Dag,
Sinds kort heb ik een Volvo 850 2.0 T5 in mijn bezit. Het probleem is sinds we hem kochten dat de motor niet wil aanslaan, er komt zelfs geen vonk.
Reeds heb ik de Nokkenassensor vervangen, die werkt allesinds. De vonkversterker uitgemeten en deze werkt ook want kan via overbrugging hem doen tikken en de bobine werkt ook. Daarna heb ik in de stuurdoos uitgemeten of ik signaal op deze kanalen heb en geen draadbreuk heb.
Nu ben ik even ten einde raad, misschien dat iemand mij kan helpen via dit forum met tips? Het probleem is hem eigenlijk dat de motor helemaal geen vonk geeft!
Mvg
Motor wil helemaal niet aanslaan !
- Jurijn
- 2nd Gear member
Hebben we ook geprobeerd. Maar geraak niet in de stuurdoos. Hij geeft helemaal niets aan.
En ik wil niet direct richting Volvo lopen want de kosten daar komen me even duur te staan als een nieuwe kopen bij wijze van spreken.
En ik wil niet direct richting Volvo lopen want de kosten daar komen me even duur te staan als een nieuwe kopen bij wijze van spreken.
Volvo S60 2.4D 2002 Heico||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
- RaoulC
- 2nd Gear member
Blader net even door de Haynes, mogelijk dat de accu spanning te laag is. De rest wat ze aangeven heb je al gecontroleert. Heb eerder een soort gelijk probleem gehad en toen bleek het een defect brandstof relais te zijn. Heb het pas ondekt nadat ik de gehele ontstekingslijn en luchtlijn heb nagelopen op defecten.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Indien je een pompriem hebt, kijk eens of die niet is afgelopen, ik heb dit ook voorgehad, maar wel bij S70 TDI (diesel)
- Jurijn
- 2nd Gear member
De accu spanning is zeker niet laag, dit kan ik verzekeren doordat ik in de werkplaats thuis met 2 batterijen altijd start.RaoulC schreef: Blader net even door de Haynes, mogelijk dat de accu spanning te laag is. De rest wat ze aangeven heb je al gecontroleert. Heb eerder een soort gelijk probleem gehad en toen bleek het een defect brandstof relais te zijn. Heb het pas ondekt nadat ik de gehele ontstekingslijn en luchtlijn heb nagelopen op defecten.
Nu de brandstofrelais kan wel. Danku
Heb nu deze week als een gek de volledige immobilizer uitgemeten en nagekeken, alsook het alarm, wat ook problemen kan geven, en de sleutelring etc etc. Alles werkt, maar de motor slaat niet aan.
Nu ga ik morgen eens de brandstofrelais checken. Maar als deze kapot zou zijn, zou de benzinepomp dan aanslaan bij het draaien aan de sleutel in stand 2? Momenteel slaat deze wel aan.
Volvo S60 2.4D 2002 Heico||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||