Vraagje over de type automaat bakken V70 D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
freddyr
Starter

Hoi Allen,

Ik een vraag over de type aanduidingen van de automatische bakken van onze Volvo's

Je hebt de normale automaat ( zo noem ik het maar)en de Geartronic uitvoering, alleen nu komt mijn vraag.

Wat zijn de type, of benamingen voor deze verschillende type bakken?

Ik zie wel eens AW50-55-SN staan en denk dat die voor de normale uitvoering is.
Wat is de benaming of type va de geartronic?
Of zijn het allemaal dezelfde, maar met een andere aanpassing om die aan te sturen zodat je zelf kan schakelen?
En waar moet ik opletten bij zo'n aankoop van een gebruikte automaatbak?

Mijn eigen is helaas niet de beste meer na bijna 400.000 km en wil gaan kijken voor een goede gebruikte.
Alleen wil ik wel zeker weten, of ik de goede kan aankopen, en niet een verkeerde type zou aankopen.

Revisie is wel een de beste optie, alleen kan ik dat niet uitgeven op dit moment, en zoek ik het bij de gebruikte onderdelen in de hoop nog lang plezier en betrouwbaarheid van de Volvo te mogen hebben.

Wie kan mij helpen aan de antwoorden of tips.

Alvast bedankt.
Gr. Freddy
Brandstof prijzen.... interesseren me niet, tank altijd voor maar 50 euro
evert65
6th Gear member

Revisie kost je 3 ruggen
Maar wat is het precieze probleem slip, bokkig of ???
Een ruilbak op de sloop is een waagstuk, je kan geluk hebben, maar ook pech , en dan ben je 1500 verder met tranen in de portemenee
Kijk jongen, kopen is het geld niet direct, maar de arbeid , ouwe bak uitbouwen, andere erinbouwen, daar lopen de pegels mee je hand uit
Maarre wat voor volvo rij je eigenlijk type en bouwjaar ?
Aisin warner 55 zit in de v70 N
Geen geld voor revisie , 4 ton op de teller , ga dan eens kijken naar een andere wagen dat financieel misschien slimmer
Want na een investering van 1500 minimaal moet je de wagen echt tot op de straatstenen afrijden
En gezien de km stand zullen er mettertijd nog extra onkosten bij komen dat moet je er voorover
Mijn idee inruilen voor een andere volvo
keep calm!, your randomizer is running
BlackcurrantV70
7th Gear member

Op volvocars.nl kan je alle oude prijslijsten downloaden en daar staan de bak types bij vermeld.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Walter
Geartronic member
Contacteer:

pas inderdaad op met een gebruikte bak. Ik heb destijds mijn 'verlies' geslikt en ben voor een ruilbak gegaan. Was duurder maar wist zeker dat het dan goed was. Zoals gezegd is het het werk wat het duur maakt. Een sloper biedt bakken aan als zijnde goed en daar kom je pas achter als de auto rijdt. Dan kan 'ie er weer uit... En bedenk je goed dat een sloper de meeste auto's ongezien en in de kreukels koopt, op de trailer liert en vervolgens op eigen terrein uit elkaar trekt. Hoe kan hij dan weten dat het een prima bak is?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”