Ja sowieso kan reinigen geen kwaad als je met de bobines aan de gang gaat, doe dat gelijk ook ff. Luchtbehuizing eraf en een Forté er doorheen jagen...
(Jemig wat k@t dat er nog geen oplossing is!!!)
Klopt, Die hebben een modulerende pomp die altijd meeloopt. Dan voel je m nietVerder die hikjes heb ik ook met ingeschakelde airco, kan er niet echt aan wennen mijn VW (vd zaak) heeft dat niet
Gerald de Groot schreef: En mocht het toch aan de brandstofdruksensor liggen, is dat uit te lezen met Vida? Ik heb namelijk geen storingen wanneer ik hem uitlees (op de luchtkwaliteitssensor na, maar die is bij de meesten stuk had ik begrepen)
Vanavond op een ander forum gelezen dat de luchtmassameter nogal eens tot wazige motor hickups kan leiden. Het reinigen van de meet-unit met electro-contactspray zou wonderen doen verrichten. Hoewel het topic bij een Diesel sub-fora stond, hebben benzine injecties ook een LMM.Gerald de Groot schreef: Na vele reparaties heeft mijn T5 (eindelijk) geen storingen meer volgens Vida. Hij rijdt nu verder prima, heeft het vermogen dat hij hoort te hebben. Maar bij constante snelheden op de snelweg voel ik af en toe lichte hikjes. Niet dat je de tellernaald ziet zakken, maar je voelt het wel. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
ik had je ook gewezen op de mogelijkheid vanuit een vervuilde luchtmassameter. Daar nog naar gekeken?Gerald de Groot schreef: Bedankt voor de tip's. De temperatuursensor heb ik doorgemeten, hij geeft een graad of 5, 6 te veel aan. Zou die kleine afwijking ook al invloed kunnen hebben?
Vanavond even V-power getankt bij een groot tankstation, ben benieuwd of dit al een verschil geeft t.o.v. de mogelijk te oude RON98 benzine bij de plaatselijke BP.
Is dat RON101??Gerald de Groot schreef: De hikjes zijn voor 90% verdwenen met de Shell V-power. Het lijkt dus toch met de verbranding verband te houden. Rij nu op Duitse Super+ en ook daarop lijkt hij het prima te doen.