1: Laadt nooit
- Autozoeker
2: Laadt alleen thuis/werk
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
3: Laadt overal waar het kan, maar stopt nu met openbaar laden:
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- TMacD (afhankelijk van het tarief voor debetreffend punt)
4: Laadt overal waar het kan, de gestegen prijs brengt daar geen verandering in:
- IkeV70
- RichieB (mijdt wellicht wel de E-laad palen om een statement te maken)
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
feit is dat ik zelden de auto parkeer of thuis of op het werk, (laden in de gemeente waar ik woon is overigens gratis)
via new motion (app & web) kun je makkelijk de tarieven zien welke worden berekend : https://my.thenewmotion.com/
Openbaar laden (na de kostenverhoging)
-
- 3rd Gear member
Laatst gewijzigd door TMacD op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- jvov60
- 4th Gear member
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- IV39
- henkchroom
- HenVee
4: Laadt overal waar het kan, de gestegen prijs brengt daar geen verandering in:
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
feit is dat ik zelden de auto parkeer of thuis of op het werk, (laden in de gemeente waar ik woon is overigens gratis)
via new motion (app & web) kun je makkelijk de tarieven zien welke worden berekend : https://my.thenewmotion.com/
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 4th Gear member
Even de tussenstand bekijken t/m de input van jvov60...
Totaal 23 stemmen.
a. 4% laadt nooit (1)
b. 43% laadt alleen thuis of op het werk (10)
c. 17% stopt met laden bij palen en elders (4)
d. 35% blijft overal laden (8)
Er vanuitgaande dat a. en b. niet verandert vanwege de prijsstijging kunnen we concluderen dat voor de prijsstijging 52% (12) overal waar mogelijk laadde.
Na de prijsstijging is dat dus 35% (8).
Ten opzichte van het totaal stopt 17% met de palen.
Ik vind dat meevallen..
Totaal 23 stemmen.
a. 4% laadt nooit (1)
b. 43% laadt alleen thuis of op het werk (10)
c. 17% stopt met laden bij palen en elders (4)
d. 35% blijft overal laden (8)
Er vanuitgaande dat a. en b. niet verandert vanwege de prijsstijging kunnen we concluderen dat voor de prijsstijging 52% (12) overal waar mogelijk laadde.
Na de prijsstijging is dat dus 35% (8).
Ten opzichte van het totaal stopt 17% met de palen.
Ik vind dat meevallen..
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Optie 3: Overal laden waar het kan, zolang het maar niet bij het publieke dieventuig is.
Thuis kan ik nog niet laden. Echter als de gemeente doorpakt komt hier een E-laad paal. Die witteboorden maffia gun ik het daglicht niet in de ogen. Zeker niet als je weet hoeveel winstmarge er in de € 0.35/kWh zit.
Bij de huidige opdrachtgever wordt het gratis aangeboden en bij de lokale Jumbo ook. Mijn huidige oplaad plekken.
Met een literprijsje van 1.394 per liter diesel, blijf ik zeer economisch en milieuvriendelijk dieselen.
Zodra de prijs weer normaal wordt, dan ga ik er weer eens naar kijken.
---------------------------------------------
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Thuis kan ik nog niet laden. Echter als de gemeente doorpakt komt hier een E-laad paal. Die witteboorden maffia gun ik het daglicht niet in de ogen. Zeker niet als je weet hoeveel winstmarge er in de € 0.35/kWh zit.
Bij de huidige opdrachtgever wordt het gratis aangeboden en bij de lokale Jumbo ook. Mijn huidige oplaad plekken.
Met een literprijsje van 1.394 per liter diesel, blijf ik zeer economisch en milieuvriendelijk dieselen.
Zodra de prijs weer normaal wordt, dan ga ik er weer eens naar kijken.
---------------------------------------------
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
- Poni
- 3rd Gear member
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- poni
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Ik laadt eigenlijk alleen bij hoge uitzondering op andere plekken dan thuis en mijn werk.
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- poni
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Ik laadt eigenlijk alleen bij hoge uitzondering op andere plekken dan thuis en mijn werk.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- poni
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- Nutcaze
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Ik was een fanatiek lader (op dit moment nog steeds omdat Essent het tarief nog steeds op 25 cent per kWh heeft liggen zonder starttarief en dat blijft ook nog minimaal een maand zo conform de overeenkomst). Daarna ben ik niet meer van plan bij openbare laadpalen te laden. Het is jammer maar het is niet anders. Zit momenteel met 17000 km op een gem. verbruik van 1.6l /100 km maar dat zal spoedig veranderen. Ik ga alleen nog maar op werk laden waar ik een laadpaal heb laten installeren. Thuis geen mogelijkheid tot laden (geen eigen oprit). Ik vind dat de afvallers hier inderdaad nog wel meevallen. Ik las de reacties op de website van TNM (http://www.thenewmotion.com/laden/vanaf ... ew-motion/) maar daar zie ik alleen maar afvallers. En als je inderdaad een Prius-rijder bent zou je wel gek zijn om nog te gaan laden.
Ze gaan hier in Alkmaar een parkeergarage voorzien van 10 laadplekken gevoed door zonne-energie. Ik heb zomaar het idee dat dat 10 lege plekken gaan worden. Je hebt achter de slagboom van de parkeergarage ook nog eens geen parkeervoordeeltje. Je moet wel behoorlijk milieu-freak zijn wil je dat toch gaan doen. Ook ik heb me best ingezet om zoveel mogelijk te laden. Kwartier lopen was me niet te gek. Maar met dit ontmoedigingsbeleid hou ik het voor gezien.
En voor de mensen die roepen "je krijgt ook een berg aan fiscale voordelen dus...": je betaalt ook een fors hoger bedrag voor de aanschaf om elektrisch te kunnen rijden.
En dan de regering die het vreemd vind dat de voormalige zuinige, gesubsidieerde auto's verdwijnen naar het buitenland....is er iemand die denkt dat er over 5 jaar nog een PIH in Nederland rondrijdt? Wie wil er nou een bijna 2000 kilo zware diesel.....die vanaf 1-1-2016 ongetwijfeld voor vol in de wegenbelasting geteld wordt en na 5 jaar niet meer bijtellingsvrij is.....aan niemand meer te slijten in NL....
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- poni
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- Nutcaze
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Ik was een fanatiek lader (op dit moment nog steeds omdat Essent het tarief nog steeds op 25 cent per kWh heeft liggen zonder starttarief en dat blijft ook nog minimaal een maand zo conform de overeenkomst). Daarna ben ik niet meer van plan bij openbare laadpalen te laden. Het is jammer maar het is niet anders. Zit momenteel met 17000 km op een gem. verbruik van 1.6l /100 km maar dat zal spoedig veranderen. Ik ga alleen nog maar op werk laden waar ik een laadpaal heb laten installeren. Thuis geen mogelijkheid tot laden (geen eigen oprit). Ik vind dat de afvallers hier inderdaad nog wel meevallen. Ik las de reacties op de website van TNM (http://www.thenewmotion.com/laden/vanaf ... ew-motion/) maar daar zie ik alleen maar afvallers. En als je inderdaad een Prius-rijder bent zou je wel gek zijn om nog te gaan laden.
Ze gaan hier in Alkmaar een parkeergarage voorzien van 10 laadplekken gevoed door zonne-energie. Ik heb zomaar het idee dat dat 10 lege plekken gaan worden. Je hebt achter de slagboom van de parkeergarage ook nog eens geen parkeervoordeeltje. Je moet wel behoorlijk milieu-freak zijn wil je dat toch gaan doen. Ook ik heb me best ingezet om zoveel mogelijk te laden. Kwartier lopen was me niet te gek. Maar met dit ontmoedigingsbeleid hou ik het voor gezien.
En voor de mensen die roepen "je krijgt ook een berg aan fiscale voordelen dus...": je betaalt ook een fors hoger bedrag voor de aanschaf om elektrisch te kunnen rijden.
En dan de regering die het vreemd vind dat de voormalige zuinige, gesubsidieerde auto's verdwijnen naar het buitenland....is er iemand die denkt dat er over 5 jaar nog een PIH in Nederland rondrijdt? Wie wil er nou een bijna 2000 kilo zware diesel.....die vanaf 1-1-2016 ongetwijfeld voor vol in de wegenbelasting geteld wordt en na 5 jaar niet meer bijtellingsvrij is.....aan niemand meer te slijten in NL....
2013 Volvo V60 PIH MY14 Bright Silver metallic, Ixion 18", Hybrid Technology + Driver Support Line
-
- 2nd Gear member
Nutcaze: Vanaf 1-1-2016 betaal je wegenbelasting op basis van een correctie, het gewicht van de electromotor en accu's wordt daarbij in mindering gebracht. Als de delta tussen diesel en benzine dan nog steeds rond de 30/35 cent de liter ligt, dan ligt het kantelpunt D6 pih versus een vergelijkbare dikke T5 benzineversie zéér laag en rij je nog steeds erg voordelig, helemaal als je veel km's maakt.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ok, waar heb je dat gevonden? Heb er vaker naar gezocht maar nooit iets gevonden. Weet wel dat de voormalige zuinige auto's per 1-1-2014 allemaal vol tarief zijn gaan betalen. Bij de PIH auto's wordt hier dus een speciaal tarief voor gemaakt?
Laatst gewijzigd door Nutcaze op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH MY14 Bright Silver metallic, Ixion 18", Hybrid Technology + Driver Support Line
- peterpijpelink
- 1st Gear member
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- poni
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- Nutcaze
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Zelf laad ik thuis of op werk, beiden 100% op basis van zonnepanelen. Langs de straat laden ja als kan en betaalbaar is. In Egmond aan Zee pas geleden gratis parking tegen betaling van opladen auto. Mooie deals zijn dat. Kom je verder weinig tegen helaas...
- Autozoeker
- Superfunky
- RoaldH
- V60PIH
- Inspireman
- vaudi
- v60pih seeker
- ferretje
- Durden
- TMacD
- jvov60
- poni
- IV39
- henkchroom
- HenVee
- JRkalf
- Nutcaze
- IkeV70
- Robercop
- volvosan
- Jaromir
- Pil
- Marc van Os
- Goukcher
Zelf laad ik thuis of op werk, beiden 100% op basis van zonnepanelen. Langs de straat laden ja als kan en betaalbaar is. In Egmond aan Zee pas geleden gratis parking tegen betaling van opladen auto. Mooie deals zijn dat. Kom je verder weinig tegen helaas...
Volvo V60 PiH 2013. Full option. Vorige auto's Skoda Octavia vRS.
-
- 2nd Gear member
Wet uitwerking Autobrief, citaat:Nutcaze schreef: Ok, waar heb je dat gevonden? Heb er vaker naar gezocht maar nooit iets gevonden. Weet wel dat de voormalige zuinige auto's per 1-1-2014 allemaal vol tarief zijn gaan betalen. Bij de PIH auto's wordt hier dus een speciaal tarief voor gemaakt?
'Er wordt een uitzondering gemaakt voor de auto’s met een CO2-uitstoot van niet meer dan 50 gr/km. Tijdelijke stimulering is voor deze categorie voertuigen gewenst om een zodanig volume te realiseren dat de prijs van het product kan dalen en daardoor een doorbraak van het product een kans krijgt. Voorgesteld wordt om voor genoemde categorie personenauto’s een tijdelijke vrijstelling in de MRB introduceren. Deze vrijstelling gaat in op het moment dat de huidige vrijstelling wordt beëindigd en loopt door tot en met 2015. In de autobrief is aangekondigd dat er een vorm van compensatie verleend gaat worden voor het feit dat de nieuwe generatie elektrische en semi-elektrische auto’s een aanzienlijk hoger gewicht kennen als gevolg van bijvoorbeeld het accupakket en de elektromotor. De thans geldende forfaitair gewichtscorrectie van 125 kg die op het gewicht van deze auto’s in mindering wordt gebracht voor de bepaling van de grondslag van de MRB is dan ook niet afdoende voor deze nieuwe generatie modellen. Er is echter geen directe noodzaak om bij dit wetsvoorstel reeds de gewichtscorrectie te verhogen, omdat deze nieuwe generatie (zeer) zuinige auto’s onder de huidige tijdelijke vrijstelling van de MRB zullen vallen die tot 1 januari 2016 blijft gelden. De tussenliggende periode kan dan worden benut om het toegenomen extra gemiddelde gewicht van deze categorie auto’s nauwkeuriger te bepalen op basis van de nieuwe modellen die de komende twee jaar op de markt komen'
Resumé: een vermindering van 125 kilo geldt nu al voor alle hybrides, die heb je dus al in de pocket, maar er volgt nog een verdergaande correctie. Kans is groot dat die eind 2014 al wordt aangekondigd in Autobrief 2 van het min. van Financiën.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ok, klinkt alsof er over nagedacht is. Hoewel ik er dan nog over twijfel of over 5 jaar een 5 jaar oude D5 niet de voorkeur gaat hebben voor een gemiddelde koper.
Had men ook maar nagedacht voordat de verhoging van elektrisch laden werd doorgevoerd, ik krijg nou niet echt het idee dat de overheid het probeert te stimuleren op deze manier (ja wel de peperdure aanschaf wordt gestimuleerd maar niet het elektrisch rijden an sich meer en dan schiet je er per saldo nog niets mee op, behalve dan dat er een aantal veel te zware benzine/dieselauto's over de weg denderen met het nodige extra verbruik op de koop toegenomen).
Had men ook maar nagedacht voordat de verhoging van elektrisch laden werd doorgevoerd, ik krijg nou niet echt het idee dat de overheid het probeert te stimuleren op deze manier (ja wel de peperdure aanschaf wordt gestimuleerd maar niet het elektrisch rijden an sich meer en dan schiet je er per saldo nog niets mee op, behalve dan dat er een aantal veel te zware benzine/dieselauto's over de weg denderen met het nodige extra verbruik op de koop toegenomen).
-
- 2nd Gear member
Hoeveel meer stimulans dan vijf (!) jaar 0% bijtelling wil je dan nog hebben om electrisch te rijden? Blijft gewoon een topregeling. En niemand dwingt je om 'm na vijf jaar te verkopen. Al zou de restwaarde tegenvallen, hij heeft ook bijna niks 'gekost' in de aanschaf. Anyways: ook mét diesel MRB blijft ie aantrekkelijk: het MRB kantelpunt van een D5 versus een T5 ligt nu rond de 13.000km/jaar. Voor een Pih ligt dat punt nog lager afhankelijk van hoeveel electrisch je rijdt. Zelfs doorschuiven naar privé als auto die minder rijdt kan tzt prima.
- IkeV70
- 5th Gear member
0% bijtelling en aanschaf subsidies zijn geen stimulans voor electrisch rijden. De prijs en het gemak van laden bepalen of men electrisch rijdt of op diesel.Skibs schreef: Hoeveel meer stimulans dan vijf (!) jaar 0% bijtelling wil je dan nog hebben om electrisch te rijden? Blijft gewoon een topregeling.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- jp-v60
- 4th Gear member
Ik snap dat ( hij heeft ook bijna niks gekost ) niet, Maximale belastingvoordeel in een bv is ca € 12.000,- ( 25% van de 28% en 36% ). De grote klapper is alleen maar de 0%.Skibs schreef: Hoeveel meer stimulans dan vijf (!) jaar 0% bijtelling wil je dan nog hebben om electrisch te rijden? Blijft gewoon een topregeling. En niemand dwingt je om 'm na vijf jaar te verkopen. Al zou de restwaarde tegenvallen, hij heeft ook bijna niks 'gekost' in de aanschaf. Anyways: ook mét diesel MRB blijft ie aantrekkelijk: het MRB kantelpunt van een D5 versus een T5 ligt nu rond de 13.000km/jaar. Voor een Pih ligt dat punt nog lager afhankelijk van hoeveel electrisch je rijdt. Zelfs doorschuiven naar privé als auto die minder rijdt kan tzt prima.
- RichieB
- 6th Gear member
Door die 0% bespaart mijn bv maandelijks €1000 op loonkosten. En dat 5 jaar lang.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- jp-v60
- 4th Gear member
Dat bedoel ik, dat is de grootste besparing. En laten de geitenwollensokken nou niet zeggen " dat loopt de schatkist nu mis " Ik had anders doorgereden met mijn oude auto en deze op prive gezet. ( heb ik nu ook gedaan, mag mijn vrouw erin rijdenRichieB schreef: Door die 0% bespaart mijn bv maandelijks €1000 op loonkosten. En dat 5 jaar lang.

- Poni
- 3rd Gear member
Precies, ik had exact hetzelfde gedaan. Mijn auto kon nog een hele tijd mee en een ander alternatief was een belastingvriendelijke oudere auto.jp-v60 schreef:Dat bedoel ik, dat is de grootste besparing. En laten de geitenwollensokken nou niet zeggen " dat loopt de schatkist nu mis " Ik had anders doorgereden met mijn oude auto en deze op prive gezet. ( heb ik nu ook gedaan, mag mijn vrouw erin rijdenRichieB schreef: Door die 0% bespaart mijn bv maandelijks €1000 op loonkosten. En dat 5 jaar lang.)
Overigens neem ik aan dat Ritchie bedoelt dat hij de bijtelling liet compenseren door hoger loon en nu voor hetzelfde nettoloon binnen de bv dus € 1000 bespaart.
Ik hield voor mijn vorige auto een km administratie bij en kan nu de pih vrijelijk prive gebruiken.
Poni
- RichieB
- 6th Gear member
@Poni: dat bedoel ik inderdaad.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hierin zit 'm precies de crux. Waarom zou ik m'n auto bij een openbare laadpaal zetten en hiervoor het ongemak van heen en weer naar huis moeten lopen moeten nemen, ook nog met verhoogd risico op vandalisme en dat terwijl ik er nog meer voor moet betalen ook? Ik ben tot op heden bereid geweest een kwartier te moeten lopen (heen en weer een half uur) om openbaar te laden. En dat voor die 2 a 3 kwartjes die je uiteindelijk bespaart....dan kan ik beter twee minuten overwerken (bij wijze van spreken) als je 't voor het geld doet. Als dat nou ook wegvalt....wil de overheid dan eigenlijk wel dat we zoveel mogelijk laden of hebben ze hun mening bijgesteld?IkeV70 schreef:0% bijtelling en aanschaf subsidies zijn geen stimulans voor electrisch rijden. De prijs en het gemak van laden bepalen of men electrisch rijdt of op diesel.Skibs schreef: Hoeveel meer stimulans dan vijf (!) jaar 0% bijtelling wil je dan nog hebben om electrisch te rijden? Blijft gewoon een topregeling.
Laatst gewijzigd door Nutcaze op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Superfunky
- 5th Gear member
Jij hebt er echt helemaal niets van begrepen he! Milieu-barbaar! Een half uur wandelen?? Ben je helemaal betoeterd!Nutcaze schreef: Ik ben tot op heden bereid geweest een kwartier te moeten lopen (heen en weer een half uur) om openbaar te laden. En dat voor die 2 a 3 kwartjes die je uiteindelijk bespaart....

Hoop maar dat je niet te hard loopt, want dat wandelingetje van je kost bij slentertempo al gauw 50 gram CO2!
http://wikimobi.nl/wiki/index.php?title ... O2_emissie
Reken svp ff uit hoeveel je omrijdt voor die laadpaal, doe dat x 48 gram, tel daar 50 voor het wandelen bij op en ga je dan zitten schamen!