Hoi
Ik heb een s40 sport uit 1997 met 140 pk hij rijd zo lekker he....
Heb ergens gelezen dat als je een metalensportfilter zou plaatsen de pk´s van je auto met 10 - 15 toeneemt en dat je deze investering eenmalig hoeft te doen dus verder nooit meer zorgen om je luchtfilter
Als het bovenstaande klopt kom je ook mooi aan 155 pk dat is zowieso al heerlijk en het feit dat je niet meer om hoef te kijken naar je luchtfilter
En dat allemaal zou ongeveer 150 euro kosten
Wie heeft hier ervaring mee
metalen luchtfilter sport
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
- Contacteer:
Bij een turbo motor haal je die waardes wel. Niet bij een ongeblazen motor!
Maar toch, minimaal 5 pk komt er altijd bij en een leuk geluidje!
Ik heb deze, een BMC CDA:

Zie ook: http://volvo40forum.nl/index.php?topic= ... 25#msg2025
Maar toch, minimaal 5 pk komt er altijd bij en een leuk geluidje!
Ik heb deze, een BMC CDA:

Zie ook: http://volvo40forum.nl/index.php?topic= ... 25#msg2025
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 15:14
ziet er goed uit
zijn er ook modellen waarbij je meer pk´s kan krijgen
is het ook zo dat je deze luchtfilter 1 malig hoeft te plaatsen en in principe nooit hoeft te vervangen =
en wat kost zo iets =
o ja en wat betekent een opgeblazen motor getuned ==
thankss
zijn er ook modellen waarbij je meer pk´s kan krijgen
is het ook zo dat je deze luchtfilter 1 malig hoeft te plaatsen en in principe nooit hoeft te vervangen =
en wat kost zo iets =
o ja en wat betekent een opgeblazen motor getuned ==
thankss
Ik rij volvo of ik rij niet ........
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
BMC is beste wat je kan krijgen voor je auto, het is ook niet goedkoop, €250 voor een Turbo model. Maar het is zeker z’n prijs waard, en je hoeft inderdaad nooit meer deze filter vervangen, moet wel schoon gemaakt worden.canvolvo schreef: zijn er ook modellen waarbij je meer pk´s kan krijgen
Je bedoelt een K&N inleg filter denk ik, deze vervang je met de originele en hoef je nooit meer vervangen, je moet het wel schoon maken en dan in oliën met speciale K&N olie, deze filter kost tussen 60 en 80 euro, vermogen winst is bijna niets en maakt iets meer geluid. (Deze heb ik en ik ga over naar BMC CDA)canvolvo schreef: is het ook zo dat je deze luchtfilter 1 malig hoeft te plaatsen en in principe nooit hoeft te vervangen =
en wat kost zo iets =
Opgeblazen motor is een ontplofte motor :razz:canvolvo schreef: o ja en wat betekent een opgeblazen motor getuned ==
Ze bedoelen geblazen motor en dat betekent een motor met turbo
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
@ blackWolf, wanneer ga je die stap maken? be namelijk nieuwsgierig of dit een duidelijk merkbaar resultaat heeft, dus als je zover bent lees ik graag het resultaat!
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Als niets tussen komt binnen 2 á 3 maanden, ik zal mijn bevindingen posten als het zo ver is.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
- Locatie: Eelde
Nou... ook dat is niet echt zo hoor. Er zijn wel enkele filters die wat meer vermogen leveren, maar de meeste filters hebben meer effect op het aanzuiggeluid (klinkt goed) dan op het vermogen.Robbocop schreef: Maar toch, minimaal 5 pk komt er altijd bij en een leuk geluidje!
Wil je echt wat pk winst uit je luchtfilter halen dan moet je een serieuze filter aanschaffen en dit bijv. combineren met een andere uitlaat. En dat kost weer wat meer...
De meeste universele "autostyle" filters zijn troep.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 18:40
- Locatie: Uden
Ik heb de BMC CDA luchtfilter al ruim een jaar, en ik vind het een goede upgrade. Het kost wel wat centje's, maar dan heb je wel onderhand het bese wat er te krijgen is aan sportluchtfilters.
Het enige wat ik merk is dat hij ondrin de toeren beter oppaktte dan de originele filter. En je hoort de lucht stromen (bij het gaspedaal goed ingedrukt), wat in het begin best irritant was. Maar veel dingen wennen in de loop der tijd. tussen het schakelen door hoor je de interne dumpvalve afblazen wat klinkt als een bejaarde die zijn laatste adem uitblaast onder de motorkap.
En het staat best mooi onder de motorkap
Het enige wat ik merk is dat hij ondrin de toeren beter oppaktte dan de originele filter. En je hoort de lucht stromen (bij het gaspedaal goed ingedrukt), wat in het begin best irritant was. Maar veel dingen wennen in de loop der tijd. tussen het schakelen door hoor je de interne dumpvalve afblazen wat klinkt als een bejaarde die zijn laatste adem uitblaast onder de motorkap.
En het staat best mooi onder de motorkap
as finishing touch, God created the dutch in an S60 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
- Contacteer:
Ik relatie tot zijn auto is 5 pk het meeste wat je als winst uit zijn luchtfilter kan halen denk ik. De som der delen, bijv sportuitlaat, kan bijdragen aan nog wat meer rendement uit je filter...maar nooit veel meerbuddo schreef:Nou... ook dat is niet echt zo hoor. Er zijn wel enkele filters die wat meer vermogen leveren, maar de meeste filters hebben meer effect op het aanzuiggeluid (klinkt goed) dan op het vermogen.Robbocop schreef: Maar toch, minimaal 5 pk komt er altijd bij en een leuk geluidje!
Wil je echt wat pk winst uit je luchtfilter halen dan moet je een serieuze filter aanschaffen en dit bijv. combineren met een andere uitlaat. En dat kost weer wat meer...
De meeste universele "autostyle" filters zijn troep.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
- Contacteer:
ben ik het niet mee eens, zeker op hoge snelheden nietCeeBee schreef:Zelfs met een CDA en een sportuitlaat zal je geen 15pk halen, koop een K&N inlegmat, kost de helft en net zoveel rendement.
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Een ongeblazen 2.0 16v zoals de topicstarter heeft, heeft eigenlijk geen rendement van een filter en een uitlaat.
Ook al ben je het daar niet mee eens Robbocop.
De kat. verwijderen maakt meer verschil.
En een groter gasklephuis.
Je hebt immers niets aan een filter waar 5000l lucht per minuut door kan en een gasklephuis waar maar 3000l per minuut door kan.(liters is een voorbeeld)
Zelfs met m'n R geeft een CDA maar een pk of 8........................
Ook al ben je het daar niet mee eens Robbocop.
De kat. verwijderen maakt meer verschil.
En een groter gasklephuis.
Je hebt immers niets aan een filter waar 5000l lucht per minuut door kan en een gasklephuis waar maar 3000l per minuut door kan.(liters is een voorbeeld)
Zelfs met m'n R geeft een CDA maar een pk of 8........................
XC40 B3 Plus Dark


-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
- Contacteer:
Inderdaad je hebt gelijk. Ik dacht op hogere snelheid komt er meer lucht en dus een hogere druk waardoor er meer in de cilinders terecht komt. Tenminste dat voordeel heb je bij een geblazen motor!
Dank voor je advies CeeBee
Dank voor je advies CeeBee