Volvo v50 parrot asteroid mini

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
inbedrijf
2nd Gear member

ik loop tegen het volgende aan.

In mijn V50 heb ik altijd een parrot mki9100 gehad, zelf netjes ingebouwd met audi2car kabels vanuit de achterbak naar voren, dit werkte allemaal prima.
Toen had ik in mijn hoofd gehaald dat ding is wel eens aan vervanging toe O-) . Via via een parrot asteroid mini gekocht. Mooi ding, maar nu komt het ik sluit alles netjes aan op de bestaande kabels, had dit een kleine beetje uitgezocht en zou allemaal moeten werken. Niet dus :'( , de parrot gaat niet aan. Dus ik dacht das niet handig. Dus ik plaats de oude parrot (mki9100) er weer op, je raadt het al die doet het ook niet.......

Nu kan ik mij zelf maar 1 ding bedenken en dat is dat de zekering die achterin de kofferruimte zit bij de versterker van de radio dat die stuk is. Heeft een van jullie dat al eens meegemaakt, klopt mijn theorie? :-/

Het grappige is nog dat als ik er helemaal geen parrot tussen stop dat mijn radio ook geen geluid heeft.
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
inbedrijf
2nd Gear member

ik ben eruit, het was de zekering in de car2audio kabel die op de versterker zit. Nu heb ik daarna zelf de grootste fout begaan..... door er een verkeerde zekering er in te doen en toen gingen er wat draadjes gaan smelten, dus nu mag ik waarschijnlijk een nieuwe kabel gaan trekken van achter naar voren. Dus op de harde manier weer wat geleerd. :(
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ow ow ow ow koop dat spul toch bij een VOLVO leverancier dan heb je dit soort gezeur niet en krijg je fatsoenlijke bekabeling...
Ik zou er sowieso een MMMi tussen zetten dan kan die hele kabelboom van achter naar voren er tussenuit...

Waarschijnlijk heb je allerlei ISO verloopjes in gebruik nu dus ik kan je geen tips geven hoe dat op te lossen.
(wij leveren dat soort kabels niet, alleen direct connect , en ik weet dus geen pinouts = gevolgen van samensmelting).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
inbedrijf
2nd Gear member

@volvotech, het zijn Kram kabels exact dezelfde als jullie verkopen. Daar zat het probleem ook niet, maar het was een menselijk fout.
[reclame] Maar ben wel benieuwd naar je MMMi verhaal. Kan ik dat ergens terug vinden op jullie website? [reclame]
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Mwoa denk niet dezelfde kabels, voor een Mini of Tablet passen we die namelijk aan...
(spanning moet VOOR in de auto afgenoment worden namelijk hiertoe en niet achterin voor de continu spanning...)
Daarnaast is de pinout van een Mini/tablet anders dan van een 9XXX serie en gaat direct aansluiten op de bekabeling van je 9XXX niet werken. (Sowieso niet).

De MMMi (http://www.volvotech.eu/mmmi) integreert de line-uitgang van je parrot in het audio systeem van je Volvo.
Daardoor hoef je geen mutekabels aan te sluiten, zosnel de MMMi ziet dat er een gesprek of audio gespeeld wordt vanaf de Parrot activeert deze zichzelf en neemt de rol van de Wisselaar, Speler of Radio over, net wat het laatst aan het spelen was.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
inbedrijf
2nd Gear member

En de reden waarom jullie 12v aftappen is om de kabel van kram te verlichten?

Als ik dit moet geloven dan kan het rechtstreeks:
http://www.kram.dk/Images/Vejledninger_Eng/EN003.pdf

Dat MMMi klinkt interessant maar hoe sluit ik die Asteroid mini hier op aan? Waar komt het kastje te liggen?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Euh, die standaard kabel van voor naar achter kan max 3A hebben, meer dan genoeg voor 9xxx maar de helft van wat de mini nodig heeft in piek.
Je zult ook zien dat de kabel die we gebruiken om voor spanning af te gappen 3x zo dik is en van gevlochten koper ipv ern mix van koper en andere marig geleidende materialen...

Kan dus niet rechtstreeks, pinout is anders...

Mini en mmmi worden direct op elkaar aangesloten en de mmmi op je glasvezelbus ...
www.volvotech.eu

inbedrijf
2nd Gear member

Dus als ik het goed begrijp heb ik deze kabel nodig als standaard aansluit mogelijkheid: http://www.volvotech.eu/handsfree/highp ... ?filter=32
En als ik super mooi wil hebben dan neem ik een MMMi systeem.

ik heb nu deze kabel van kram:

EAN-13: 5705932849592
naam: Audio2Car
Volvo S40/V50, 2004- 16 pins
High Performance

Met daarbij los nog een verlengkabel van 5 meter.

Elke keer als ik nu de Parrot asteroid aansluit op mijn radio sprint de zekering van de audio2car kabel eruit.....
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Buiten die standard aansluit mogelijkheid zie je in die betreffende pagina een dropdown met een upgrade... juist voor Parrot Mini en Parrot Tablet ;-)
Daar zit 'm dus het verschil.

Nogmaals... (zucht modus ;-) :
JE KUNT NIET DE GEWONE BEKABELING GEBRUIKEN, ANDERE PIN-OUT !
(dus niet gek als je zekering er uit schiet ;-)
www.volvotech.eu

inbedrijf
2nd Gear member

oke die upgrade bedoelde ik ook, maar die kan ik niet meteen linken. Wat doet die upgrade precies? En ik begrijp ook dat inderdaad de bekabeling die ik heb gebruikt voor mijn parrot MKI9100 anders is dan voor een Parrot asteroid mini. Omdat de bekabeling een constante 12v levert. Klopt dit? En dan zou ik inderdaad de voeding moeten halen uit de zekeringkast in het handschoenen kastje?

Thnx voor je hulp zover.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ook de Parrot MKi9XXX heft een continue voeding nodig alleen krijg deze die uit de versterker achterin.
Je Mini kan dat niet krijgen over die bekabeling want die smelt weg / zekeringen er uit omdat je teveel vermogen afneemt.
Maar dat pas NA dat je de juiste bekabeling hebt gebruikt want de pinout is anders. Ofwel je gebruikt van die bekabeling naar achteren alleen de speaker bedrading voor mute, niks anders, rest komt van voor (spanning).

Zekeringhouder in je handschoenenkastje is je CEM. Dat is geen geschikte plek voor spanning te halen zomaar.
Daar rechts onder achter de vloerbedekking zit spanning genoeg voor continue. Geschakeld kun je vanaf je aansteker halen.
(doet niks verder, alleen laten weten aan de parrot dat deze aan mag en uit moet).
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”