Accu probleem

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
vaudi
5th Gear member

Is die gewoon op eigen kracht van D terug naar de garage gereden?
v60pih
4th Gear member

Bizar en onbeschoft..
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Vanmorgen de melding Pure niet beschikbaar door tijdsbeperking hybridesysteem. Auto reed op diesel en energie terugwinnen deed hij niet. (bij het afremmen)

Moet er wel bij zeggen dat ik de auto net van de lader had gehaald en zonder voorverwarmen had gestart. Kan het zijn dat de motor opgewarmd werd?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
vaudi
5th Gear member

@rsnhakan,
Advies: laten uitlezen bij de dealer. Foutcodes worden onthouden in het systeem. Kan best zijn dat 1 of andere sensor de regeltechniek laat stoppen.
Daardoor komt er een soort veilige modes: In dit geval blokkering hybride deel.

De auto uitzetten en na 10 min. weer starten kan het probleem resetten en de opstart procedure begint opnieuw. Is tijdens de opstart (denk aan opstarten PC) alles foutloos, dan worden alle
systemen weer vrijgegeven.
Tijdens het laden wordt het verwarmen / koelen van de hybride accu automatisch geregeld. Je hebt alleen invloed door aan te geven dat de auto binnen of buiten staat. Hierdoor weet de auto
of het verwarmen elektrisch of met de dieselkachel mag gebeuren.
Aantje
4th Gear member

HeinvdW schreef: Ja hij is terug.
Door alle ellende en wachten heb ik er eigenlijk gewoon flink de smoor in.
Sinds hij weg is gegaan voor reparatie hebben ze de halve tank leeg gereden. (445km)
Waar dat nou voor nodig was?

Voor dat ik weer een beetje lol in die auto krijg moet er heel wat gebeuren.
Importeur schijnt na vervanging van de onderdeleneen aantal keer (±5 keer) het accupakket volledig te laden en leeg te rijden.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

vaudi schreef: @rsnhakan,
Advies: laten uitlezen bij de dealer. Foutcodes worden onthouden in het systeem. Kan best zijn dat 1 of andere sensor de regeltechniek laat stoppen.
Daardoor komt er een soort veilige modes: In dit geval blokkering hybride deel.

De auto uitzetten en na 10 min. weer starten kan het probleem resetten en de opstart procedure begint opnieuw. Is tijdens de opstart (denk aan opstarten PC) alles foutloos, dan worden alle
systemen weer vrijgegeven.
Tijdens het laden wordt het verwarmen / koelen van de hybride accu automatisch geregeld. Je hebt alleen invloed door aan te geven dat de auto binnen of buiten staat. Hierdoor weet de auto
of het verwarmen elektrisch of met de dieselkachel mag gebeuren.
Binnenkort gaan we toch voor een controlebeurt. Kunnen ze hem gelijk uitlezen. Heb ze al een mail gestuurd met wat punten die ik tegen gekomen ben.
vaudi
5th Gear member

@rsnhakan,
Zijn de wekelijkse aantallen km's weer net zo hoog dan met de vorige?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

We zijn de 5000 al voorbij in precies 3 weken tijd, dus ja :)
Superfunky
5th Gear member

rsnhakan schreef: Vanmorgen de melding Pure niet beschikbaar door tijdsbeperking hybridesysteem. Auto reed op diesel en energie terugwinnen deed hij niet. (bij het afremmen)

Moet er wel bij zeggen dat ik de auto net van de lader had gehaald en zonder voorverwarmen had gestart. Kan het zijn dat de motor opgewarmd werd?
Het is bijna "humor", wij hebben exact dezelfde problemen en ook nog eens tegelijk!

Pre-conditioning probleem heb ik precies als jij en ook dit euvel had ik vanochtend na het wegrijden.
Ik had wel pre-con handmatig gestart,dus daar ligt het niet aan.

De auto wilde ook niet harder dan 145, ook daar kreeg ik een melding: storing in systeem, beperkte snelheid.

Na paar minuten gestopt te zijn bij de hockey weer verder gereden en werkte alles weer normaal.

Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft, 't is dat ik door de week 40km heen, 40km terug rijd, zodat het gemiddeld nog ergens op lijkt, maar ik begin steeds meer bedenkingen over deze techniek te krijgen, maar daar starten we binnenkort wel weer een nieuw topic over als Funky eens een reviewtje gaat schrijven!
Laatst gewijzigd door Superfunky op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autowina
3rd Gear member

Superfunky schreef:Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft
Ik was laatst met het jeugdteam van de voetbal onderweg naar Jong Heerenveen. Binnendoor, vooral tussen 80 en 120 km/uur. De andere auto was een goed ingereden M350. Drie maal raden welke auto de andere auto niet bij kon houden O-)

En op de terugweg was mijn auto al warm voor vertrek... als je hebt zitten blauwbekken in een stadion voelt dat toch wel erg premium!
Ok, ik had wel geluk dat On Call het een keer deed.
Laatst gewijzigd door Autowina op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
v60pih
4th Gear member

Autowina schreef:
Superfunky schreef:Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft
Ik was laatst met het jeugdteam van de voetbal onderweg naar Jong Heerenveen. Binnendoor, vooral tussen 80 en 120 km/uur. De andere auto was een goed ingereden M350. Drie maal raden welke auto de andere auto niet bij kon houden O-)

En op de terugweg was mijn auto al warm voor vertrek... als je hebt zitten blauwbekken in een stadion voelt dat toch wel erg premium!
Ok, ik had wel geluk dat On Call het een keer deed.
M350: minder PK's, een paar honderd kilo zwaarder en gestroomlijnd als een koelkast :sick:
http://www.autoweek.nl/autotest/2550/me ... tec-4matic

Qua knallen en blaffen.... ik weet het niet, de auto kan mij gewoonweg niet bekoren met sportief rijden, ook niet met heico en (nu) nog plattere banden. Je bent alleen maar aan het vechten tegen de natuurkundige wetten. En boven de 150 valt ie dood.
Maar ja, het is ook geen sportauto. Dus toch maar rustiger rijden en heerlijk genieten..
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Superfunky
5th Gear member

v60pih schreef:
Qua knallen en blaffen.... ik weet het niet, de auto kan mij gewoonweg niet bekoren met sportief rijden, ook niet met heico en (nu) nog plattere banden. Je bent alleen maar aan het vechten tegen de natuurkundige wetten. En boven de 150 valt ie dood.
Maar ja, het is ook geen sportauto. Dus toch maar rustiger rijden en heerlijk genieten..
Eens! Maar dat vind ik wel weer leuk, dat spelen. En dan vooral het ontdekken dat deze PiH veel sneller wegglijdt dan de net zo zware Audi, dat je de Audi veel beter in de hand kunt houden en dat AWD van een PiH echt iets anders is dan quattro. Maar je hebt gelijk, ook met Heico, platte banden, 19 inch is het geen sportbak, hooguit een sportievere V60.

Maarrrrr, ik vind het wel heerlijk om lekker door te halen, dat doet 'tie prima. Lekker steeds die 4.000 toeren aantikken, dat mooie brullen v/d D5, ik kan er wel van genieten. Wel jammer dat het respect van de andere weggebruikers voor een Volvo anders is dan voor een Audi. Volvo's kunnen blijkbaar best wel ff wachten, daar hoef je niet voor opzij!
Poni
3rd Gear member

Goh, Funky, toch apart die 1 op 11 ;-)
Ik snap het wel hoor :-)
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Autowina
3rd Gear member

Autoweek: ML350 2013: 2.000 kg, 306 pk. Dus ruim 20 pk meer en 150 kg zwaarder.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Superfunky schreef:
rsnhakan schreef: Vanmorgen de melding Pure niet beschikbaar door tijdsbeperking hybridesysteem. Auto reed op diesel en energie terugwinnen deed hij niet. (bij het afremmen)

Het is bijna "humor", wij hebben exact dezelfde problemen en ook nog eens tegelijk!

Pre-conditioning probleem heb ik precies als jij en ook dit euvel had ik vanochtend na het wegrijden.
Ik had wel pre-con handmatig gestart,dus daar ligt het niet aan.

De auto wilde ook niet harder dan 145, ook daar kreeg ik een melding: storing in systeem, beperkte snelheid.

Na paar minuten gestopt te zijn bij de hockey weer verder gereden en werkte alles weer normaal.

Ik moet zeggen, het was een heerlijke middagje in power mode! Wat een ontzettend onzuinige auto is dit toch. 1:11 + 9 kwh stroom weggeblaft, 't is dat ik door de week 40km heen, 40km terug rijd, zodat het gemiddeld nog ergens op lijkt, maar ik begin steeds meer bedenkingen over deze techniek te krijgen, maar daar starten we binnenkort wel weer een nieuw topic over als Funky eens een reviewtje gaat schrijven!
Het preconditionen had ik voor vertrek ook handmatig gestart! Maar 2 minuten hoor, dus echt preconditionen kun je het niet noemen, dus wellicht heeft dit handmatig starten invloed gehad?!
@je
2nd Gear member

Die van mij is ook weer terug.

Alle ernstige storingen zouden nu weg moeten zijn.
Relais vervangen, stekker vervangen/aangepast en een probleem met de can bus verholpen.
Een en ander had te maken met de trekhaak montage.
Er is flink wat proef gereden, is netjes gemeld overigens.

Navigatie probleem lijkt ook opgelost, maar dat hadden er al meer las ik.
Zie nu geen "stremming" meer maar wel veel "andere gebeurtenis"
Voor de rest blijft de navigatie slecht, maar dat heeft meer met de kaart keuze te maken.

Standkachel probleem konden ze niet vinden, bij de testen werkt het altijd.
Ik heb zelf het vermoeden dat het fout gaat als hij een nacht van te voren is aangezet.
Op dezelfde dag gaat het bij mij ook altijd goed.

Dus nu maar hopen dat alles weg is en ik snel weer wat vertrouwen krijg in de auto.
Komende weken maar even testen.
RoaldH
6th Gear member

Superfunky schreef:
v60pih schreef:
Eens! Maar dat vind ik wel weer leuk, dat spelen. En dan vooral het ontdekken dat deze PiH veel sneller wegglijdt dan de net zo zware Audi, dat je de Audi veel beter in de hand kunt houden en dat AWD van een PiH echt iets anders is dan quattro. Maar je hebt gelijk, ook met Heico, platte banden, 19 inch is het geen sportbak, hooguit een sportievere V60.

Maarrrrr, ik vind het wel heerlijk om lekker door te halen, dat doet 'tie prima. Lekker steeds die 4.000 toeren aantikken, dat mooie brullen v/d D5, ik kan er wel van genieten. Wel jammer dat het respect van de andere weggebruikers voor een Volvo anders is dan voor een Audi. Volvo's kunnen blijkbaar best wel ff wachten, daar hoef je niet voor opzij!
Je moet dat (zwarte) volvo logo in je grill veranderen door 4 ringen ;)
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Poni
3rd Gear member

Funky, je auto is gewoon zo laag geworden dat ze je over het hoofd zien.
Ik doe toch maar geen Heico setje:-)
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
HenVee
1st Gear member
Contacteer:

Mijn PIH is van laatste week april 2014, dus is hij nu 6 weken oud.
Ik heb tot drie maal toe het zelden probleem gehad, de eerste keer heeft hij nieuwe software gehad.
Dat heeft dus niet gelopen, bij de tweede keer is hij een week naar de dealer geweest.
De dealer zei dat het een onbekend probleem is, en ze contact hebben gehad met Volvo Nederland, en die wisten het ook niet.
Na een week kon ik hem weer ophalen, het probleem zou opgelost moeten zijn, maar het is nogmaals teruggekomen.
Nu staat mijn auto alweer 1½ week bij de dealer, nu zeggen ze het probleem gevonden te hebben en er mee aan het werk te zijn.

Als ik hem deze week niet terug krijg, heeft hij net zo lang in de garage gestaan, als ik er mee gereden heb :-|

Dit is mijn eerste Volvo, niet echt een ijzersterke kennismaking.
Mercedes C220
Mercedes E200
Mercedes E300
VOLVO V60 PIH
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”