Het is weer zomer! (volgens de kalender) Dus was het een paar weken geleden tijd om het EGR traject weer even goed schoon te maken en het aluminium plaatje te monteren. De stekker is netjes afgedekt. In de winter draait hij altijd met EGR zodat de motor lekker snel op temperatuur is.
Om foutmeldingen uit de computer te krijgen heb ik de DICE even aangesloten en via VIDA gekeken of ik de EGR in zijn geheel kan uitschakelen maar helaas kon ik alleen een functie vinden om de klep opnieuw te calibreren naar de juiste 0-positie.
Vraag in het kort: De dealer kan de EGR softwarematig uitzetten met de DICE. Gebeurt dit normaliter via een (verstopte) functie in VIDA of kan dit alleen door middel van het inladen van nieuwe software?
Tips zeer welkom!
[Edit : Hetzelfde geldt overigens ook voor eventueel "tunen" op wat meer koppel voor de vakantie maar die staat iets lager op de prioriteitenladder

--P.S.--
Laten we het vooral over de techniek hebben en de discussie betreffende het milieu achterwege laten. V50 komt zonder roetfilter én zonder EGR nog steeds door de roetmeting