Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen ben ik ook een trotse bezitter van een Volvo v50 en merk nu wel wat een geweldige wagen het is.
Er is alleen een ding wat me bezig houdt en dit is ongetwijfeld een instelling die ik niet goed heb staan, het gaat om het volgende.
Wanneer ik mijn radio aanzet dan is mijn achtergrond kleur in het display van de radio zwart en zijn de weergegeven letters en cijfers groen. Ikzelf heb de gedachte en zie dit ook op een aantal foto's op dit form dat het normaal gesproken andersom is. Achtergrond display radio groen en letters en cijfers zwart. Klopt dit en heeft dit te maken met een instelling of het feit dat de verlichting van de auto wel of niet is ingeschakeld of heeft het met iets anders te maken.
Weergave radiodisplay V50
- Summum
- 6th Gear member
Dat is de "nachtstand". Overdag, bij voldoende licht, zou het display geel/groen van achtergrond moeten zijn met zwarte letters/cijfers. Zodra het donker wordt, of bijvoorbeeld in een lange tunnel of parkeergarage, draait dit om. Dan zijn de letters juist geel en de achtergrond zwart. Normaal zou dit automatisch moeten wisselen.
Ik zou even in de menustructuur moeten zoeken of je de verlichting ook handmatig permanent op nachtstand kunt zetten, maar ik dacht het niet.
Ik zou even in de menustructuur moeten zoeken of je de verlichting ook handmatig permanent op nachtstand kunt zetten, maar ik dacht het niet.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 1st Gear member
Klopt Summum het was me nl gisteren opgevallen toen ik een tunnel inreed dat dit veranderde wel grappig. Maar je zou verwachten dat het andersom zou werken wanneer het donker is dat dan de achtergrond van het display verlicht is.
Thanks voor je duidelijke antwoord.
@moosev50 Ik heb geen idee ik weet geeneens dat hier een lichtsensor voor is.
Thanks voor je duidelijke antwoord.
@moosev50 Ik heb geen idee ik weet geeneens dat hier een lichtsensor voor is.
- Dutchie
- 2nd Gear member
Volgens mij zit de lichtsensor midden op het dashboard. In dat 'bolletje' tussen de ventilatie openingen voor de voorruit.moosev50 schreef:weet iemand per ongeluk waar deze lichtsensor zit?
Volvo V50 2.4 Black Sapphire metallic - Bodal Dark Beige Quartz , 16"; Clava
en BMW R1150RS - ABS 2002 Titansilver.