V60 PIH - rijervaringen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

jp-v60 schreef:
rsnhakan schreef: Dat wist ik niet, thanks heren!

Trouwens, hebben jullie die twee gele lijnen (zonder onderbrekingen) ook? Staat als foto in de MY15 prijslijst.
Deze strepen heb ik ook, zijn je wielen. Ik hou de onderbroken strepen aan om van de stoep af te blijven. Dat vind ik het enige nadeel van de V60. Met achteruitrijden zie je de onderzijde niet in je spiegel, bij normale afstelling. Ik heb de spiegels één keer afgesteld op linkerspiegel naar beneden bij achteruit, maar dat is helemaal een drama.
Het zou mooi zijn als het automatisch naar beneden richten van de spiegels bij achteruitrijden gecalibreerd kan worden. Ik vind het op zich heel handig, alleen worden de spiegels veel te ver naar beneden en naar binnen gericht. Als ingesteld kan worden dat ze slechts een klein beetje naar beneden richten zou het waarschijnlijk perfect zijn. Zou het mogelijk zijn bij de dealer om dit in te laten stellen?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ik heb mijn auto sinds 8 mei, maakt dat een MY14.5? Daar zitten iig ook al twee strepen op het scherm.

Wel handig die camera trouwens want mensen (en dieren) horen de auto echt niet aankomen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Die van ona ziet er precies zo uit als die van jou Hans. Maar de foto uit de prijslijst hierboven ziet er anders uit.
Buddy03
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.03.2014 - 16:26

Na 3 BMW 5 series (laatste F11 touring 520d) en 1 Audi A5 quattro, nu voor het eerst sinds 14 jaar weer eens een Volvo (V70d5) . De BMW's staan over het algemeen toch bekend om hun wegligging. Na dit forum gelezen te hebben, maakte ik me toch wat zorgen over de wegligging van de V60. Ik heb de 14.5 versie met 18" Titania wielen incl Bridgestone banden.

Het comfort op slechte wegen vind ik minder in vergelijking met de BMW, echter de wegligging op de autobahn (ben vaak in Duitsland) is beter dan die van zowel de BMW Touring alsook de Audi A5. Geloof het of niet, de Volvo ligt strakker op de weg, is veel minder zoekend dan beide andere auto's. En dit niet alleen in rechte lijn, ook in lange bochten en doordraaiers ligt de Volvo gewoon goed op de weg. Ok, hij is niet zo wendbaar in het korte bochtenwerk, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik was op zoek naar een comfortable reiswagen met goede uitrusting en wegligging, en die heb ik in de Volvo gevonden.

Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

Buddy03 schreef: Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
Zelfde ervaring hier. Bij 220+ km/u nog steeds comfortabel en te vertrouwen. V60 non-PIH overigens.
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Buddy03 schreef: Na 3 BMW 5 series (laatste F11 touring 520d) en 1 Audi A5 quattro, nu voor het eerst sinds 14 jaar weer eens een Volvo (V70d5) . De BMW's staan over het algemeen toch bekend om hun wegligging. Na dit forum gelezen te hebben, maakte ik me toch wat zorgen over de wegligging van de V60. Ik heb de 14.5 versie met 18" Titania wielen incl Bridgestone banden.

Het comfort op slechte wegen vind ik minder in vergelijking met de BMW, echter de wegligging op de autobahn (ben vaak in Duitsland) is beter dan die van zowel de BMW Touring alsook de Audi A5. Geloof het of niet, de Volvo ligt strakker op de weg, is veel minder zoekend dan beide andere auto's. En dit niet alleen in rechte lijn, ook in lange bochten en doordraaiers ligt de Volvo gewoon goed op de weg. Ok, hij is niet zo wendbaar in het korte bochtenwerk, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik was op zoek naar een comfortable reiswagen met goede uitrusting en wegligging, en die heb ik in de Volvo gevonden.

Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
Heb je nou een V70d5 een V60 of een V60PIH
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Hansvg schreef:
Buddy03 schreef: Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
Zelfde ervaring hier. Bij 220+ km/u nog steeds comfortabel en te vertrouwen. V60 non-PIH overigens.
Het gaat om de rij-ervaring van de V60 PIH
Buddy03
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.03.2014 - 16:26

sorry, mijn bericht was idd beetje verwarrend, ik rijd nu in V60 PIH
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Ook ik vind de wegligging prima. ook op hogere snelheden. Bij mij zitten er Ixion 18" met continental banden onder 235-45-18. Enigste minpuntjes is dat die wat hard afgeveerd is en je dat dan vooral merkt bij richels en dergelijke. Ook komt de auto voor mijn gevoel geheel los aan de achterzijde als je een heuvel wat te hard neemt. Ik heb het gevoel dat het gewicht de auto dan optilt van achter.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”