stoten in hoge toeren

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Deze klacht lijkt mij door een defecte tcv/ turbo control valve te komen, ik raad je aan deze uit te wisselen, en dan eens kijken hoe de auto reageert.( deze wordt solenoïd genoemd bij Volvo, en is aan slijtage onderhevig). Er komt geen foutmelding van in de boardcomputer te staan indien deze niet goed werkt. (kost +/- 60 euro bij de dealer). Ben benieuwd, vermeld je hier de oplossing?
V70 R
Volv in schaapskleren
Gebruikersavatar
reinberto
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38

ik zal er naar kijken zodra ik weer te pas ben. heb namelijk 3 weken geleden met paar vrienden ernstig ongeluk gehad dus kan momenteel niet lopen.
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Is het niet gewoon een kwestie van onvoldoende brandstoftoevoer bij vollast?

Ik heb zelf ook een getunede 2.5T maar bij de inbouw van LPG (ook Vialle) zijn er grotere injectoren geplaatst.

Daarnaast kan ook je LPG pomp kapot zijn, de LPi pompen van Vialle gaan relatief vaak relatief snel kapot. Kapotte pomp na 56k is echt geen uitzondering. Die van mij gaf ook al na 70k de geest.
Maar een kapotte pomp hoor je wel. Bij het aanzetten van het contact maakt hij kort een hoog toerental maar daarna moet hij stil zijn. Hoor je dan vanuit de bestuurdersstoel nog gerommel uit de gastank komen dan is het niet oké.

Beetje late reactie misschien, maar lees dit topic nu pas :)
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”