Beste Forum-leden,
Laatst mijn airco laten bijvullen in de hoop dit probleem op te lossen, echter is het nog aanwezig.
Als de motor koud is dus net gestart blaas de airco nu (zeker na het vullen) ijskoude lucht, echter als de motor goed warm is na ongeveer 20 minuten rijden stopt het blazen van de koude lucht en verandert dit in lauwe/warme lucht. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen voordat ik naar de garage ga en misschien wel betaal voor nutteloze reparaties.
Airco blaast warme lucht nadat motor warm is.
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Iemand een goeie en goedkope in de regio Rijnmond? Geen zin om weer leeg te gaan.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30277
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Misschien is deze iets voor je: http://www.aircostuk.nl/
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Ik zal ze morgen even bellen, bedankt voor het meedenken! Is geen harde zo op de snelweg... met de zon op de auto en de zwarte lederen bekleding.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Is de magneetkoppeling van je aircopomp. Heeft te veel speling nu. even laten afstellen Kan bij diverse specialisten, maar ook bij de dealer. Heb ik vorig jaar laten doen en was 150 euro kwijt
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Dankjewel, ik zal ze er naar laten kijken. Morgen ga ik de dealer contacteren en de garage die lint aangaf.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21717
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Maarre ... die airco is een onderdeel van het elektronisch klimaatregeling en als het koud is in de auto stopt de airco toch met functioneren?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Ook al is het warm in de auto dan stopt ie ermee 

Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- LtStone
- 4th Gear member
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
- Locatie: Amstelveen
99,9% kans dat het te maken heeft met een speling in de magneetkoppeling. Bekend Volvo euvel.
Wat men doet is een watcher / ring er tussenuit halen.
(in leken taal) Wat gebeurd is dat de magneetkoppeling als ie warm wordt uitzet waardoor de aansluiting met de airco niet meer bijt. Google eens hier op het forum op magneetkoppeling, topics zat.
Wat men doet is een watcher / ring er tussenuit halen.
(in leken taal) Wat gebeurd is dat de magneetkoppeling als ie warm wordt uitzet waardoor de aansluiting met de airco niet meer bijt. Google eens hier op het forum op magneetkoppeling, topics zat.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
LtStone, ik denk het ook inderdaad zo te horen. Volgende week donderdag heeft hij een afspraak bij de dealer, gecombineerd met een zomercheck.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Inderdaad magneetkoppeling, bij mijn turkse garage laten bekijken vandaag. Advies nieuwe koppeling maar die is 243 euro ex btw, of een 2e hands airco pomp voor 150 euro.
Dus denk dat ik dat maar doe.
Dus denk dat ik dat maar doe.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
nieuwe pomp lijkt me niet zinnig.
De spleet is te groot nu, is zeer waarschijnlijk gewoon afstelbaar. Dat is alleen niet bekend bij alle garages. Bij de officiele dealer was ik 150 euri kwijt, maar er zijn ook specialisten die het voor een paar tientjes regelen voor je.
De spleet is te groot nu, is zeer waarschijnlijk gewoon afstelbaar. Dat is alleen niet bekend bij alle garages. Bij de officiele dealer was ik 150 euri kwijt, maar er zijn ook specialisten die het voor een paar tientjes regelen voor je.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Ken je er 1 in Rotterdam? zal morgen met mijn eigen volvo dealer overleggen, heb toch een afspsraak staan
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Plus een compleet nieuwe pomp kost 325 ex btw ex monteren..
Als het de pomp is natuurlijk die defect is,kan meer oorzaken hebben ,het niet werken van een airco.
Als het de pomp is natuurlijk die defect is,kan meer oorzaken hebben ,het niet werken van een airco.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Is door de garage vastgesteld dat het de magneetkoppeling is, een nieuwe pomp kost incl monteren bij de dealer 1200 euro, een tweedehands pomp bij mijn turkse garage kost 250 incl monteren.
Ik ga wel kijken of er mogelijkheid is de koppeling opnieuw te laten stellen.
Ik ga wel kijken of er mogelijkheid is de koppeling opnieuw te laten stellen.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Nieuwe kost 325 ex btw.in de reguliere handel,,TheYoungRider schreef: Is door de garage vastgesteld dat het de magneetkoppeling is, een nieuwe pomp kost incl monteren bij de dealer 1200 euro, een tweedehands pomp bij mijn turkse garage kost 250 incl monteren.
Ik ga wel kijken of er mogelijkheid is de koppeling opnieuw te laten stellen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 23:13
Wat ik zou doen is eerst vaststellen of de mangneetkoppeling electrisch nog goed is. Controleer of op de groene draad naar de airco pomp 12 V verschijnt. Controleer ook zekeringen, bij mij S80 1999, zijn dat nr 16 en 17 in de motorruimte. Daarna controleren of de groene draad naar massa een bepaalde ohse waard heeft. Als dit zo is dan is de magneetkoppeling denk ik nog goed. De spleet moet ongeveer 0,5 - 0,8 mm zijn. Groter dan 0,8 mm is de kans aanwezig dat de magneetkoppeling niet meer wil werken. De spleet is eenvoudig af te stellen met de vulringen, kost ongeveer 1 uur werk om uit te voeren. Zie eerdere post http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56687
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Airco doet het bij koude motor, met die zekeringen en die 12V zal het wel goed zitten. Ik zou direct naar de luchtspleet kijken.GerbenBokma schreef: Wat ik zou doen is eerst vaststellen of de mangneetkoppeling electrisch nog goed is. Controleer of op de groene draad naar de airco pomp 12 V verschijnt. Controleer ook zekeringen, bij mij S80 1999, zijn dat nr 16 en 17 in de motorruimte. Daarna controleren of de groene draad naar massa een bepaalde ohse waard heeft. Als dit zo is dan is de magneetkoppeling denk ik nog goed. De spleet moet ongeveer 0,5 - 0,8 mm zijn. Groter dan 0,8 mm is de kans aanwezig dat de magneetkoppeling niet meer wil werken. De spleet is eenvoudig af te stellen met de vulringen, kost ongeveer 1 uur werk om uit te voeren. Zie eerdere post http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56687
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Als het de magneetkoppeling is . Je kunt dit eenvoudig controleren als de spleet > is dan 1 tot 0,8mm dan.werkt de koppeling vaak niet meer goed. Deze schakelt dan uit als hij warm wordt. Er is een eenvoudig trucje met tie raps (zippers) waarmee je heel snel de speling verkleind. Let op deze moet minimaal 0,3 mm blijven. Ik heb dit bij mijn auto in ca 10 minuten gefixeerd. En mijn airco doet het weer perfect. Uiteraard is het correct afstellen via de ringetjes en een poelietrekker beter.
Wil je weten hoe dat moet kijk dan op youtube daar staan tal van filmpjes op. Veel goedkoper als een nieuwe koppeling of compressor.
Wil je weten hoe dat moet kijk dan op youtube daar staan tal van filmpjes op. Veel goedkoper als een nieuwe koppeling of compressor.
Laatst gewijzigd door streetie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.