Ik reed circa 130-140 km/uur op de snelweg en op eens uit het niets kreeg ik de melding 'Motor Service Spoed' in beeld. Het bleeft echter alleen bij de tekstuele melding en het motormanagement lampje brandde niet. Vervolgens zsm de auto geparkeerd bij een tankstation, even laten rusten en opnieuw gestart. Echter nog steeds dezelfde melding. Wat mij toen opviel was dat het motormanagement lampje (het oranje lampje) wel langer brandde dan normaal. Het bleef ongeveer 10-15 seconden branden en ging daarna uit, enkel de tekst bleef nog zichtbaar. Uiteindelijk omdat het na 17.00 uur was de wegenwacht gebeld en daar de technische dienst aan de lijn gekregen die aanraadde rustig naar huis te rijden daar alleen de melding verscheen en bleef branden en niet het lampje. Daarnaast zei de beste man dat het de melding veroorzaakt kon worden door een mechanisch probleem, maar ook door een elektrisch probleem of een simpele software update die vereist is. Uiteindelijk anar huis gereden en de auto niet meer aangeraakt.
Tot deze morgen. Ik ging kijken of het oliepeil goed was end at bleek perfect te zijn, gevuld tot max. Daarna eht contact aangezet en alleen het motormanagement lampje bleef weer iets langer branden, ca. 10-15 sec. Daarna de motor toch maar eens gestart en warempel, ik kreeg geen melding meer en ook het lampje was dus uit. Een stukje rijden verder had nog geen resultaat gehad en de melding leek verdwenen. Vanavond nog verder gereden (ca. 150 km) en er lijkt niets meer aan de hand te zijn (geen meldingen en of lampjes). Ook niet bij flink optrekken en accelereren op de snelweg.
Ondanks dat ik dinsdagochtend direct de garage bel en langs ga rijden om hem uit te laten lezen was ik erg benieuwd naar jullie ervaringen, kennis en mening. Wat zou dit kunnen zijn en is het ernstig of niet? Ik neem aan dat indien he ternstig is het sowieso garantie wordt, aangezien de auto afgelopen donderdag pas op naam is gezet.
Hieronder een foto gemaakt toen het motormanagement lampje 10-15 sec bleef branden en de rest uit was.

Groet,
Robbert