Hallo,
Even een korte introductie. Wouter, werkt op de administratie, woont in Rotterdam.
Dinsdag is het dan eindelijk zo ver. Ik ga een Volvo v50 2.0d kopen uit 2006 mits deze in orde is. Heb zelf al research gedaan en de zoekfunctie gebruikt natuurlijk.
Zoals, dat niet alle modellen een DPF hebben en sommige een retrofit. Dat je deze kan verwijderen etc.
Het gaat om deze auto:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
Sowieso ben ik van plan om een aankoopkeuring te gaan doen, maar jullie tips zijn ook van harte welkom. Ik weet ook niet of er specifieke punten zijn waar ik op moet letten?
Dinsdag is het dan eindelijk zo ver
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28889
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom.
De V50 in de advertentie ziet er goed uit maar een aankoopkeuring bij de dealer is altijd verstandig, wel voor de koop doen of goede afspraken maken voor als er wat uit de keuring komt.
De V50 in de advertentie ziet er goed uit maar een aankoopkeuring bij de dealer is altijd verstandig, wel voor de koop doen of goede afspraken maken voor als er wat uit de keuring komt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Laat de dealer "Jacob Schaap" daar nu in de buurt zitten en aldus een goede mogelijkheid om een dealer-aankoopkeuring te laten doen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Basbas
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 19:47
- Locatie: Borne
Nette auto hoor!
Wel raar, mijn v50 is een paar dagen/weken jonger en heeft geen roetfilter.
Als ik ''jouw'' kenteken na trek bij het RDW heeft de auto wel een roetfilter af fabriek....
In de advertentie staat dat het een edition II is, is dit wel zo, die zijn er toch pas vanaf 2007?
Wel raar, mijn v50 is een paar dagen/weken jonger en heeft geen roetfilter.
Als ik ''jouw'' kenteken na trek bij het RDW heeft de auto wel een roetfilter af fabriek....
In de advertentie staat dat het een edition II is, is dit wel zo, die zijn er toch pas vanaf 2007?
Laatst gewijzigd door Basbas op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T6 R-design 2020
Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Mooie auto, kleur is goed, velgen goed. En met klepspoiler en zonder roofrails heeft in ieder geval mijn voorkeur.
Maar het is (inderdaad) geen Edition 2, de letter op de achterklep staan dicht bij elkaar ipv verdeeld in de breedte. Dat is een van de zaken waar je een Edition 2 aan kunt herkennen. Dacht dat een edition 2 ook standaard xenon verlichting heeft.
Heb zelf ook een 2.0D, en bevalt prima!
Waar je met deze km stabnd op kunt letten: is de distributieriem bij 240.000 vervangen incl spanrollen en waterpomp?
En wat is de staat van de remmerij (dikte remschijven en blokken). en check even de schokbrekers achter op lekkage.
De schokbrekers lek schijnt bij de V50 niet heel vaak voor te komen, maar heb net op de mijne 2 achter laten vervangen omdat er 1 lek was. Dit bij km stand 226.000.
Edit: Over het roeftilter, ik zie bij RDW staan roetfilter: NEE. Lijkt me dat er geen retrofit is gemonteerd, en de auto beschikt ook niet over een (regenererend) filter af-fabriek. Althans ik kan daar niets over vinden...
Maar het is (inderdaad) geen Edition 2, de letter op de achterklep staan dicht bij elkaar ipv verdeeld in de breedte. Dat is een van de zaken waar je een Edition 2 aan kunt herkennen. Dacht dat een edition 2 ook standaard xenon verlichting heeft.
Heb zelf ook een 2.0D, en bevalt prima!
Waar je met deze km stabnd op kunt letten: is de distributieriem bij 240.000 vervangen incl spanrollen en waterpomp?
En wat is de staat van de remmerij (dikte remschijven en blokken). en check even de schokbrekers achter op lekkage.
De schokbrekers lek schijnt bij de V50 niet heel vaak voor te komen, maar heb net op de mijne 2 achter laten vervangen omdat er 1 lek was. Dit bij km stand 226.000.
Edit: Over het roeftilter, ik zie bij RDW staan roetfilter: NEE. Lijkt me dat er geen retrofit is gemonteerd, en de auto beschikt ook niet over een (regenererend) filter af-fabriek. Althans ik kan daar niets over vinden...
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 27.01.2014 - 11:41
Volgens mij zijn de editions toch het makkelijkst te herkennen aan de achterlichtunits...de eerste heeft een soort halogeenogend achteruitrijlicht (zoals deze). de tweede heeft een unit die meer met de lijn van de auto meegaat...
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Wat een Volvo kennis hier, zeg....
Een Edition II is een speciale uitvoering (heeft dus niks te maken met wel of geen facelift...) die er wel degelijk was vanaf mei 2006, zie http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... 202006.pdf
Geen xenon standaard, dat is nooit geweest.
Verder hebben Edition II modellen over de modeljaren heen telkens wel een beetje verschillende meeruitrusting gehad. Maar nooit xenon dus...

Een Edition II is een speciale uitvoering (heeft dus niks te maken met wel of geen facelift...) die er wel degelijk was vanaf mei 2006, zie http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... 202006.pdf
Geen xenon standaard, dat is nooit geweest.
Verder hebben Edition II modellen over de modeljaren heen telkens wel een beetje verschillende meeruitrusting gehad. Maar nooit xenon dus...

2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Dus eigenlijk doe je het nooit goed?weemayne schreef: 282,000km... heeft hij zijn 280 beurt gehad?
zo nee, waarom niet?
zo ja, waarom wordt hij verkocht als er 2000km geleden er nog een beurt is geweest?
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09.03.2014 - 14:56
je hebt gelijk, je kan beter gewoon een auto kopen zonder na te denkenFons099 schreef:Dus eigenlijk doe je het nooit goed?weemayne schreef: 282,000km... heeft hij zijn 280 beurt gehad?
zo nee, waarom niet?
zo ja, waarom wordt hij verkocht als er 2000km geleden er nog een beurt is geweest?

- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
weemayne schreef:je hebt gelijk, je kan beter gewoon een auto kopen zonder na te denkenFons099 schreef:Dus eigenlijk doe je het nooit goed?weemayne schreef: 282,000km... heeft hij zijn 280 beurt gehad?
zo nee, waarom niet?
zo ja, waarom wordt hij verkocht als er 2000km geleden er nog een beurt is geweest?![]()
Precies.
Heb ik tot nu toe altijd gedaan.
En eigenlijk ook altijd mazzel gehad.
Rij nu 2 jaar in mijn V50 met 170k op de klok en op een keertje de electronica over de rooie na, nog geen problemen mee gehad.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09.03.2014 - 14:56
echter staat het hele internet vol met mensen die huilie huilie doen omdat ze zonder na te denken een 2ehands bak hebben gekocht welke nadertijd gebreken vertoont. dat jij dat niet hebt gehad tsja, geluk? wie zal het zeggen, ik rijd een dieseltje die technisch in perfecte staat is, maar zoals je misschien hebt gelezen zijn er veel baggermotoren van hetzelfde type in omloop. trek je eigen conclusiesFons099 schreef:
En eigenlijk ook altijd mazzel gehad.

Laatst gewijzigd door weemayne op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- S40 Momentum
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:47
Ach, het blijft altijd een gok natuurlijk.
Ik vind de auto er goed uitzien, en zoals eerder gezegd Edition II heeft niets te maken met het type achterlicht of widespread V O L V O letters op het kofferbakdeksel.
Dit zijn beide onderdeel van het faceliftmodel.
Mijn S40 2.0D heeft zonder erg noemenswaardige problemen 355.000 km gedraaid. Een beetje geluk moet je hebben, maar voor deze prijs kun je er mijn inziens geen buil aan vallen. Vooral niet als je een financieel buffertje achter de hand hebt voor het geval er reparaties aankomen.
Ik ben benieuwd naar je keuze!
Ik vind de auto er goed uitzien, en zoals eerder gezegd Edition II heeft niets te maken met het type achterlicht of widespread V O L V O letters op het kofferbakdeksel.
Dit zijn beide onderdeel van het faceliftmodel.
Mijn S40 2.0D heeft zonder erg noemenswaardige problemen 355.000 km gedraaid. Een beetje geluk moet je hebben, maar voor deze prijs kun je er mijn inziens geen buil aan vallen. Vooral niet als je een financieel buffertje achter de hand hebt voor het geval er reparaties aankomen.
Ik ben benieuwd naar je keuze!
Volvo V50 2.0D Edition II 2008
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
- Roberto1968
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 23:54
- Locatie: Utrecht
idd ben benieuwd of je deze aangeschaft hebt.
Ik heb minder geluk gehad met mijn 2.0 diesel. Begon met dynamo, daarna vliegwiel/ drukgroep, distributiesetje natuurlijk, oh ja vorige week de verstuivers. Maarrr, ik blijf toch bij mijn keuze voor deze auto. Gezien de rijeigenschapppen en tijdloze uitstraling toch nog erg tevreden. Ik denk overigens wel dat mijn volgende V50 een D5 zal zijn. Deze blokken schijnen toch beter bestand te zijn tegen de storingen.
Ik heb minder geluk gehad met mijn 2.0 diesel. Begon met dynamo, daarna vliegwiel/ drukgroep, distributiesetje natuurlijk, oh ja vorige week de verstuivers. Maarrr, ik blijf toch bij mijn keuze voor deze auto. Gezien de rijeigenschapppen en tijdloze uitstraling toch nog erg tevreden. Ik denk overigens wel dat mijn volgende V50 een D5 zal zijn. Deze blokken schijnen toch beter bestand te zijn tegen de storingen.
V50 2.0 diesel Black Sappier
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
One life.........life it!!!
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
One life.........life it!!!
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Een tweede hands auto kopen blijft altijd een gok, natuurlijk.
Het eerste wat je bekijkt is naar de onderhouds history.......als deze volgens fabrieks-specs gedaan is, kom je al een heel eind.
Tweede is een aankoop keuring, het liefst bij een ander dan die hem verkoopt.
Zelf ben ik nogal gek op een gebruikte auto uit de lease wereld, de laatste 3 auto's waren geweldig!
Voordeel: de auto heeft ALTIJD op tijd zijn beurtjes gehad, goed onderhouden bij de dealer etc.
Het fabeltje dat de auto afgeragd is, is allang achterhaald, want de bestuurder wordt ermee afgerekend door de leasemij bij inleveren.
Mijn V50-2.0D komt ook uit de leasewereld, gekocht met 140000 km, uit 2009, was 3 jaar.
nu op 235000, en eigenlijk alleen draagarmen, remschijven voor en accu vervangen buiten de normale beurtjes.
Het eerste wat je bekijkt is naar de onderhouds history.......als deze volgens fabrieks-specs gedaan is, kom je al een heel eind.
Tweede is een aankoop keuring, het liefst bij een ander dan die hem verkoopt.
Zelf ben ik nogal gek op een gebruikte auto uit de lease wereld, de laatste 3 auto's waren geweldig!
Voordeel: de auto heeft ALTIJD op tijd zijn beurtjes gehad, goed onderhouden bij de dealer etc.
Het fabeltje dat de auto afgeragd is, is allang achterhaald, want de bestuurder wordt ermee afgerekend door de leasemij bij inleveren.
Mijn V50-2.0D komt ook uit de leasewereld, gekocht met 140000 km, uit 2009, was 3 jaar.
nu op 235000, en eigenlijk alleen draagarmen, remschijven voor en accu vervangen buiten de normale beurtjes.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8462
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Toch is het niet altijd perfect onderhouden door de leasemaatschappij hoor, een collega van me reed een Honda Civic en het roetfilter regenereerde niet meer, dus moest hij regelmatig naar de dealer on het filter schoon te maken, de leasemaatschappij wilde geen onkosten meer maken aan de auto on het op te lossen daar de lease enkele maanden later afliep.
Diegene die die Civic gekocht heeft kan direct aan de slag voor de reparatie.
Diegene die die Civic gekocht heeft kan direct aan de slag voor de reparatie.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
........ onder garantie.Diegene die die Civic gekocht heeft kan direct aan de slag voor de reparatie.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19