Bij mijn nieuwe V60 bestaat het mistachterlicht uit 2 lampen (links en rechts) dat toch wel erg lijkt op een set remlichten.
Iemand ervaring hiermee? Mijn vorige auto's hadden er altijd maar één.
Ik denk erover om er één uit te nemen. Accepteert de Canbus dat en welke eruit en welke erin laten?
V60 - Mistachterlicht
- Hansvg
- 3rd Gear member
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet waar je woont, maar dat je je daar druk over maakt. Die mistlampen heb ik nog nooit nodig gehad in ieder geval.
Om eventuele problemen te voorkomen zou ik het er lekker in laten zitten. Waarschijnlijk zal je wel een melding krijgen dat er een lampje defect is/mist.
Om eventuele problemen te voorkomen zou ik het er lekker in laten zitten. Waarschijnlijk zal je wel een melding krijgen dat er een lampje defect is/mist.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hansvg
- 3rd Gear member
Dank je voor je reactie.
Ik maak me er ook niet druk over, was gewoon een vraag.
En ja, ik heb ze wel eens moeten gebruiken (oa buiten NL), en dan ergerde ik me aan de mensen die 2 mistachterlichtenhebben die nauwelijks van remlichten te onderscheiden zijn.
Ik weet ook niet wat dat met mijn woonplaats te maken heeft...
Ik maak me er ook niet druk over, was gewoon een vraag.
En ja, ik heb ze wel eens moeten gebruiken (oa buiten NL), en dan ergerde ik me aan de mensen die 2 mistachterlichtenhebben die nauwelijks van remlichten te onderscheiden zijn.
Ik weet ook niet wat dat met mijn woonplaats te maken heeft...
Laatst gewijzigd door Hansvg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Of je nu in Nederland woont of in het buitenland, dat kan ik niet opmaken vanuit jouw profiel. Vandaar die vraag
Hier in Nederland mag je de mistlampen achter gebruiken als het zicht minder dan 50 meter is. Dat is misschien 1 tot 2 keer per jaar.

- hans98
- 4th Gear member
Daarom doe ik mijn veiligheidsriemen ook nooit vast. Je hebt ze maar eens in de 20 jaar nodig 
Ik vind die dubbele mistlampen ook redelijk irritant. Maar wat nog lastiger is, is het feit dat er mensen zijn die het verschil tussen 50 en 200 meter zicht niet begrijpen en bij de eerste herftse miezerbui al met de mistlampen aan rijden!

Ik vind die dubbele mistlampen ook redelijk irritant. Maar wat nog lastiger is, is het feit dat er mensen zijn die het verschil tussen 50 en 200 meter zicht niet begrijpen en bij de eerste herftse miezerbui al met de mistlampen aan rijden!
Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Hansvg
- 3rd Gear member
Eens en eens 
Dus ik zal eens kijken of het rechterlampje er zonder protesteren uitkan.
Voor als ik ooit in die mist terechtkom en dan iig minder mensen irriteer.

Dus ik zal eens kijken of het rechterlampje er zonder protesteren uitkan.
Voor als ik ooit in die mist terechtkom en dan iig minder mensen irriteer.
Hans