Waar op letten bij aanschaf

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Diana v Waardenburg
1st Gear member

Hallotjes, wij zijn op zoek naar een leuke gebruikte V40.
Ruim ervaren auto is geen probleem zolang hij maar in orde is.
Gezien de prijsklasse waar wij in zoeken ( 1000 tot 1500 euro) mag en zal er best iets aan mankeren, ook dit is, tot zekere hoogte, uiteraard, geen probleem.
We gaan onze Zafira verkopen en willen een bedragje apart houden voor reparatie's en onderhoud, vandaar deze prijsklasse.

Zijn er nog specifieke dingen waar we goed op moeten letten, dingen die veel of vaker voorkomen bij de V 40.
Het wordt er een op gas trouwens aangezien we best veel rijden, ongeveer 1700 per maand, alleen voor woonwerk, dus buiten boodschappen en andere dingetjes om.

Nou hoor het graag!
Groetjes Diana en Ronald
In het bezit van een prachtige V 40 !!
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Specifiek zo één, twee, drie niet, maar: een V40 van 1000 tot 1500 euro met LPG er in is feitelijk te vergelijken zoiets als......aan de roulette tafel alles op 1 nummer inzetten.

Gewoon goed kijken wat je koopt, liefst met verse APK, denk aan de distributie en dat ding dan afrijden Bis zum geht nicht mehr.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Diana v Waardenburg
1st Gear member

Ik weet dat het een heel klein prijsje is en ben mij ervan bewust dat je dan niet te veel mag verwachten
Aan de andere kant heb ik inmiddels al een paar auto's gehad voor hele kleine prijsjes, grote en klein en slecht kan ik ze geen van alle noemen.
Ik hoef geen prachtige bak, als hij maar fijn rijd en doet wat hij moet doen, dat er dingetjes aan mankeren dat weet je in die prijsklasse en idd lekker oprijden dat ding!
Groetjes Diana en Ronald
lint
Geartronic member

Voor dat budget kan je een aardige auto vinden maar het kan ook een auto worden waar veel kosten aan zitten te komen. Blijft een beetje een gok.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
volvo-s40
4th Gear member

Distributie riem.
Versnellingbak (koppelingsplaten)

Neem er 1 zonder turbo, deze gaan geheid op ten duur in onkosten lopen aan onderhoud.
je zult in iedergeval op een fase 1 model uitkomen (1996 tot 1999)
Motorisch goed en sterk, zowel de 1.8 als 2.0.

Neem er geen 1 met een GDI motor (Mitsubishi) Deze zijn wat onderhoud gevoeliger.
Automaat is weer iets trager dan een hand geschakelde wagen.

Let op dat de versnellingsbakken van een 1.8 geen fluittoontje maken, gieren of andere rateltjes maken. Laat de wagen dan lekker staan.
Controleer de achterbak waar het reservewiel in zit of er vocht of water in ligt, het hoeft de kosten niet te zijn, maar in meeste gevallen zijn de rubbers van de achter verlichting of kofferbakdeksel op.

Verder de gas installatie goed bekijken.
Slaat deze optijd over van benzine naar gas.
geeft de tankmeter netjes de inhoud van de gastank aan.

Verder zijn het relatief makkelijke en goed te onderhouden wagens, waarbij je niet ellendig veel hoeft uit te geven, en helemaal niet als je zelf, al dan niet een collega, man, familie lid kan sleutelen.

succes met de zoektocht.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Diana v Waardenburg
1st Gear member

Hey top!
Bedankt voor het uitgebreide antwoord
Zelf iets doen ben ik niet vies van en best handig in dus dat komt wel goed
Vind zelf een wat oudere auto in die zin aantrekkelijk omdat je daar tenminste nog iéts zelf aan kunt doen.

Wij zoeken gewoon rustig verder, haast is er niet aangezien de Zaf nog niet weg is
Laatst gewijzigd door Diana v Waardenburg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Diana en Ronald
marcoz84
Starter

Nog een tip: let op roest. Ik ben zelf in mijn zoektocht er 2 tegen gekomen welke in de wielkast en bij de tankdop aardige roest hadden wat redelijk door was.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”