Beste Wim,
Je hebt verleden jaar een vervelend ongeluk gehad in Italië. Volgens
> dit bericht< is er naast een casco verzekering ook een SVI (schadeverzekering Inzittenden) afgesloten . De schadeverzekering inzittenden is een schadeverzekering. Dat wil zeggen dat de werkelijk geleden schade wordt vergoed. De vaststelling van die schade vindt op dezelfde manier plaats als bij de aansprakelijkheidsverzekering. Het verschil zit in het feit dat de schadeverzekering inzittenden uitkeert ongeacht de schuldvraag
Ik lees dat jouw verzekering het dossier gaat sluiten omdat naar
Italiaans recht:
- Onze kosten dus niet vergoed worden;
- whiplashachtige klachten niet of nauwelijks erkend worden;
- de verpeste vakantie niet vergoed wordt.
Vervolgens schrijf jij dat Letselschade niet aan de orde is en jij de kosten van de fysio zelf betalen.
Ik kan het verkeerd hebben, maar ik proef uit het bovenstaande dat een
rechtsbijstandsverzekeraar is ingeschakeld en niet een SVI-verzekeraar.
Waarom ik dat denk:
- Omdat een SVI verzekeraar de schade afwikkelt naar
Nederlands recht (als ware het ongeval in Nederland heeft plaatsgevonden). Jouw SVI verzekeraar zal -onafhankelijk van de schuldvraag/touwtrekkerij met de tegenpartij - jouw letselschade moeten vergoeden. En hoe zij de schade moeten verhalen, (dat Italie geen whiplash (er)kent) is hun zorg.
- Jij kennelijk geen voorschot op de letselschade hebt ontvangen (alleen van de auto,fietsen/fietsendrager heb je wat gezien).
Wellicht eens met jouw verzekeraar contact opnemen om een en ander na te vragen?