Bij zowat elke review op youtube is de ruimte achterin een minpunt.
Maar hoe wordt dit door de dagelijkse gebruikers ervaren?
Ik rijd momenteel met de v40 classis maar deze begint stillaan op zijn einde te lopen en de nieuwe v40 heeft veel kans om de opvolger te worden.
Ik gebruik mijn wagen vaak om een fiets te vervoeren ( racefiets/mountainbike) en nu moet ik maar gewoon de bank plat leggen en kan hij er zo in.
Bij de nieuwe v40 zal dit waarschijnlijk niet lukken maar ik vind het niet erg om de wielen er uit te moeten halen.
Lukt het dan wel om er makkelijk een fiets in te leggen? Op het zicht lijkt mij de kofferingang redelijk smal.
Passagiers achterin neem ik bijna nooit mee, dus de passagiers ruimte achterin baart mij minder zorgen.
Ruimte achterin V40
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mijn collega is fanatiek wielrenner en hij zegt dat het geen probleem is de racefiets in de V40 te vervoeren
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
Bij mij moet de voorband eruit en de zadelpen eraf.(mtb) En dan nog zit de achterband tegen het leer van de voorstoel aan. (helemaal uit elkaar halen heb ik nooit zin in)
Ruimte achterin is niet riant maar het kan wel. Ik ben opzoek naar dakdragers voor bovenstaande reden.
Ruimte achterin is niet riant maar het kan wel. Ik ben opzoek naar dakdragers voor bovenstaande reden.
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
-
- Starter
Dus wanneer de beide wielen eruit zijn kan hij er makkelijk in?ahuntjens schreef: Bij mij moet de voorband eruit en de zadelpen eraf.(mtb) En dan nog zit de achterband tegen het leer van de voorstoel aan. (helemaal uit elkaar halen heb ik nooit zin in)
Op het dak zetten is voor mij absoluut geen optie.
Dan zou ik eerder kiezen voor een thule fietsendragen, maar dat is wat omslagtiger dan hem er in te kunnen leggen.
- Eddy S60
- 6th Gear member
Ik vervoer mijn racefiets gewoon achterin bankjes klappen voorwiel eruit en dan gaat hij er makkelijk in.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
-
- 1st Gear member
Voor mtb zou ik zeker voor trekhaak en fietsdrager gaan.
Zelf heb ik ook een ATB en die vervoer ik tot nu toe ook altijd in de auto.
Maar wel in een 850 station.
Plastic zeil eronder voor de viezigheid is zeker geen overbodige luxe.
Zelf moet ik er niet aan denken om dit straks ook in de v40 te gaan doen.
Voorwiel zal er zeker uit moeten maar weet niet of een 29er dan wel achterin past.
Die gaat dus achterop of desnoods zelfs op de aanhangwagen.
Zelf heb ik ook een ATB en die vervoer ik tot nu toe ook altijd in de auto.
Maar wel in een 850 station.
Plastic zeil eronder voor de viezigheid is zeker geen overbodige luxe.
Zelf moet ik er niet aan denken om dit straks ook in de v40 te gaan doen.
Voorwiel zal er zeker uit moeten maar weet niet of een 29er dan wel achterin past.
Die gaat dus achterop of desnoods zelfs op de aanhangwagen.
-
- Starter
Of en hoe de fiets er gemakkelijk in gaat hangt natuurlijk in eerste instantie van jouw lengte en daarmee de grootte van je fiets af
. Ik ben niet klein (1.87m) en heb een fiets met geïntegreerde zadelpen die ik dus niet kan verwijderen. In mijn vorige auto (Seat Leon) hoefde ik alleen voorwiel er uit te halen (bij achterbank volledig omlaag), in de V40 lukt dat eigenlijk niet. Moet beide wielen er uit halen en dan nog is het even passen en meten. Past uiteindelijk wel, maar scheelt door de relatief nauwe opening van de achterklep wel wat.
Voor overig gebruik voldoet de achterbak voor mij overigens prima, maar ik heb dan ook geen kinderen

Voor overig gebruik voldoet de achterbak voor mij overigens prima, maar ik heb dan ook geen kinderen

Laatst gewijzigd door CamielM op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Wat voor fiets heb je en hoe lang ben je?? Ik heb dit onderdeel namelijk compleet vergeten mee te nemen in de keuze voor de V40. De klep lijkt inderdaad het grootste obstakel. In de Giulietta en ook in de Leon was het een kwestie van voorwiel eruit. Ben 1.87, de frame maat van fiets heb ik zo 1-2-3 niet paraat.TomB schreef: Mijn oude racefiets ging er in het geheel in, bij de nieuwe fiets moet ik het voorwiel eruit halen.
Het zal er dus om spannen maar zelfs het voorwiel eruit halen is een kleine moeite![]()
In bestelling: V40 D4 Business - R-Design Plus Line - Sapphire Black, Freja 17", Verlaagd Sportonderstel, Business Pack Connect, Luxury Line, Scandinavian Line, Security Line, extra getint glas achterpotieren en achterklep, geen model en motoraanduiding.
-
- Starter
Ik ben 1.78 en heb ook een geïntegreerde zadelen. Hoogte van racket tot zadel 75cm. Ik kan de fiets met een beetje doorduwen achterin kwijt zonder de bank plat te doen. Beetje passen en meten, wieltjes eruit en gaan. Ik laat alleen de plastic delen voor de hoedenplank aanpassen, zodat ik de fiets er makkelijker in kan krijgen. Ik heb wel een trekhaak besteld voor de MTB tochten!
-
- 1st Gear member
Ik ben afgelopen 3 weken ermee op vakantie geweest. En ik vond de ruimte achterin ook tegenvallen. Doe er een grote koffer in en je ruimte wordt niet meer optimaal benut. Verder zit er een irritant randje achterin de kofferbak (tegen de achterstoelen aan), waardoor sommige koffers net niet in de lengte er in passen. Met drie personen moest de helft van de achterbank plat, om alles kwijt te kunnen. Met 4 (volwassen) personen is het dus niet te doen. Gelukkig rijd ik meestal in mijn eentje of met twee personen in de auto.
Volvo V40 D4 R-Design
Osmium Grey metallic
Business Pack Connect & Winter Line
18" Ixion II
Polestar Tuning
Osmium Grey metallic
Business Pack Connect & Winter Line
18" Ixion II
Polestar Tuning
- JDG
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De ruimte achterin hangt (hoe logisch ook) voornamelijk af van de lengte van de voorinzittenden. Ikzelf ben 1,78 en achterin kan iemand van mijn lengte gewoon heel goed zitten. Voldoende beenruimte, hoofdruimte is zowiezo wel wat minder als je langer dan 1,80 bent ivm het panoramadak. Zit voorin is overigens iets hoger ivm de elektrisch verstelbare stoelen. Fiets moet ik nog eens proberen, hoop dat het zonder demonteren lukt 

Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
-
- 2nd Gear member
Ik ben 1.85 en rij op een Giant Defy 3 (maat L: http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... /#geometry).Pijkie schreef:Wat voor fiets heb je en hoe lang ben je?? Ik heb dit onderdeel namelijk compleet vergeten mee te nemen in de keuze voor de V40. De klep lijkt inderdaad het grootste obstakel. In de Giulietta en ook in de Leon was het een kwestie van voorwiel eruit. Ben 1.87, de frame maat van fiets heb ik zo 1-2-3 niet paraat.TomB schreef: Mijn oude racefiets ging er in het geheel in, bij de nieuwe fiets moet ik het voorwiel eruit halen.
Het zal er dus om spannen maar zelfs het voorwiel eruit halen is een kleine moeite![]()
De oude fiets was een iets kleinere Bianchi.