Wie heeft ervaring met de 1.6 diesel motor v.w.b. de levensduur hiervan. De mijne heeft nu 364.000 km gelopen. Nog steeds de 1e turbo en de EGR is nog nooit open geweest. Ik rij vnl. snelweg niet boven 100 en altijd CC aan. Onderhoud doe ik volledig zelf. Olie verversen met filter altijd binnen de 10.000 km. Elk jaar de verstuivers eruit, schoonmaken en nieuwe brandplaatjes. Als de auto stationair draait komt er een bijgeluid van de looprol van de distributie vandaan. De volledige distributie al 2 keer vernieuwd maar geluid blijft maar even weg. Als je rijd merk je helemaal niets.
Hoelang zou ik zo nog door kunnen rijden? 500.000......600.0000 of zal deze waarschijnlijk de 400.000 niet halen?
Ben benieuwd......
Ps: auto is van mei 2005 ZONDER roetfilter
levensduur 1.6D motor
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Laatst gewijzigd door janvanmeer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22.05.2014 - 16:13
Ook benieuwd hoelang de motor mee kan bij goed onderhoud. De mijne net gekocht en 283K op de teller. Ik zal er rond de 17K per jaar mee rijden dus heel hard gaat het niet bij.
Wil ook wel zaken zelf leren vervangen.. hoop dat ik op het forum meer kan vinden hierover, iets in in de buurt van Rotterdam..
Vorige grote beurt was op 273, volgens het kaartje 288 weer maar ik wil dus eerder de olie en filter doen.
Wil ook wel zaken zelf leren vervangen.. hoop dat ik op het forum meer kan vinden hierover, iets in in de buurt van Rotterdam..
Vorige grote beurt was op 273, volgens het kaartje 288 weer maar ik wil dus eerder de olie en filter doen.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28882
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je weet nooit hoelang een motor meegaat, jouw gebruiksomstandigheden zijn gunstig en je voert regelmatig onderhoud uit.
Gewoon doorrijden en maar kijken hoe lang de motor meegaat is het meest verstandig.
Gewoon doorrijden en maar kijken hoe lang de motor meegaat is het meest verstandig.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Hmmm Patrick, Vake Bin Ie Te Bange, gewoon doorgaan met de auto. Enige wat je zou kunnen doen het geluid aan een expert laten horen. Wellicht dat hij een diagnose kan stellen.
Maar goed als ik jouw verhaal zo lees is er niets aan de hand vwb het gepleegde onderhoud. Zou en lager kunnen zijn???? Ik roep maar wat.
Maar goed als ik jouw verhaal zo lees is er niets aan de hand vwb het gepleegde onderhoud. Zou en lager kunnen zijn???? Ik roep maar wat.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Sorry.....patrick91 schreef: Ik heb nergens een geluid, de topicstarter wel![]()
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge