Het zou mooi zijn als het automatisch naar beneden richten van de spiegels bij achteruitrijden gecalibreerd kan worden. Ik vind het op zich heel handig, alleen worden de spiegels veel te ver naar beneden en naar binnen gericht. Als ingesteld kan worden dat ze slechts een klein beetje naar beneden richten zou het waarschijnlijk perfect zijn. Zou het mogelijk zijn bij de dealer om dit in te laten stellen?jp-v60 schreef:Deze strepen heb ik ook, zijn je wielen. Ik hou de onderbroken strepen aan om van de stoep af te blijven. Dat vind ik het enige nadeel van de V60. Met achteruitrijden zie je de onderzijde niet in je spiegel, bij normale afstelling. Ik heb de spiegels één keer afgesteld op linkerspiegel naar beneden bij achteruit, maar dat is helemaal een drama.rsnhakan schreef: Dat wist ik niet, thanks heren!
Trouwens, hebben jullie die twee gele lijnen (zonder onderbrekingen) ook? Staat als foto in de MY15 prijslijst.
V60 PIH - rijervaringen
- IkeV70
- 5th Gear member
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- hans98
- 4th Gear member
Ik heb mijn auto sinds 8 mei, maakt dat een MY14.5? Daar zitten iig ook al twee strepen op het scherm.
Wel handig die camera trouwens want mensen (en dieren) horen de auto echt niet aankomen!
Wel handig die camera trouwens want mensen (en dieren) horen de auto echt niet aankomen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Die van ona ziet er precies zo uit als die van jou Hans. Maar de foto uit de prijslijst hierboven ziet er anders uit.
-
- Starter
Na 3 BMW 5 series (laatste F11 touring 520d) en 1 Audi A5 quattro, nu voor het eerst sinds 14 jaar weer eens een Volvo (V70d5) . De BMW's staan over het algemeen toch bekend om hun wegligging. Na dit forum gelezen te hebben, maakte ik me toch wat zorgen over de wegligging van de V60. Ik heb de 14.5 versie met 18" Titania wielen incl Bridgestone banden.
Het comfort op slechte wegen vind ik minder in vergelijking met de BMW, echter de wegligging op de autobahn (ben vaak in Duitsland) is beter dan die van zowel de BMW Touring alsook de Audi A5. Geloof het of niet, de Volvo ligt strakker op de weg, is veel minder zoekend dan beide andere auto's. En dit niet alleen in rechte lijn, ook in lange bochten en doordraaiers ligt de Volvo gewoon goed op de weg. Ok, hij is niet zo wendbaar in het korte bochtenwerk, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik was op zoek naar een comfortable reiswagen met goede uitrusting en wegligging, en die heb ik in de Volvo gevonden.
Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
Het comfort op slechte wegen vind ik minder in vergelijking met de BMW, echter de wegligging op de autobahn (ben vaak in Duitsland) is beter dan die van zowel de BMW Touring alsook de Audi A5. Geloof het of niet, de Volvo ligt strakker op de weg, is veel minder zoekend dan beide andere auto's. En dit niet alleen in rechte lijn, ook in lange bochten en doordraaiers ligt de Volvo gewoon goed op de weg. Ok, hij is niet zo wendbaar in het korte bochtenwerk, maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik was op zoek naar een comfortable reiswagen met goede uitrusting en wegligging, en die heb ik in de Volvo gevonden.
Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
- Hansvg
- 3rd Gear member
Zelfde ervaring hier. Bij 220+ km/u nog steeds comfortabel en te vertrouwen. V60 non-PIH overigens.Buddy03 schreef: Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- jp-v60
- 4th Gear member
Heb je nou een V70d5 een V60 of een V60PIHBuddy03 schreef: Na 3 BMW 5 series (laatste F11 touring 520d) en 1 Audi A5 quattro, nu voor het eerst sinds 14 jaar weer eens een Volvo (V70d5) . De BMW's staan over het algemeen toch bekend om hun wegligging. Na dit forum gelezen te hebben, maakte ik me toch wat zorgen over de wegligging van de V60. Ik heb de 14.5 versie met 18" Titania wielen incl Bridgestone banden.
- jp-v60
- 4th Gear member
Het gaat om de rij-ervaring van de V60 PIHHansvg schreef:Zelfde ervaring hier. Bij 220+ km/u nog steeds comfortabel en te vertrouwen. V60 non-PIH overigens.Buddy03 schreef: Over het algemeen rijd ik rustig, echter in Duitsland toch vaker wat harder. Onlangs ruim 240 km/h op teller (enkel kortstondig geprobeerd), en wegligging was nog echt strak en vertrouwenwekkend.
- jp-v60
- 4th Gear member
Ook ik vind de wegligging prima. ook op hogere snelheden. Bij mij zitten er Ixion 18" met continental banden onder 235-45-18. Enigste minpuntjes is dat die wat hard afgeveerd is en je dat dan vooral merkt bij richels en dergelijke. Ook komt de auto voor mijn gevoel geheel los aan de achterzijde als je een heuvel wat te hard neemt. Ik heb het gevoel dat het gewicht de auto dan optilt van achter.