Aflevering V40 D4 Business

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
larrylaffer3000
Starter

Daar ben ik ook benieuwd naar, Premium Audio. Ik heb ook een nieuwe leaseauto besteld (V40 D4) waarbij goede audio een vereiste was. Ik heb het 'oude' premium audio systeem geluisterd, ik begrijp dat sinds mei dit systeem wordt geleverd door Harman Kardon. Geen idee of er verschil in zit, hier ga ik wel vanuit (anders zou 't alleen maar marketing zijn..).
Vreemd om te horen dat het systeem niet goed omgaat met de bas.. Mijn inziens zou een goed audio systeem (bijna) geen instellingen nodig hebben.
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Vreemd om te horen dat het systeem niet goed omgaat met de bas
HK systemen hebben nog wel eens wat tijd nodig om lekker los te komen. Heb het in mijn BMW en nu ook in de V40 en het kost gewoon wat tijd voordat de bass lekker gaat klinken.
Het systeem heet nu alleen maar HK, maar in principe is het hetzelfde systeem van het vorige MY, schijnt dat HK nogal wat verschillende namen hanteert.
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Thom
5th Gear member

Niet helemaal, de speakers waren idd al van H/K, het vermogen was ook hetzelfde, echter is MultEQ van Audyssey 'ingeruild' voor Dirac Live.. Persoonlijk zegt me dat niet zoveel, ik wil t eerst horen. Hoop dat het H/K gelukt is de ruimtelijkheid van de vroegere Premium-systemen in Volvo's (Dynaudio) terug te krijgen
Laatst gewijzigd door Thom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Niet helemaal
I stand corrected

:-)
Afbeelding
ferkeap
1st Gear member

Hier is hij ook binnen.
Pracht bak en rijd super.

Enige wat mij opviel was de nieuwe pook. Wat minder mooi dan bij de oude r of is het nu een optie om de pook met verlichting te krijgen?
En onder de tank klep geen tankdop meer. Dat principe kende ik ook nog niet. Dus klep open en je kunt direct tanken inplaats van eerst nog een dop te moeten afdraaien.
V50 R
6th Gear member

Volgens de prijslijst zit er in de rdesign een verlichte pook knop met geperforeerd leder. Vanvond in het donker misschien even checken of hij het doet?
CHRISITO
4th Gear member

Is verlicht die pook en het tanken zonder tankdop zal je vlug opvallen!
ferkeap
1st Gear member

Ja klopt. In het donker ziet het er goed uit en alles is nog te dimmen ook.
Vond de oude pookknop misschien net wat mooier maarja dat gaat om niks.

Dat er geen losse tank dop meer opzit lijkt me ideaal.
Maar zat eerst wel ff vreemd te kijken.
Zo van zijn ze die nu vergeten.

Hoe lang bestaat dit principe al?
Thom
5th Gear member

Renault doet het al ruim 10 jaar zonder tankdop geloof ik
RonV40
1st Gear member

Zijn er nog mensen hier die de Ocean hebben besteld? Zo ja.. wat zijn de verwachtingen? twijfel nog wel eens over het verschil met R design.
Die van mij wordt 5 oktober pas geleverd, als er iemand eerder is zou ik graag fotos zien enzo : )

Dan nog een algemene vraag, wat zijn de ervaringen met het vermogen van de d4? Bloedsnel, Echt wel snel, of mja best rap..?

thanks
dfeijen
1st Gear member

Gisteren gebeld door de dealer. 4 juli kan ik mijn blauwe smurf ophalen!
Konjin
1st Gear member

Heb wat gespeeld met de de instelling van het premium sound systeem, ook een foto gevonden op internet van de instellingen.
Nu die zo is ingesteld met de bass wat lager ingesteld, klinkt het inmiddels naar mijn mening uitstekend! Maar ik heb het idee dat het nog wel wat beter kan.... maar goed dat moet nog uitgevonden worden.

De verlichte pook is mij nog niet opgevallen, wellicht omdat ik ermee ook nog niet in het donker mee heb gereden, maar het zou er wel opmoeten zitten volgens prijslijst van volvo..
R-Design met geperforeerd leder beklede versnellingspookknop met Silk Metal inleg en verlichting

Edit, even het verschil voor jullie :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Konjin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Robinho
Starter

Leuk om al wat foto's te zien. De mijne zou rond week 30 komen.
Ik ben wel erg benieuwd hoe de nieuwe D4 motor rijdt, al ervaringen?
Mij werd overigens verteld dat de verlichte pook zou verdwijnen, maar zit er toch stiekem in.
Vwb de R-design; zijn er nog verschillen met het vorige R-design model?
Jeroen82
2nd Gear member

Nog wat foto's voor de liefhebbers. Ik heb mijne gisteren opgehaald bij de dealer.
Afbeelding
Afbeelding
Thom
5th Gear member

Doet Volvo toch wel goed, de prijsbewuste leaserijder krijgt 190pk, dubbele mooie uitlaatpijpen
Antoninho
1st Gear member

Net geregistreerd op dit forum en met veel interesse de posts gelezen...
In week 30 verwacht ik m'n V40 D4 te krijgen.
Had eind februari een D2 besteld maar heb deze gelukkig kunnen annuleren en een D4 kunnen bestellen.
Heb deze keer naar verschillende andere automerken gekeken maar Volvo gaf het meeste "vaule for money"...
Ik heb gekozen voor een R-Design Plus Line - Black Sapphire metallic met de volgende opties:
Scandinavian Line, Luxury Line, Security Line, Intellisafe Pro Line, Business Pack Connect, Sensus Connect met Premium Audio, DAB+, Verlaagd sportchassis, Stuurbekrachtiging, Extra getint glas, Waterafstotend glas en
18" Midir Diamond Cut / Glossy Black velgen.
Misschien appels met peren vergelijken maar bij geen enkel ander automerk heb ik zo'n auto kunnen configureren voor de leaseprijs.
Nog 1 maand de Opel (wat een perfecte auto is!)... en dan :D
Lease: Volvo V40 D4: R-Design Plus Line, Business Pack Connect, Sensus Connect Premium Audio, Scandinavian Line, Luxury Line, Security Line, Intellisafe Pro Line, Black Sapphire metallic, leder Charcoal, DAB+, Verlaagd sportchassis, Stuurbekrachtiging, Extra getint en waterafstotend glas, 18" Midir
Private: BMW Z4 Roadster 2.5i, Monacoblau metallic, Full Leather, Navigation Professional, 17" Turbine Styling 201
gideonr1983
1st Gear member

Wat en hoe heb je de audio nu precies ingesteld? Zou ik de foto mogen hebben?
Konjin schreef: Heb wat gespeeld met de de instelling van het premium sound systeem, ook een foto gevonden op internet van de instellingen.
Nu die zo is ingesteld met de bass wat lager ingesteld, klinkt het inmiddels naar mijn mening uitstekend! Maar ik heb het idee dat het nog wel wat beter kan.... maar goed dat moet nog uitgevonden worden.

De verlichte pook is mij nog niet opgevallen, wellicht omdat ik ermee ook nog niet in het donker mee heb gereden, maar het zou er wel opmoeten zitten volgens prijslijst van volvo..
R-Design met geperforeerd leder beklede versnellingspookknop met Silk Metal inleg en verlichting

Edit, even het verschil voor jullie :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gideonr1983 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik ben ook benieuwd naar de instellingen van Premium Sound!
V50 R
6th Gear member

Mooie auto jeroen! Caspian blue is een chique kleur! Al de auto een beetje kunnen los rijden? Hoe bevalt de versnellingsbak qua overbenging? Zijn de verzetten erg lang ivm eco?
Oh en nog vraagje voor de rest, als je de begrenzer er af zou halen, vervalt dan ook de fabrieksgarantie?
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Hij is er! Op de 27e juni afgeleverd en direct even rondgereden natuurlijk. En wat fotootjes gemaakt. Vandaag even een betere rit gemaakt om eens te kijken wat hij allemaal doet en kan.
Conclusie: prima voldoende power in de motor. De versnellingsbakverhoudingen zijn tot en met 5 OK, de 6e is wat lang. Ik was gewend doorgaans 80 in zijn 6 te rijden, maar dat is voor de D4 te weinig toeren. Merk je met name op de snelweg als je jezelf klemrijdt achter een vrachtauto en dan gasgeeft om er langs te gaan. Terug naar 5 is dan het advies.
De adaptive cruise control is een uitkomst, hoewel in druk NL verkeer een beetje hollen of stilstaan, maar op iets rustiger wegen werkt het goed. De BLIS is erg handig! De premium audio klinkt OK, maar heeft nog wel wat finetuning nodig. Daar moeten we nog even met stoeien. Leuk is ook dat de covers worden getoond van je MP3's (vanaf USB stick). Je moet alleen een playlist aanmaken anders speelt hij nooit alle mappen met alle artiesten.
Versnellingsbak schakelt lekker, nog wat stroef natuurlijk, maar dat komt. Remmen bijten serieus, was wat betere doseerbaarheid gewend met de M-sportremmen. Vertragen doet hij echter prima.
VOC werkt ook, na wat opstartproblemen (de app herkende de auto niet), maar na deleten van de app en opnieuw installeren werkt het als een zonnetje. En commando's komen snel door, binnen enkele seconden wordt bijvoorbeeld de auto gesloten als je dat via de app aanstuurt.
Verbruik moeilijk te zeggen nog, de app zegt 5,2l/100 tot nu toe, maar gezien de brede banden en wat de boardcomputer als 'real time' verbruik aangeeft, ga ik de weddenschap wel aan dat niemand op het forum ooit maar dan ook in de buurt komt van de 1 op 30!

Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding