Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Risrael
5th Gear member

Inderdaad ik dacht hetzelfde maar telefoon wil niet opladen en harde schijf wilde ook niet. Maar usb stick met muziek werkte prima.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Autowina
3rd Gear member

Weet iemand hoe sensus connected touch kan laten herstarten (reboot)?
Ik heb weer problemen met een sd-kaartje dat niet leesbaar zou zijn.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
RichieB
6th Gear member

Toets in: #reboot#
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
gebla
2nd Gear member

Hoe kan je de kaarten updaten van igo? Zo toch leuk zijn als de nieuwe A5 ook beschikbaar is op igo.
dirkjanw
2nd Gear member

Volgens de FAQ van Volvo zelf (http://www.volvocars.com/nl/top/support ... ties+-+iGo#):

Q:Hoe kan ik iGo updaten?
A:U kunt iGo updaten met de SD-kaart die door Volvo-dealers wordt geleverd. Na installatie van de SD-kaart is er geen laadtijd vereist. Bijgewerkte kaartgegevens wordt eenmaal per jaar beschikbaar gesteld, gecombineerd met het nieuwe modeljaar.

Dus nog even wachten op MY15...

Ik heb de 'standaard' upgrade-tool van iGo (https://www.naviextras.com/shop/portal/downloads) overigens nog niet geprobeerd, misschien werkt dat stiekum ook wel, alhoewel er niks van Volvo of Parrot in de supported devices lijst staat.
Kurt1975
4th Gear member

Weet er iemand of er nog een update/uitbreiding komt van het SCT systeem in de komende maanden.
Alles werkt naar behoren nu, maar enkele nieuwe, bruikbare apps zouden niet misstaan.
Dit zou ook een bevestiging kunnen zijn dat het systeem, een jaar na de release niet volledig afgeschreven zou zijn!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
dirkjanw
2nd Gear member

Hoi Kurt,

zoals ik de uitleg op de meeting van het volvo-forum bij VCNL in Beesd heb geinterpreteerd: aan SCT wordt alleen nog 'onderhoud' gepleegd, er wordt niet meer actief aan nieuwe features gewerkt. Mogelijk is mijn interpretatie wat kort door de bocht, maar daar kwam het IMHO wel op neer... Je kent overigens de ´XDA´ route om SCT wat op te vijzelen qua features?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik neem aan dat jullie deze site kennen?: http://www.parrot.com/nl/support/sensus ... ted-touch/

Volgens mij kun je hier de kaarten updaten van iGO. Rechts in het vakje area selection even Europa selecteren. Geen idee of deze update nog andere verbeteringen met zich mee brengt.
dirkjanw
2nd Gear member

Hoi Hakan, de URL die jij aanhaalt is een update van de gehele SCT software (en daarmee dus ook de iGo software), niet specifiek van de iGo kaarten. De regio's die daar aan worden gegeven hebben volgens mij te maken met features die in bepaalde territories wel of niet worden aangeboden. Deze update brengt zeker een aantal verbeteringen, maar ook een aantal bugs met zich mee.
JustinK
2nd Gear member

gebla schreef: Hoe kan je de kaarten updaten van igo? Zo toch leuk zijn als de nieuwe A5 ook beschikbaar is op igo.
Ja, dat zou wel handig zijn. Nu flipt iGO als je over dat nieuwe stuk A5 rijdt richting Coentunnel.

Ik ben ook verbaasd dat de Leidscherijntunnel op A2 niet goed werkt in iGO. In richting Amsterdam --> Utrecht gaat wel goed, maar Utrecht --> Amsterdam niet. Dan denkt iGO dat je in een weiland rijdt...
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
dirkjanw
2nd Gear member

Om nog even in te haken op mijn eerdere opmerking over de tooling om de kaarten te updaten dmv het plaatsen van de SD kaart in de PC: die herkent het Volvo kaartje inderdaad niet! :(
jongbj
2nd Gear member

dirkjanw schreef: Hoi Kurt,

zoals ik de uitleg op de meeting van het volvo-forum bij VCNL in Beesd heb geinterpreteerd: aan SCT wordt alleen nog 'onderhoud' gepleegd, er wordt niet meer actief aan nieuwe features gewerkt. Mogelijk is mijn interpretatie wat kort door de bocht, maar daar kwam het IMHO wel op neer... Je kent overigens de ´XDA´ route om SCT wat op te vijzelen qua features?
Zoals ik het zie was Sensus Connected Touch al 'end of life' 7 minuten na de presentatie. Het hele systeem
is 1 grote scam. Jammergenoeg ben ik er ook ingetrapt.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
RichieB
6th Gear member

Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Sinds de XDA-special heb ik het meest uitgebreide, meest diverse en flexibele multimediasysteem dat ik ooit in m'n auto heb gehad.
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
jongbj
2nd Gear member

Maar dat is zeker niet dankzij Volvo, eerder ondanks alle pogingen van Volvo er een volstrekt zinloos systeem van te maken.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
RichieB
6th Gear member

Ach, de "touch" screen interface en de integratie met Sensus is toch echt wel door Volvo bedacht. Dat ze daarna de Parrot Asteroid dusdanig hebben verkracht dat hij veel te beperkt is geworden dat vergeef ik ze.
zakraket
4th Gear member

dirkjanw schreef: Om nog even in te haken op mijn eerdere opmerking over de tooling om de kaarten te updaten dmv het plaatsen van de SD kaart in de PC: die herkent het Volvo kaartje inderdaad niet! :(
Dit heb ik niet. Sterker nog: ik heb de inhoud van de Volvo-kaart overgezet via windows (SD-reader in laptop) naar een 8Gb kaart om daar vervolgens een hoop muziek bij te zetten. De Volvo-kaart lag daarna in orginele staat in mijn dashboardkastje.
Onlangs heb ik die 8Gb-kaart vervangen door een 32GbSDkaart-USB adapter - voor uitsluitend MP3s - en heb ik de originele Volvokaart weer teruggeplaatst.

iGo werkt(e) in alle gevallen prima. Ik denk iGo ook prima blijft werken met nieuwere kaarten van allerlei bronnen ... (al heb ik dat niet getest: ik gebruik Googlemaps voor nederland en Sygic voor het buitenland, gewoon omdat het kan :) )
jongbj schreef:
dirkjanw schreef: Hoi Kurt,

Zoals ik het zie was Sensus Connected Touch al 'end of life' 7 minuten na de presentatie. Het hele systeem
is 1 grote scam. Jammergenoeg ben ik er ook ingetrapt.
Wat je hebt via XDA is gewoon een Androidtablet in je dashboard, helemaal prima al is het eeuwig zonde dat het om Android 2.3.7 gaat. Ik vraag me af hoe lang dat nog daadwerkelijk meegaat (wanneer trekt Google daar de stekker uit?)
Heeft weinig meer met het SCT dat Volvo bedacht heeft te maken en dat is maar goed ook. Ik vind het schandalig dat dat ding inderdaad al EOL is, schandalige manier van met je klanten omgaan, al helemaal voor wat SCT gekost heeft.
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Autozoeker
5th Gear member

Geen nieuwe features is dus ook geen poging om het onklaar te maken ;-)
Mensen, kijk eens naar sensus connect, daar wordt je echt niet blij van hoor (!)

Het enige nadeel is android 2.3.7 en de beperkte hardware die er in zit.
zakraket
4th Gear member

Voor de duidelijkheid: met mijn gehackte SCT ben ik zéér content. Hooguit zijn er wat gebruiksprobleempjes (bijv. dat de stuurbuttons soms niet werken of soms niet goed genoeg) en 2.3.7 is een nadeel maar (nu nog) geen probleem.
O ja, het muten maar niet unmuten van radio tijdens navigatie is wel vervelend, maar meestal rij ik zonder stembegeleiding. En als je radio via Android stream hebt je dat probleem ook niet.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
noten093
2nd Gear member

Ik ben nog steeds erg blij met mijn SCT. Vooral Flitsmeister is nuttig. Automatische wifi hotspot via tasker voor de kids is top. Verder gebruik ik veel Podcast Addict en Spotify. Ik stoor me wel aan de langzame hardware af en toe. Als Parrot ooit een snelle module aanbiedt koop ik hem.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
Get!em
3rd Gear member

Ik was er ook erg blij mee. Flitsmeister + Flitsnav waren de meest gebruikte apps.
Wel stoorde ik me aan de navigatie, traag opstarten. Zeker bij veel stop/start werd het vervelend over korte stukken.

Zoals je leest, ik praat in verleden tijd, want ik ga mijn auto inleveren. Heb een andere baan, dus andere auto ;)
Veel plezier ermee allemaal nog! Ik zou zo de SCT weer bestellen als het mogelijk was.

Wil iemand nog de topic-lead van XDA overnemen?
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”