lampje Overdrive blijft branden

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
b.schulte
1st Gear member

Onlangs een 240 estate 2.3 Automaat LPG gekocht (bj '93). Heerlijke auto goed onderhouden, maar wel een probleempje: Het lampje van de overdrive op het dashboard blijft branden en reageert niet op de pookschakelaar (is dus al aan bij het starten).

Rij ik nu continu met overdrive? is dit slecht voor de wagen? Volgens de vorige eigenaar zou het zitten in het relais. Als ik deze vervang zou het probleem opgelost moeten zijn. Zou dit kunnen? en zo ja, is dat makkelijk te doen. Hoor verschillende verhalen over de plek waar dat ding zit. rechtsvoor onder console aan passagierszijde of in het motorhok?

Wie weet het?

Barry
b.schulte
1st Gear member

Nog een ander klein probleemje: de Pook van de automaat zit niet meer vastgeschroefd op de bodemplaat en zwabbert dus in de sleuf. Had zelf al even wat zelftappers geprobeerd maar dat ging helaas niet. kan ik dit gewoon met 2 bouten vast zetten of is er nog iets bijzonders waar ik rekening mee moet houden.
theboz
2nd Gear member

Volgens mijn rijd je met de overdrive aan
de klacht komt volgens mij uit het relai achter middenconsol
advies vervangen of als je een kuntselbent (handig) open maken en goed kijken of er geen contacten los zijn deze solderen
The Boz
b.schulte
1st Gear member

thx, dus de verkoper zou goed gelijk gehad kunnen hebben. Ga er mee aan de slag, lijkt me wel iets wat ik zelf kan doen.
Peter Timmer
2nd Gear member

Als bij een automaat het overdrive lampje (pijltje omhoog) brand, dan rij je zonder overdrive. Dit lampje gaat aan als je de od uitschakeld met het knopje op de pook. Tel maar eens hoeveel keer je automaat schakelt van stilstand naar plm 120 kmh.
Als je tot 3 komt is je od uit, kom je tot 4 is je od aan
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
b.schulte
1st Gear member

thx, peter. hij schakelt maar 3 keer. en vermoede al dat de overdrive dan uit was. Ik heb al gekeken naar het relais. heb er een nieuwe voor besteld, hoo p dat het dan goed is.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”