Allen,
Distributieriem van mijn s60 is rond 158.000/160.000 vervangen. KM stand op dit moment: 212.000
Wanneer zal is de riem aan vervanging toe denken jullie? Wat raden jullie aan?
Vervanging distr.riem
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29904
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De vervangingstermijn van de distributieriem is op kmstand of op tijd, ik dacht 160 000 km of 8 jaar.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
10 jaar is te lang,,,cabra246 schreef: Inderdaad om de 10 jaar of per 160K. Wat het eerste komt zeg maar.
Intervallen zijn gewijzigd bij sommige modellen sinds kort.
Bij een auto die zeer weinig rijdt breken ze eerder dan bij langere afstanden.
Voorbeelden daarvan zijn de begrafenis auto,s enz.
Die heb ik zien breken bij 45000km al..
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Klopt stilstand is hele harde achteruitgang voor alles van rubber. Rijden is de oplossing. Heb ooit een 850 voor vakantie gehad, was toen 20. We hadden geen geld voor de riem, die was 2 ton over datum. Maar die was 6 jaar eerder pas vervangen. Dus die auto maakte 60k per jaar bij de vorige eigenaar.
Zie ook bij onderdelen van de ophanging. Zo kocht ik eens een 740, die eigenaar had de auto bijna 10 jaar stil staan buiten. En paar jaar daarvoor alles vervangen, ik kon t weer opnieuw doen. En een andere 740 die ik heb gehad had nog nooit een rubber vervangen sinds 1985 met km stand van 3 ton en zagen er beter uit.
Zie ook bij onderdelen van de ophanging. Zo kocht ik eens een 740, die eigenaar had de auto bijna 10 jaar stil staan buiten. En paar jaar daarvoor alles vervangen, ik kon t weer opnieuw doen. En een andere 740 die ik heb gehad had nog nooit een rubber vervangen sinds 1985 met km stand van 3 ton en zagen er beter uit.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29904
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is altijd met auto's, die dingen zijn gemaakt om te rijden en inderdaad langdurig stilstaan is niet goed voor de auto.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976