Hallo allemaal,
deze week zijn de eerste V40 D4 binnen gekomen bij de dealer, vanaf volgende week zullen de eerste D4 rijders zich op de nederlandsche wegen gaan begeven.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van deze nieuwe motor.
Wie heeft er al 1 in zijn bezit, of heeft er al in gereden?
Ervaringen nieuwe D4 V40
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16.06.2014 - 20:17
Laatst gewijzigd door gideonr1983 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Gisteren een rondje over het industrieterrein Beverkoog in Alkmaar gereden met een V40D4 Summum. Motor klinkt goed (lekker dieselig), turbo lekker hoorbaar en belangrijkste, hij trekt als een lier. Al vanaf lage toeren zit er een goede versnelling in. De versnellingsbak heeft, voor zover dit in het korte ritje duidelijk wordt, goede verhouding zodat je in zijn 2e door een bocht kan zonder hikken. En direct dan weer die power om weg te rijden met lekker tempootje.of heeft er al in gereden?
Dat komt dus allemaal wel goed met die D4 rijders!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16.06.2014 - 20:17
Helemaal top. Heb je zelf voorheen in de oude d4 gereden? Is het verschil groot tussen beide motoren?fret schreef:Gisteren een rondje over het industrieterrein Beverkoog in Alkmaar gereden met een V40D4 Summum. Motor klinkt goed (lekker dieselig), turbo lekker hoorbaar en belangrijkste, hij trekt als een lier. Al vanaf lage toeren zit er een goede versnelling in. De versnellingsbak heeft, voor zover dit in het korte ritje duidelijk wordt, goede verhouding zodat je in zijn 2e door een bocht kan zonder hikken. En direct dan weer die power om weg te rijden met lekker tempootje.of heeft er al in gereden?
Dat komt dus allemaal wel goed met die D4 rijders!
Nou ik kan niet wachten, ben enorm benieuwd!
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Nope, wel in een D5....en die klonk behoorlijk andersHelemaal top. Heb je zelf voorheen in de oude d4 gereden? Is het verschil groot tussen beide motoren?
Nou ik kan niet wachten, ben enorm benieuwd!

-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21.06.2014 - 15:01
Vandaag via TvK gereden in de V40 D4 en S60 D4 (automaat). Complimenten aan Ton van Kuyk voor het organiseren in samenwerking met Prodrive. Was erg leuk en leerzaam.
Wat betreft de D4 kan ik niet anders zeggen dat ik onder de indruk ben van de power en souplesse. Man man, wat rijdt dat lekker
Het geluid blijft binnen de perken, dat vind ik bij een diesel wel fijn. Ik kan niet wachten tot de aflevering van mijn V40 D4
Wat betreft de D4 kan ik niet anders zeggen dat ik onder de indruk ben van de power en souplesse. Man man, wat rijdt dat lekker

Het geluid blijft binnen de perken, dat vind ik bij een diesel wel fijn. Ik kan niet wachten tot de aflevering van mijn V40 D4

-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16.06.2014 - 20:17
Zijn er ondertussen nog meer mensen die met de nieuwe D4 gereden hebben?
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Gisteren heel even op het industrieterrein aan het sporten geweest en dat wil de D4 wel. Motor hangt goed aan het gas. Was wel een handbak. Moeten ze ook weer eens in de dik benzine versies aanbieden…
Een punt van kritiek, bandengeluid kwam heel sterk door in het interieur.
Een punt van kritiek, bandengeluid kwam heel sterk door in het interieur.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16.06.2014 - 20:17
Bedoel je 16inch banden?Johann schreef: Gisteren heel even op het industrieterrein aan het sporten geweest en dat wil de D4 wel. Motor hangt goed aan het gas. Was wel een handbak. Moeten ze ook weer eens in de dik benzine versies aanbieden…
Een punt van kritiek, bandengeluid kwam heel sterk door in het interieur.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16.06.2014 - 20:17
Weet je welke banden er onder die V40 zaten?CHRISITO schreef: Beetje afhankelijk van merk band druk en inch
- MCN
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 20.07.2014 - 23:31
Ik heb er inmiddels ook in mogen rijden, eveneens tijdens een Midsommer dag bij Volvo in Alkmaar. (TvK)
Mijn bevindingen:
Eerst gereden in een D2, slim van de dealer om op die manier het contrast te verduidelijken. Wat een verschil is dat zeg! De D2 trekt gewoon normaal, maar heeft bijvoorbeeld een enorm turbogat van zeker ruim 2 seconden voordat de turbo zijn spoeling benut. In de D4 niets hiervan, onmiddelijk power en hij blijft maar trekken. De breedte van het toerenbereik is ook zeer indrukwekkend. Je zit zo op 140 kmu in de 4e versnelling, in mijn geval op B wegen ergens door een polder. Scherp blijven dus en oppassen, want ook al voelt het allemaal heel natuurlijk, je beweegt nog steeds 1,5 ton voort!
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is hoe bijzonder goed het blok werkt. Maar een auto is meer dan zijn blok! Schakelen prima, mooi kordate slagen. Ik vind het jammer dat bijvoorbeeld de armsteun voor niet omhoog stelbaar is. Stoelen goed, maar niet in lengte te verlengen, ook een gemiste kans hier. Dit is zo 123 mijn eerste ervaring...
Mijn bevindingen:
Eerst gereden in een D2, slim van de dealer om op die manier het contrast te verduidelijken. Wat een verschil is dat zeg! De D2 trekt gewoon normaal, maar heeft bijvoorbeeld een enorm turbogat van zeker ruim 2 seconden voordat de turbo zijn spoeling benut. In de D4 niets hiervan, onmiddelijk power en hij blijft maar trekken. De breedte van het toerenbereik is ook zeer indrukwekkend. Je zit zo op 140 kmu in de 4e versnelling, in mijn geval op B wegen ergens door een polder. Scherp blijven dus en oppassen, want ook al voelt het allemaal heel natuurlijk, je beweegt nog steeds 1,5 ton voort!
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is hoe bijzonder goed het blok werkt. Maar een auto is meer dan zijn blok! Schakelen prima, mooi kordate slagen. Ik vind het jammer dat bijvoorbeeld de armsteun voor niet omhoog stelbaar is. Stoelen goed, maar niet in lengte te verlengen, ook een gemiste kans hier. Dit is zo 123 mijn eerste ervaring...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Nog meer mensen die ervaringen willen delen over de nieuwe D4.. 

Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 01:09
Lekkere motor, heb zelf een d2 maar kreeg een d4 mee als vervangende auto.
Ik moest erg wennen aan de versnelling (de R zit op een andere plek en hij schakelt iets anders;)). Je merkt dat er 2 turbo's op de d4 zitten, zo hebben ze het turbogat mooi weten weg te werken!
Naast een stuk scheuren heb ik ook gelet op het verbruik. Ik moest (nog) meer dan in mijn d2 mijn best doen om in de buurt van de fabrieksopgave te komen, wellicht gewenning.
Ik weet zeker dat iedereen die er nog op wacht geen spijt van de motor gaat krijgen. Inmiddels heb ik mijn eigen auto weer terug en die bevalt gelukkig nog even goed
Ik moest erg wennen aan de versnelling (de R zit op een andere plek en hij schakelt iets anders;)). Je merkt dat er 2 turbo's op de d4 zitten, zo hebben ze het turbogat mooi weten weg te werken!
Naast een stuk scheuren heb ik ook gelet op het verbruik. Ik moest (nog) meer dan in mijn d2 mijn best doen om in de buurt van de fabrieksopgave te komen, wellicht gewenning.
Ik weet zeker dat iedereen die er nog op wacht geen spijt van de motor gaat krijgen. Inmiddels heb ik mijn eigen auto weer terug en die bevalt gelukkig nog even goed

Laatst gewijzigd door joshuakemper60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R-Design Plus Line - Ice White - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Verwarmbare voorruit
Peugeot 207 CC 1.6 THP
Vorige auto's:
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI
Alfa Romeo Mito 1.4T 155 PK
Peugeot 107 XS + aftermarket extra's
Volvo V40 D2 R-Design Plus Line - Ice White - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Verwarmbare voorruit
Peugeot 207 CC 1.6 THP
Vorige auto's:
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI
Alfa Romeo Mito 1.4T 155 PK
Peugeot 107 XS + aftermarket extra's