Topaudio Bowers & Wilkins voor Volvo XC90

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

4wielen schreef:
Msuidgeest schreef: Nu vind ik iets goed als het klinkt zoals de maker het bedoeld heeft. Iets met leeftijd zeker?
En hoe weet je dan hoe de maker het bedoelt heeft?
Tja, die is natuurlijk een beetje lastig. Maar ik gebruik doorgaans geen geluidscorrectie met loudness, bass- of trebleregeling. Laat ik het zo stellen: als ik met een recorder in het bos vogelgeluiden opneem wil ik het uit de luidsprekers thuis op de zelfde manier horen zoals het in het bos klonk.

Zo heeft de maker het bedoeld.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

4wielen schreef:
jds schreef: Magico en Gryphon Audio worden als het beste ter wereld beschouwd en kosten alleen al een meervoud van de XC90
Door wie???
Ik heb even meegezocht op www: http://www.soundstageultra.com/
Mark

[Installateurs gezocht:
dbosker
6th Gear member

Het komt allemaal neer op je persoonlijke voorkeuren.
Ik wilde voor mijn thuisinstallatie nieuwe speakers (centre, surround en hoofdspeakers). Op een zaterdagochtend een luistersessie gehad bij een Groningse Audio Boer. Verschillende muziekstijlen en verschillende speakers. De stelregel. Zoek een paar hoofdspeakers uit die je het best vindt klinken. Kijk niet naar het merk, kijk (in eerste instantie) niet naar de prijs. Ik heb heel wat speakers gehoord, en uiteindelijk kwamen Monitor Audio speakers bij mij als beste uit de bus. Ook van hetzelfde merk surroundspeakers en centrespeaker gekozen.
Mijn bestaande Rel subwoofer was ik tevreden over, evenals de versterker (Denon AVR 2870).
Nieuwe kabels naar de surroundspeakers getrokken, de kabel van de hoofdspeakers was ik tevreden over (Monster).
Later nog eens geprobeerd door de Monster kabel te vervangen door een setje Audio Quest - ik kon niet echt een merkbaar verschil horen.
Hoe dan ook, geluid is en blijft persoonlijk, evenals de instellingen van je versterker en equalizer + de muziek die je erop afspeelt.

laatste Volvo (960) verkocht
4wielen
5th Gear member

@ Mark: dat gaat je nooit lukken om die boservaring thuis te krijgen :happy:
En v.w.b. die bron: dat is natuurlijk hetzelfde als het oordeel van Autoweek, Autovisie, etc. Het zijn maar meningen, en heel vaak zijn die meningen ook nog eens gesponsord...

@ dbosker: ik denk idd dat je maar je eigen oren moet vertrouwen. Ik heb zelf een behoorlijk prijzige audio-installatie gehad en gaf in die tijd ook grif geld voor minimale verschillen die ik meende waar te nemen tussen bijvoorbeeld kabels. Ben daarmee gestopt toen ik mijn eerste kind kreeg en vraag me nu af wat nou echt was en wat fictie. Ik begrijp heel veel dingen uit audioland nog steeds niet, zoals bijvoorbeeld waarom een hele dure stroomkabel nou zo goed zou zijn, terwijl in het stroomnetwerk ook niets bijzonders wordt gebruikt. Heb een installatie gehoord van > 100K en was daar totaal niet van onder de indruk. De verkoper kreeg bijna een orgasme, maar ik moest na een paar minuten alleen maar lachen. Tegelijkertijd heb ik ook wel eens een bescheiden setje gehoord waar ik kippenvel van kreeg... Maar: eenieder die nog nooit een serieuze audio-installatie bij een betere audiowinkel heeft gehoord, weet niet wat hij mist! En goede audio in de auto is een utopie. Stereo-opnames zijn bedoeld voor een setting met twee luidsprekers voor je. Die setting is in een auto niet te realiseren. Punt. Neemt niet weg dat iets lekker kan klinken, maar daar blijft het dan ook wel bij.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
jds
4th Gear member

Msuidgeest schreef:
4wielen schreef:
jds schreef: Magico en Gryphon Audio worden als het beste ter wereld beschouwd en kosten alleen al een meervoud van de XC90
Door wie???
Ik heb even meegezocht op www: http://www.soundstageultra.com/
En door The absolute sound, Stereophile, Listener Magazine, maar alle gekheid op een stokje.
Je kan zo doorgaan en alles in deze wagen gaan steken, echter inderdaad rolgeluiden, geluidsisolatie etc spelen een grotere rol.
Een wagen die meer dan 70 DbA produceert heeft weinig aan een zeer dure installatie.
V480-S60
Geartronic member

Nou zal het geluid bij constante snelheden wel gedempt zijn bij een XC90 (daar ga ik toch wel van uit als ze premium willen blijven 8) ) maar ik ervaar elk geluid in de auto, ook beneden de 70 dB(A), dat boven de stereo uitkomt al als storend. Ook bij mijn (Premium Sound) systeem in de V70 van 2005. Dan kan ik bij de V70 de volumeknop wel wat hoger zetten. Dan heb ik wel minder vervorming als bij het flutsysteem dat in de bedrijfsauto zit, maar de " zachte" passages zijn dan toch echt niet meer te horen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

En dat is precies de reden dat de meeste muziek niet geschikt is om in een voertuig te luisteren. Check maar eens in de "Alleen voor leden"-hoek wie welke muziek aan heeft in de auto: geen klassiek en ook zeker geen muziek met sterk wisselend volume en inhoud. De meesten hebben vlakke en algemene muziek in de auto te luisteren.
Mark

[Installateurs gezocht:
Thom
5th Gear member

Ik wil dit eerst horen/luisteren voor ik net zo enthousiast wordt als Volvo, Volvo HAD een zeer sterke reputatie op audiogebied (bv. met de HU800-series in diverse oudere modellen), hopelijk pakt men dat nu weer op. De Premium-installaties van de laatste jaren waren goed maar zeker niet meer dan dat (gezien de relatief bescheiden meerprijs incl. BPM kon/kan je ook niet méér verwachten m.i.). Bovendien beweert ieder merk dat haar high-end installaties in een vroeg stadium zijn betrokken bij het interieurontwerp, ik geloof dat niet (meer) zo
Laatst gewijzigd door Thom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”