Hallo iedereen,
Ik ben een nieuw forumlid en heb enkele maanden geleden mijn eerste Volvo aangeschaft, een V70 t5 uit 2001. Heerlijke wagen, maar met één hardnekkig probleem: 'SRS airbag service spoed'.
Ik heb de wagen gekocht met deze melding, volgens 'mijn' plaatselijke garagist zou het hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt worden door een slechte verbinding in een van de stekkers onder de stoel. Na aankoop heeft de garagist e.e.a. uitgelezen en dat wees op een storing aan de bijrijderszijde. Vervolgens zijn de stekkers afgeknipt en doorgesoldeerd. De foutmeldingen waren echter niet te resetten (met universele apparatuur).
Vervolgens weer een stekker aan de vaste kabelboom gesoldeerd en een 'leenstoel' ingezet om storingen in de bijrijdersstoel uit te sluiten; meldingen nog steeds niet te resetten, ook niet met de originele diagnoseapparatuur van de Volvo-specialist. Ook nog de gordelspanner uitgewisseld zonder resultaat en ten slotte de originele stoel (doorgesoldeerd) weer in de auto en bij de dealer geprobeerd te resetten, helaas weer zonder resultaat.
In de bijlage het uitleesrapport van de dealer. Volgens de garagehouder moet de storing ergens in de kabelboom tussen de stoel en de regelunit zitten en is de enige mogelijkheid tot oplossing het stuk voor stuk doormeten van alle kabels. Als ik naar de uitdraai van de dealer kijk zie ik echter staan dat de relevante storingen voor het SRS systeem (de voorste lambdasonde is ook defect) niet actief zijn. Het lijkt mij dan ook dat deze stroringen gereset zouden moeten kunnen worden en als er dan echt iets aan de hand zou zijn dat deze vanzelf weer terugkomen? Ook lijkt het me een beetje gek dat er zoveel verschillende storingen tegelijk tevoorschijn komen vanaf de bijrijderspositie.
Ik hoor graag jullie mening voordat ik de garagehouder nog meer tijd laat steken in dit verhaal.....
SRS Airbag spoed
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:59
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Het zit wel allemaal aan de rechterkant.. Het helpt je nu niet veel natuurlijk, maar volgens mij was er wat met zo'n storing, een truukje.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ga eerst eens naar de dealer, om hem goed uit te laten lezen. Die kan de codes wissen en dan kun je testen wat er terugkomt. Ga niet lopen pielen met kabels en stekkers. Je lost er geen storing mee op.
Je gasklephuis is een bekend euvel. Reinigen wil weleens helpen, anders vervangen door een ruilexemplaar.
Je gasklephuis is een bekend euvel. Reinigen wil weleens helpen, anders vervangen door een ruilexemplaar.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:59
Mijn garagehouder heeft de wagen zelf uit laten lezen bij de dealer met het bijgevoegde uitleesrapport als resultaat.... Of is dit volgens jou geen Vida uitdraai?Ga eerst eens naar de dealer, om hem goed uit te laten lezen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat is zeker GEEN VIDA uitdraai 
Maar goed, tip, ga niet zelf lopen klooien (en zeker NIET solderen) in verbindingen die in het SRS circuit zitten.
Zijn keurige stekkers voor uitgevonden die je er netjes aan kunt knijpen.
Handigiste is draad voor draad even meten wat de weerstand is, er zal ergens een breuk of samensmelting zitten...

Maar goed, tip, ga niet zelf lopen klooien (en zeker NIET solderen) in verbindingen die in het SRS circuit zitten.
Zijn keurige stekkers voor uitgevonden die je er netjes aan kunt knijpen.
Handigiste is draad voor draad even meten wat de weerstand is, er zal ergens een breuk of samensmelting zitten...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:59
Als dat geen VIDA uitdraai is, is men dus niet bij de dealer geweest? En bestaat dus de kans dat de dealer wel een reset kan geven? Ik zou toch denken dat een storing waarvan 'de storing is niet actief' gewoon gereset kan worden? Even daargelaten dat de melding weer terug komt als er toch iets aan de hand is ergens.Dat is zeker GEEN VIDA uitdraai Wink
Heb ik zelf ook niet gedaan, ik heb vertrouwd op de professionaliteit van de garagehouder..... die vervolgens de stekkers heeft afgeknipt en de draden WEL heeft gesoldeerd.ga niet zelf lopen klooien (en zeker NIET solderen)
Dat is inderdaad ook het voorstel van diezelfde garagehouder. Ik wil alleen zeker zijn dat het straks uren pluizen niet blijkt te liggen aan een verkeerd diagnosesysteem en dat met behulp van een origineel systeem een simpele reset afdoende was geweest....Handigste is draad voor draad even meten wat de weerstand is, er zal ergens een breuk of samensmelting zitten...
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ik zou gewoon eens langs de dealer rijden inderdaad en vanuit daar verder zoeken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
+1, je kunt je verdere onderhoud altijd nog bij een specialist laten uitvoeren.VolvoTech schreef:Ik zou gewoon eens langs de dealer rijden inderdaad en vanuit daar verder zoeken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21.09.2013 - 21:43
Ik zou het zoeken in het instrumentenpaneel zelf die geen juiste informatie geeft.
Komt heel vaak voor bij de v70 bouwjaar >2000
kijk maar eens bij deze advertentie op marktplaats:
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... pport.html
Er zijn volgens mij ook wel DIY te vinden om het zelf opnieuw te solderen.
Komt heel vaak voor bij de v70 bouwjaar >2000
kijk maar eens bij deze advertentie op marktplaats:
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... pport.html
Er zijn volgens mij ook wel DIY te vinden om het zelf opnieuw te solderen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 11.06.2010 - 14:02
Ik denk eerlijk gezegd dat iemand gewoon je climate control los heeft gehad terwijl stroom op de auto stond. Dan genereer je inderdaad een service airbag spoed melding.
Een reset door Volvo is dan al voldoende.
Een reset door Volvo is dan al voldoende.
Volvo S60 2.4T 200PK MY2002
Volvo S60 D5 163PK MY2003
Volvo S60 D5 163PK MY2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 03.07.2011 - 09:51
- Locatie: Harderwijk
Ook ik heb de melding gekregen en omdat mijn stuurbediening voor de radio ook af en toe hapert vanmiddag naar de dealer geweest om de S60 uit te laten lezen. Volgens de uitdraai beide gordelspanners die een signaal missen? Hij heeft alles gereset en meteen kwam de melding srs airbag spoed weer terug. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ik 2 kabelbreuken oid heb op beide gordelspanners?
Ook de stuurbediening vind ik een apart verhaal,de ene keer werkt het wel de andere niet,alleen te bedienen via de radio zelf. De verlichting van alleen de radio valt dan ook af en toe uit,het display blijft wel branden en de radio werkt gewoon.
Ik heb een Parrot ingebouwd met kabels van VolvoTech..dus heb niets gesoldeerd of afgeknipt.
Iemand bekend met beide problemen?

Ook de stuurbediening vind ik een apart verhaal,de ene keer werkt het wel de andere niet,alleen te bedienen via de radio zelf. De verlichting van alleen de radio valt dan ook af en toe uit,het display blijft wel branden en de radio werkt gewoon.
Ik heb een Parrot ingebouwd met kabels van VolvoTech..dus heb niets gesoldeerd of afgeknipt.
Iemand bekend met beide problemen?

S 60 2.4 140pk 2001 Maya Gold
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Zijn niet de gordelspanners die geen signaal geven, maar de gordelsluitingen. Dat zijn de dingen waar je de gordels in vast klikt.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
mijn stuurbediening radio werkt ook niet meer. Wel telefoon, maar radio niet.
radio volvo geen parrot
radio volvo geen parrot
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
zelf heb ik die storing ook gehad, uiteindelijk moest er een nieuwe gordelspanner worden gemonteerd
maar ik kreeg hier op het forum ook al de "tip van iemand die het zeker wist" draadjes door solderen onder de stoel
daar ben ik maar niet mee aaan de gang gegaan, k zal wel gek wezen via het forum de dignose en de oplossing tsjk tsjk....
de beste oplossing is een gang naar de dealert
enne @dik999 je kaapt het topic van kabouter das niet zo leuk voor hem,
met zoveel berichten zou je beter moeten weten....
maar ik kreeg hier op het forum ook al de "tip van iemand die het zeker wist" draadjes door solderen onder de stoel
daar ben ik maar niet mee aaan de gang gegaan, k zal wel gek wezen via het forum de dignose en de oplossing tsjk tsjk....
de beste oplossing is een gang naar de dealert
enne @dik999 je kaapt het topic van kabouter das niet zo leuk voor hem,
met zoveel berichten zou je beter moeten weten....
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running