft. Zou dat kunnen?
Ik heb mijn iPhone nog niet geüpdate, dus denk het niet. Volgens mij is het ook niet de iPhone maar de server waar eea mis is denk ik (of de verbinding van de volvo). Ik krijg overigens nog wel updates van de Accu status zie ik, echter locatie en overige functies werken niet meer in de app. Ook de locatie in de app is niet correct (dat gebeurt echter wel vaker).
Heb het al vaker gehad dat de APP de weg kwijt was, echter de foutieve melding "Uw Volvo is in gebruik." heb ik nog nooit gehad.
Laatst gewijzigd door Pipo44 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH 14.5, Hybrid Tech Line, Driver Support Line, Sport leer.
Poni: ja ik heb uitgelogd en opnieuw ingelogd.....zonder effect. Net als bij Pipo44 is de weergegeven locatie niet juist en ik kan ook geen adressen naar de Sensus sturen...." Kan geen contact maken....". Temperatuur, actieradius kloppen wel.
Ook al diverse malen in en uitgelogd, help inderdaad niet.
Bij mij lijkt temperatuur ook te kloppen, de rest is allemaal oud (locatie, km stand, actieradius, status portieren / sloten etc) op de laadstatus van de accu na.
Ik heb het sinds vanmorgen 10 over 8.
Alle vorige keren dat de APP de weg kwijt was loste het zich vanzelf weer op bij de volgende rit, dit is in dit geval echter niet gebeurd. Wat met name vreemd is is de "in gebruik" melding.
Laatst gewijzigd door Pipo44 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH 14.5, Hybrid Tech Line, Driver Support Line, Sport leer.
Ik heb bij mij ook even gekeken, maar ik heb dezelfde verschijnselen. Denk dat het probleem bij volvo ligt.
Gaat vanzelf weer over en met een beetje geluk zal de auto dan alle ritgegevens alsnog verzenden.
Toen ik vanmorgen de auto via AB even opende en weer sloot deed alles het weer en was de "in gebruik" melding verdwenen.
Echter na de rit van vanmorgen weer dezelfde situatie, weer de "Uw Volvo is in gebruik" melding terwijl hij gewoon op slot en geparkeerd staat. Even van en weer op het slot helpt niet.
Ook zijn de ritten en locatie niet bijgewerkt (al meer dan een dag oud).
Erg irritant.
Probleem lijkt inderdaad bij volvo te liggen aangezien gedeeltelijk de informatie wel door komt.
V60 PIH 14.5, Hybrid Tech Line, Driver Support Line, Sport leer.
Vandaag heb ik de ritten van gisteren en vandaag, behalve de allerlaatste, weer in de administratie mogen aantreffen.
Communicatie met de auto werkt, maar laatste rit is dus niet geupload.
Komt later wel weer.
hmm...mijn rittenlogboek (en locatiebepaling) zijn er sinds donderdag (25/4) mee gestopt.
Zit er een limiet in het aantal registraties? Valt dit te herstellen/herstarten vanuit de V60?
Appje stoppen/starten/herinstalleren heeft geen effect gehad.