Ik wil een nieuw stuur gaan monteren. het huidige stuur is aan het vervellen lijkt het. Ik heb een leren stuur op de kop getikt, maar wie weet of en hoe ik de airbag uit het oude stuur kan halen en in het nieuwe moewt monteren of is het verstandig dit aan de dealer over te laten?
Wie weet er iets?
Wouter
stuur
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Maak je foto's als je het gaat doen. Je kunt het klepje van je stuur aftrekken, daaronder zit de airbag. Hoe je daarmee moet omgaan weet ikniet. Volgens mij kan er weinig mis mee zolang je maar van je contact afblijft. Wel eng!!
Je stuur zelf zit vast met een grote moer. Zit er geen airbag in het nieuwe stuur?
Je stuur zelf zit vast met een grote moer. Zit er geen airbag in het nieuwe stuur?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
in het nieuwe stuur zit geen airbag, er zitten wel 2 schroefjes waaraan volgens de vorige eigenaar de airbag mee vast zat, maar zeker wist hij het ook niet.
volgens een vriend van mij kan ik gewoon die schoefjes loshalen en dan komt de airbag vanzelf los, wel moet ik dan de beide accu-polen loshalen. Maar ook hij was niet zeker over zijn advies!!!!!
volgens een vriend van mij kan ik gewoon die schoefjes loshalen en dan komt de airbag vanzelf los, wel moet ik dan de beide accu-polen loshalen. Maar ook hij was niet zeker over zijn advies!!!!!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
hier een fototje van het stuur!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CeeBee
- 5th Gear member
Accupool eraf, 2 torx schroeven aan de achterkant los, airbag naar voren halen en het stekkertje eruit halen, centrale moer loshalen , zorgen dat je stuur rechtstaat btw, oude stuur eraf, nieuwe erop, moer vatdraaien stekkertje op de airbag, airbag erop en vast draaien en accupool erop.
Klokje goed zetten en klaar is Wouter.
Ik wil het ook voor je doen, gratis, maar dan moet je ff naar de Hoek komen.....................
Klokje goed zetten en klaar is Wouter.
Ik wil het ook voor je doen, gratis, maar dan moet je ff naar de Hoek komen.....................
XC40 B3 Plus Dark

- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
nou, klink goed! bedankt voor de superduidelijke uitleg. ga vanavond meteen maar aan de gang.
Groetjes, Wouter
Groetjes, Wouter
Aan de achterzijde zitten 2 schroeven, die even los draaien en de airbagunit komt los.

Oja, wel even de -pool los kopelen. En bij het aankoppelen wel het contact in stand II zetten.
Ps: ik ben ook nog op zoek naar een (dezelfde) leren stuur.
De mijne is ook aan het vervellen.
Waar op de kop getikt en wat mag deze dan nog kosten?

Oja, wel even de -pool los kopelen. En bij het aankoppelen wel het contact in stand II zetten.
Ps: ik ben ook nog op zoek naar een (dezelfde) leren stuur.
De mijne is ook aan het vervellen.

Waar op de kop getikt en wat mag deze dan nog kosten?
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
ook bedankt, nu gaat het zeker lukken! Het contact in II zetten bij het aansluiten van de accu-pool! zal ik doen, maar waar is dart voor?
Ik heb het stuur op marktplaats gevonden bij een garage in Veenendaal! was puur toeval dat ze een V70 stuur hadden, want het was zo'n garage waar ze van die gti's enzo onderhouden!
Vijf-tientjes kosten die, niet nieuw, maar wel netjes en de goeie kleur!!! (grijs).
Ik heb het stuur op marktplaats gevonden bij een garage in Veenendaal! was puur toeval dat ze een V70 stuur hadden, want het was zo'n garage waar ze van die gti's enzo onderhouden!
Vijf-tientjes kosten die, niet nieuw, maar wel netjes en de goeie kleur!!! (grijs).
Contact in stand II om mogelijk overbelasting (spanning) op de computer(s) te voorkomen.wouter van laer schreef:ook bedankt, nu gaat het zeker lukken! Het contact in II zetten bij het aansluiten van de accu-pool! zal ik doen, maar waar is dart voor?
€ 50,- wat een massel, weet je er nog één?

Ik blijf zoeken! :roll:
-
- 3rd Gear member
Ik had in de auto ook een heel lelijk stuur, maar dat is geverfd met een soort dikke pasta op kleur, beetje sponzen denk ik. Daarna een coating erover: en voila, een nieuw stuur. Voor meer info een PM
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
V70 2.5 - S60 D5
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
AlexV70 schreef:Contact in stand II om mogelijk overbelasting (spanning) op de computer(s) te voorkomen.wouter van laer schreef:ook bedankt, nu gaat het zeker lukken! Het contact in II zetten bij het aansluiten van de accu-pool! zal ik doen, maar waar is dart voor?
€ 50,- wat een massel, weet je er nog één?![]()
Ik blijf zoeken! :roll:
regelmatig op marktplaats kijken, kom er regelmatig wel een tegen, maar was dus tot nu toe altijd net te laat!
Ze zijn er wel op marktplaats, alleen dan zijn het de 3 spaaks.
Om er nu ook nog een andere airbag bij te kopen. :?
Om er nu ook nog een andere airbag bij te kopen. :?
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
en ik vindt zo'n driespaaks-stuur niet echt mooi!