Sissen rempedaal

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Maxplus
2nd Gear member

Ik heb al meerdere topics gelezen over het sissen van het rempedaal en dat het rempedaal s'ochtends hard is. Nu heb ik bij mij de oorzaak gevonden en inmiddels opgelost. Afgelopen zaterdag heb ik de beschermplaat bij de pedalen eraf gehaald, zodat ik wat meer ruimte had om het een en ander te bekijken. Wat bleek; uit de rembekrachtiger komt een pen die verbonden is met het rempedaal. Hierom heen zit een rubber geribbelde manchet deze zit vast op een rubber ring die verbonden is met de stalen rembekrachtiger. Op het oog was er niks mee aan de hand, totdat ik beter keek en wat bleek deze rubberring was uit de rembekrachtiger geschoten. Hierdoor kreeg ik een sissend, af en toe fluitend geluid. Nadat ik deze ring weer goed had bevestigd was het sissende geluid weg en s'morgens vroeg kon ik mijn rempedaal gewoon intrappen. Dus de druk bleef in de bekrachtiger zitten.
Ik hoop dat dit misschien een oplossing voor jullie is.

Met vriendelijke groet,

Maxplus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gast

Dit is zeker de foto na de reparatie. :wink:
Maxplus
2nd Gear member

Ja, met een schroevendraaier voorzichtig teruggedrukt. En toen kwam ik pas op het idee om dit te delen op het volvo-forum. Sorry. Groet maxplus
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
fspanjer
1st Gear member

Hallo,
Mijn V70 II 2.4T uit 2000 heeft ook een sissend geluid na het remmen soms. Ook sist het licht bij de pedalen als ik het pedaal half intrap. Even in de voetenbak gedoken en gekeken waar stang van rempedaal in de grijze geribbelde rubber hoes gaat. Die geribbelde grijze hoes kun je eenvoudig aan de rembekrachtigerzijde richting pedaal trekken. Daaronder zit een witte cilinder die in een zwarte rubber ring gaat. Als ik met draaiende motor aan die rubber ring zit, dan begint het sissen ook. De ring een beetje manipuleren maakt het meer of minder ...

Ik zie echter niet echt dat die ring 'niet goed' zit of zo. Ziet er allemaal normaal uit ...

Iemand tips hiervoor? Is die zwarte rubber ring de oorzaak of is die toch anders?
En kan het verder kwaad? (auto remt goed).
Reparatietips?
Volvo Amazon B18A, 1967
Volvo Amazon B20, LPG, 1969
Volvo V70 2.4T, 2000, HU-603, nivomat
MGB GT 1974
Mini Cooper 2009
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”