Ik zal mij eerst even voorstellen bij de "bakstenen". Ik rijd al een aantal jaren Volvo. Op dit moment rijden we in een S80. Ik was op zoek naar extra ruimte i.v.m. hobby's en wilde in eerste instantie de S80 inruilen. Ik was, zoals te verwachten, ernstig teleurgesteld over de inruilwaarde bij aanschaf van een paar jaar oude grote MPV. Daarom besloten de S80 te houden en een 945 er naast te gaan rijden. De extra kosten worden gecompenseerd door het nagenoeg ontbreken van afschrijving op de Volvo's

Vanmiddag ga ik de 945 Polar op halen. Hij is van 1997 en heeft 198.000 km gereden. Aantoonbaar van 1ste eigenaar en onderhoudshistorie bekend. Bij 195.000 is de distributie vervangen en is een grote onderhousbeurt uitgevoerd. Tijdens de proefrit aangenaam verrast door comfort. Geen piepjes, kraakjes of andere rare geluiden. Geen lekkages kunnen constateren.
We gaan er later in het jaar mee op vakantie naar Italie. Ben benieuwd hoe dit bevalt t.o.v. de S80.
Heb al aardig lopen spitten op het forum voor aandachtspuntjes. Maar volgens mij is de 940 een redelijk probleemloze auto mits goed onderhouden.
Ik zal zsm foto's plaatsen en jullie op de hoogte houden van het vergelijkend onderzoek

met vriendelijke groet,
Jeroen